Stel je persoonlijke vraag #55

Mensen die eerst achter zich kijken voor ze aan de kant gaan als je belt. En mensen die niet netjes rechts fietsen maar een soort half in het midden waardoor je er niet makkelijk langs kan. Hardlopers op het fietspad ook heel irritant, maar niet zo irritant als 90% van de fatbikes.

3 likes

Hoeveel delen jullie met je partner over je vrienden? Dus stel een vriendin vertelt je bijv wat over gedoe in haar eigen relatie Zou dit iets zijn wat je ook aan je partner vertelt?

• Ik deel niets wat ik met vrienden bespreek
  • Ik deel alles met mijn partner
  • Afhankelijk van de situatie maar meer wel dan niet
  • Afhankelijk van de situatie maar meer niet dan wel
  • Ik deel het alleen niet als er expliciet bij gevraagd is het niet te delen

0 stemmers

Ik ben 20 jaar samen met mijn man als die nu opeens zo’n vraag zou stellen ben ik er wel klaar mee

1 like

Heb/had jij oude (je opa/oma’s generatie) LGTBHI mensen in je familie?

• Nee niet dat ik weet of denk
  • Ik vermoed van wel, maar in de kast
  • Ja out
  • Ja out en proud

0 stemmers

2 likes

Ik erger me het meest aan fatbikes, maar heb echt een instant hekel aan elke pedelec bezitter.

Fatbikebestuurders zijn meestal gewoon irritante pubers, zoals wij vroeger irritant waren op scooters.

De gemiddelde speed pedelec bestuurder maakt, op de leeftijd waarop zijn prefrontale cortex volgroeid is, een welbewuste keuze om zo’n ding van €5000 te kopen en er zich er vervolgens heel trots en kneuzig op voort te bewegen.
Mijn theorie is ook dat het allemaal ambtenaren zijn die tot hun 30e nog maagd waren en nu hun hele fietsplan en cafetariamodel potjes geïnvesteerd hebben in zo’n ding.

20 likes

Ik heb een oudoom waar ik het sterk bij vermoed. De beste man is 70+ en komt uit een conservatief gezin. Toen mijn overgrootmoeder overleed veranderde hij ineens wel zijn kledingstijl en haarstijl, maar hij is nog steeds getrouwd met een vrouw

2 likes

100% mee eens!!! Pedelec staat voor mij ook close second na de hardlopers (fatbikes kom ik niet zoveel tegen). Aan hoe ze fietsen kan je gewoon al zien dat het afschuwelijke mannen zijn. Meestal krijgen ze het voor elkaar om zelfs op de fiets te menspreaden, is het niet met hun benen dan wel met hun ellebogen hahaha.

3 likes

Mijn oma had een oom die homo was, maar dat was in een streng katholiek gezin, dus heeft hij het contact met zijn familie moeten verbreken om zichzelf te kunnen zijn. Mijn overgrootmoeder had als enige nog contact met hem. Zij was het oudste kind en hij was 18 jaar jonger, dus ik denk dat ze zich echt verantwoordelijk voor hem heeft gevoeld. Hij is uiteindelijk overleden aan AIDS, daar is ze bij geweest.

Het heeft haar heel veel verdriet gedaan dat de rest van de familie hem zo heeft achtergelaten. Bijna het hele gezin heeft die breuk ook bewust meegemaakt (mijn overgrootvader stond achter haar :heart:). Dus, zeker voor iemand die zo diep in de katholieke zuil is opgegroeid als zij, is mijn oma al sinds eind jaren 40 of zo uitzonderlijk uitgesproken pro-LGBTQ+ :’) og ally i guess

26 likes

Mee eens, maar ik wil waarschijnlijk in de toekomst buitenaf wonen op drie kwartier op de gewone fiets naar het dichtstbijzijnde station en dan nog een uur met de trein naar werk. Als ik dan in de een sneller tempo op het station kan zijn overweeg ik wel om zo’n ding te kopen 🫣

Mijn oma heeft een zus die echt al jaren (30+ sowieso) samenwoont met een vrouw en ze doen alles samen en leven echt als een stel maar blijven volhouden dat ze geen koppel zijn? :thinking:

5 likes

Bij een oom en tante van mijn moeder woonde al sinds het begin van hun huwelijk een vriendin van hun bij ze in het huis. Die hebben altijd met z’n drieën (+ kinderen van de oom en tante) gewoond. Mijn moeder vermoed dat ze wel meer dan een gewone vriendin was, maar dat is nooit zo gezegd.

Een broer van mijn opa was homoseksueel, maar is altijd alleen geweest.

1 like

Ik begrijp dit eigenlijk niet. Je bent al 20 jaar samen dus ik neem aan dat je een goede relatie hebt. Mag zoiets dan nooit besproken worden? ‘Er meteen klaar mee zijn’ nadat hij een keer zoiets aankaart vind ik nogal heftig.

6 likes

Zo’n stel ken ik ook,die wonen al meer dan 50 jaar samen. Maar ‘het zijn gewoon héle goede vriendinnen!!’

1 like

Nou ik bedoel meer dat als dat in al die jaren hiervoor niet ter sprake kwam waarom nu dan opeens, dan ga maar fijn in je eentje de boel ontdekken. Zo’n relatievorm past ook helemaal niet bij mij dus het zou er op neerkomen dat hij dingen buiten de deur doet en ik niet (want geen behoefte aan) Dus ja dat klinkt dan heftig maar echt doei

4 likes

Maar je kan toch gewoon nee zeggen en daarna samen door? Als m’n man nu zou voorstellen naar het buitenland te emigreren of een 2e kind te willen zou ik ook gewoon het serieus overwegen, want ik vind zijn wensen ook belangrijk, en daarna nee zeggen want ik wil dat helemaal niet. En daarna mag hij er voor kiezen of die dat dan in z’n eentje wil doen of niet wil doen en bij mij wil blijven.
Zelfde dus met een open relatie. Ik wil even herhalen dat het geen open relatie is als een van de 2 het er niet mee eens is, dan is het gewoon vreemdgaan.

2 likes

Nou nee voor mijn gevoel zou hij dat voorstellen na al die tijd omdat hij iemand op het oog heeft al (want waarom heb ik je er nooit eerder over gehoord) dus ik ben dan een hebberd en mijn man is van mij alleen

4 likes

Snap ik, en ik zou hetzelfde gevoel hebben, maar ik heb ook weleens een crush gehad op iemand en daar niks mee gedaan want ik heb een relatie. En als jij nee zou zeggen zou hij er ook niks mee doen toch? En in principe juist als die vraagt voor een open relatie heb je een goede aanleiding om te vragen of die al iemand op het oog heeft.
(ik ken trouwens iemand die dit meegemaakt heeft. De partner wilde na 10 jaar opeens een open relatie en zij ging er schoorvoetend mee akkoord en na een half jaar waren ze uit elkaar en woonde hij bij z’n nieuwe partner).

3 likes

Vind dit echt weer zo’n geval verkeerde kop boven een artikel. In alle gevallen maakt de meerderheid van de mensen zich zorgen, willen actie. Er is een duidelijke verklaring voor de afname (meer zorgen in de wereld bijgekomen), maar de krant kopt dat jongeren het als minder urgent zijn gaan zien.

19 likes

Douche jij elke ochtend?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

7 likes

Het quotum voor deze pollvraag is voor dit jaar wel al een maand of 4 geleden overschreden.

56 likes