Oke ik geef mezelf een gele kaart
Wat vind jij logischer om meer geld of een groter cadeau te geven, als je zus/broer/ouder/whatever jarig is of zijn diploma heeft gehaald?
- Jarig
- Diploma
- Even
0 stemmers
Oh wat erg. Ik heb het artikel niet gelezen en gister de krant ook niet gelezen, alleen de voorpagina, maar Volkskrant had een enorme clickbait titel ook. En vanuit daar dacht ik nog nou wat stom.
Maar ik ben ook geen jongere meer
Dat snap ik hoor en dan zou ik het zelf ook overwegen. Het gaat me vooral om een bepaald type dat vaak op die dingen te zien is.
Ik geef heel unhinged cadeaus op basis van wat ik op dat moment voor die persoon leuk vind, dus ik heb mijn broertje vaker een superduur cadeau voor zijn verjaardag gegeven en toevallig voor zijn diploma een redelijk goedkoop boek haha, vind het zeker bij mensen waar ik een hele goede band mee heb niet zo belangrijk om bepaalde regels te volgen (maar de regel is voor mij wel dat een diploma bijzonderder is dan een verjaardag, en daarom een groter cadeau waard)!
Vind jij het leuk om nieuwe ‘tech’ te kopen (telefoon, laptop, televisie, camera, zoiets)?
- Ja, superleuk ik zoek eerst duizend dingen op over het te kopen ding en ben helemaal blij als ik het eenmaal heb
- Matig enthousiast, wel leuk maar niet geweldig
- Het is dat het moet
- Ik heb geen tech, ik lees dit op perkament
0 stemmers
Ik vind het heel leuk om te kopen maar ik zoek geen 10000 dingen vooraf op. Van nature maak ik snelle beslissingen dus ik hoef geen eindeloze reviews te lezen. Maar wel een paar en dan kies ik “gewoon”. En ik ben altijd heel blij met nieuwe snufjes en mooi beeld of goed geluid
Ik vond dit vroeger echt heeeerlijk tot ik de daadwerkelijke waarde van geld een beetje begon in te zien en nu word ik er chagrijnig van.
30 graden in Nederland
- Heerlijk weer
- Van mij mag het nog een paar graadjes hoger
- Ik smelt weg
- Het is te doen
- Ik ben een Belg en ik voel me genegeerd
0 stemmers
Ik vind het leuk om nieuwe tech te hebben, maar al het werk vooraf vind ik zo kut. Altijd blij als iemand die ik vertrouw gewoon tevreden ergens over is en ik dezelfde kan kopen.
Is gewoon icm de luchtvochtigheid niet leuk
Het is in België ook 30 graden. Samen smelten
Echt een feest. Mag van mij elke dag zo zijn
🫠
Zou jij dit gebruiken voor je (hypothetische) kind(eren)?
- Ja, ik gebruik dit al voor mijn kind(eren)
- Ja, ik zou dit gebruiken voor mijn (hypothetische) kind(eren)
- Nee, en ik heb kinderen
- Nee, en ik heb geen kinderen
- Twijfel
0 stemmers
Is dit serieus een ding? Schijnbaar nav de comments in het VK heel gewoon.
Echt?? Ik zie het nooit
Ideaal toch?
Mijn ouders gebruikte al tuigjes haha
Schijnbaar wel ja haha. Ik heb geen wegloop kinderen, dus niet nodig. Maar ik zie het eigenlijk ook nooit. Maar wellicht in bijv grote pretparken meer aanwezig.