Stel je persoonlijke vraag #55

• geen
  • zara/hm/dupes
  • designer: hermes/chanel/dior/prada etc
  • (semi) niche: jo malone, byredo, juliette has a gun, diptyque
  • super niche: idk? die baccarat rouge bijvoorbeeld
  • anders:

0 stemmers

wat voor soort parfum draag/koop jij vooral?

zit laatste tijd heeeelemaal in perfume youtube, zo’n vermakelijke plek

edit: sorry ga m ff meerkeuze maken, oh nee moet ik hele poll aanpassen, prank

3 likes

Combi, ik heb een niche geur (by redo) maar ook gewoon Rituals en Other Stories parfum haha.

6 likes

Alles door elkaar heen

5 likes

Stel je eventuele partner, kinderen en andere mogelijke praktische belemmeringen of verplichtingen zoals een koophuis, mantelzorgtaken etc. bestaan niet. Geld is geen probleem. Zou jij dan graag een half jaar op sabbatical willen waarin je een wereldreis gaat maken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Op reis 100% ja, wereldreis (meer dan 10 landen zien ofzo) nee

23 likes

Ik vind meer dan een week op vakantie al te lang, maanden reizen is echt mijn nachtmerrie

10 likes

Sabbatical ja op reis nee :laughing:

27 likes

Anders: l’Occitane en Nuxe, valt niet onder de andere categorieën.

Ben ik momenteel al, maar dan voor een jaar :smiling_face_with_three_hearts:

Ik vind het geweldig en kijk toch best op naar terug gaan naar het normale leven.

1 like

Vind halfjaar reizen te lang, vond 8 weken voldoende vorig jaar. Zou wel rest van de tijd heerlijk vrij willen zijn en lekker huis, kleine tripjes nog maken etc.

Jaaa vrienden van mij zijn twee jaar geleden ongeveer een jaar met hun zelfgebouwde camper gaan reizen en dat lijkt mij echt geweldig. Met m’n partner en hond in een camper door europa (en dan vooral natuur in noord en oost europa denk ik plus italië en griekenland denk ik) :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: maar zit er voorlopig niet in haha

4 likes

Maar wat moet je dan doen zo lang? Ik bedoel ik hou van de natuur en van lekker niks en een beetje aankeutelen maar een jaar lang rondrijden, dat lijkt me echt vreselijk. @boonie

Dit is ook mijn droom, man, hond en zo’n camper busje lekker Europa door waar je zin in hebt daar ga je gewoon heen

1 like

Als geld geen issue was dan zou ik per direct met pensioen gaan :joy:
En op reis gaan

12 likes

Ik hou heel erg van reizen en ben ook regelmatig een maand op vakantie geweest maar na een maand wil ik wel weer naar huis. Ik ben op een gegeven moment gewoon wel klaar met iedere paar dagen weer je spullen inpakken en dat uit de koffer/backpack leven en naar weer een nieuwe accomodatie gaan. Misschien dat ik het met een camper nog wat zou vinden. Alhoewel je ook dan de hele tijd een plan moet maken natuurlijk. Ik ga uiteindelijk gewoon ook wel goed op structuur en vooral het hebben van een eigen plek.

2 likes

Het ging in een ander topic over het gebruik van verkleinwoorden in nederland. Mn naaste buurman noemt me eigenlijk altijd “buurvrouwtje” maar ik vind dit dus niet lullig of gemeen. Ben er ook al gewend aan geraakt.

Vind jij “buurvrouwtje” denigerend overkomen?

• Nee joh
  • Ja
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Laatst werd er ook een pakketje geleverd bij hem wat voor mij was en hij belde aan en zei weer “hii buurvrouwtje”. Ik vind het eigenlijk wel grappig.

2 likes

Ja gewoon in de natuur zijn, wandelen, boeken lezen, denken, schrijven :joy::woman_shrugging: praten, lekker koken op je kleine gasfornuis. Lijkt mij heerlijk.

@Sundance ik zou denk ik ook wel het type zijn dat langer (een week ofzo) op een mooie plek blijft, zou zeker niet perse zo veel mogelijk willen zien en dus heel de na een dag of twee drie dagen weer door. En het lijkt mij dus heel chill dat je camper dan je “huis” is en dat je daar gewoon je spullen in kastjes etc kan hebben ipv een backpack inderdaad.

3 likes

Ja ik moet ook wel zeggen dat het ook heel erg scheelt waar je je op instelt. Het langste wat ik hiervoor weg ben geweest was 4 weken en toen vond ik dat echt heel lang. Nu zit ik dus op 8 maanden en vind ik het prima en hoef ik echt nog niet naar huis.

En ja als je niet de hele tijd wil inpakken blijf je toch lekker op dezelfde plek? Jouw reis dus jij bepaalt!

2 likes

Zou voor mij heel erg context gedreven zijn hoe ik dit opvat. Wie zegt het, wat is onze relatie, wat voor uitstraling heeft diegene etc. Ik heb iig geen buren waarbij ik het leuk zou vinden als die mij buurvrouwtje zouden noemen maar kan me wel types mannen voorstellen waarbij me dat niet uit zou maken. Als iemand over mij zou praten als “vrouwtje” oid vind ik dat wel denigrerend. In relatievorm noemde mijn ex mij wel eens zijn vrouwtje (expres voor de grap) en dat vond ik wel grappig.

TLDR; ingewikkeld haha

8 likes

Gaat allemaal om context. Veel hier vinden vrouwtje volgens mij ook stom. En ja nee ik noem mijn vrouwelijke collegas geen vrouwtje. Maar genoeg situaties waarin ik het niet denigrerend vindt.

Heb ook het idee dat dit in mijn regio wel regelmatig wordt gebruikt. Heb je Henk nog gesproken? Ja, gaat gelukkig al wat beter met zn vrouwtje. Oh gelukkig.(Denk hier even een wat oudere man bij die binnensmonds mompelt)