Als ik een drieling krijgwel
Toen mijn kind nog wegliep (tussen 2 en 4 jaar) heb ik zoân polsbandje met lijn gebruikt. Kreeg inderdaad veel commentaar maar lekker negeren. Mensen kennen je kind en jou niet.
Deze vibe maar dan met 3 peuters

Is er op je werk wel eens een vrijmibo/domibo?
- Ja, elke week
- Ja, eens per maand
- Ja, minder dan eens per maand
- Nee
0 stemmers
Wat vind je van de borrels op jouw werk?
- Ik ga nog liever dood
- Heerlijk, lekker dronken worden met mijn collegaâs
- Ja gewoon gezellig
- Ja leuk, lekker alle afdelingsroddels doorspreken
- Vreselijk, maar ik ga wel omdat ik het gevoel heb dat ik soms wel even mijn gezicht moet laten zien
- AndersâŠ
0 stemmers
Hoe laat begint de borrel normaal gesproken?
- Na werktijd
- +/- een halfuur voor we normaal stoppen
- +/- een uur voordat we normaal stoppen
- Meer dan een uur voordat we normaal stoppen
0 stemmers
yes wat heerlijk
de beste natuur is de natuur het dichtst bij je <3
Dezelfde mensen zouden commentaar hebben als je kinderen zomaar ineens oversteken of wegrennen. Voor die mensen doe je het nooit goed.
Mijn oppaskinderen deden dit opzettelijk toen ze wat ouder waren, dan spraken ze af dat de een naar een drukke weg rende zodat ik erachteraan moest en de ander snel wat uit kon vreten
dan was een tuigje wel handig geweest haha
Ik vind dat vandaag heel erg meevallen! Vind het best wel aangenaam warm??? Terwijl ik niet zoân extreme hitte lover
Moet toegeven dat ik niet zo veel hoefde vandaag, dat scheelt. Maar ik heb zelfs vrijwillig even in de zon gezeten!
Als je je zorgen maakt, is dit denk ik niet de plek.
Anyway, bij mij voelt het ook wel zo. Maar ik ben dik.
Volgens mij voelt slap vetweefsel gewoon zo.
Ik heb er zelf geen last van, maar in mijn omgeving had iemand eenzelfde omschrijving. Hier bleek het lipodeem te zijn.
Ugh ik wou dat ik dit kon, ik mĂłet echt altijd alle specs vergelijken voordat ik een keuze kan maken. En het is nieteens dat ik dat leuk vind om te doen ![]()
In welke periode zou jij willen opgroeien als je mocht kiezen? Je hoeft niet je kindertijd over te doen maar je begint gewoon met geboren worden aan het begin van die periode.
Edit: je maakt dus wel je kindertijd vanaf geboorte mee maar zonder kennis van nu.
- Eerder dan 1980
- 1980-1989
- 1990-1999
- 2000-2009
- 2009-2019
- 2020 tot en met nu
0 stemmers
Als ik mân kindertijd niet over ga doen laat me dan maar gewoon in de 90s zoals nu. Hoef niet nu al ouder te zijn dan in de dertig en later geboren zijn dan de 90s lijkt me ook niet per se beter. Of begrijp ik de vraag dan verkeerd?
Niet per se verkeerd maar ik bedoelde meer of je in de tijd met social media bijvoorbeeld op zou willen groeien of juist zo min mogelijk digitale dingen en dat op alle gebieden. Kleding, dieetcultuur, onderwijs, politiek, milieu. (Ja dat escaleerde snel qua onderwerpen haha)
Met kindertijd niet over doen bedoel ik dat bijvoorbeeld de mensen die gepest zijn niet stemmen op iets omdat ze dat niet opnieuw willen beleven. Maar ik bedenk me nu dat ik dat verkeerd verwoord heb
ik bedoel dus juist in welke tijdsperiode zou je op willen groeien als kind
Als iemand iets objectief lelijks/vies heeft gemaakt onder het mom van hobby, geef jij dan complimenten? Of moedig je het aan?
- Ja, dat vind ik aardig
- Ja, ik probeer altijd iedereens hobbyâs te stimuleren
- Ja, maar ik geef ook (opbouwende kritiek)
- Nee, ik geef kritiek
- Nee, ik zeg gewoon niks (inhoudelijks)
0 stemmers
Ik vind het zo raar en haast belerend als mensen out of their way gaan om âaardigâ te doen als iets duidelijk mislukt is haha
Bak- en nageltopic. ![]()
Wat me fijn lijkt aan later opgroeien is dat latere ouders ook veel meer hebben kunnen leren over emoties en zichzelf en meer toegang hebben tot online bronnen van hulp. Vergeleken met wat mijn ouders hadden. Dat was namelijk niks en nul zelfreflectie en nul input of mogelijkheid van input van buiten hun bubbel. Dus statistisch gezien heb je, in mijn wellicht naieve wereldbeeld, als je later geboren wordt grotere kans op emotioneel iets beter ontwikkelde ouders.
Opgroeien met social media lijkt me dan wel weer extreem kut en zou ook weer niet die jaren zonder hebben willen missen. Maar denk dat onderaan de streep beter ontwikkelde ouders die steunend kunnen zijn en liefdevol en een veilige haven kunnen bieden echt veel waardevoller is dan in afwezigheid van de uitdagingen van nu opgroeien. Als ik het even zo mag simplificeren
Nah de beste hobbies zijn die je kan doen zonder dat er van jezelf (of van anderen) iets moet âlukkenâ.
Omdat ik het zelf niet mooi vind hoeft het toch niet per se mislukt te zijn?