Stel je persoonlijke vraag #55

Naja en wat zijn lelijke benen. Als ik iemands benen zie dan heb ik daar over het algemeen geen gevoelens bij van mooi of lelijk.

6 likes

Ik heb op mijn zwaarst echt vaak commentaar gehad van vreemden, maar de meest absurde en grappigste was een hele oude man (80+) die me zag en vol verwondering riep: WAUW, HOLLANDS WELVAREN!

Beste man had de hongerwinter ovefleefd en vond het volgens mij magisch dat ik zo dik kon zijn :joy:

Ik ben de afgelopen jaren dus juist iets meer op andermans benen gaan letten en een been zonder putten, extra vet, aders, verkleuringen of littekens is echt een uitzondering hoor.

8 likes

Hmm ja ik ben het er toch niet helemaal mee eens dat niemand er op let of hooguit denkt “lelijk”. Als ik een opvlamming van mijn huidziekte heb en dat zichtbaar is op mijn armen of handen krijg ik vragen (wat heb je), ongevraagd advies (heb je al xyz geprobeerd), opmerkingen (goh je hebt het wel erg, mijn buurman heeft dit ook) en soms ook vieze blikken, wijzende en lachende mensen. En dan zijn mijn benen, waarop ik het het ergste heb, dus nog niet zichtbaar.

17 likes

Ik ook niet. Ik heb “gewoon” witte benen die voor gewoon niet bruin willen worden en hoe vaak ik daar wel niet opmerkingen over gehad heb van vreemden. Mensen zijn echt veel bezig met anderen.

7 likes

Ik kom uit een gezin waar we echt veel bezig waren met lichamen van andere bekritiseren/beoordelen. Echt stom vind ik dat achteraf gezien, want je doet er echt niemand een plezier mee. Maar kan wel bevestigen dat er mensen zijn die met de jouw benen of buik ofzo bezig zijn.

4 likes

Ja, dit. Als je benen niet “mooi” zijn geeft dat inderdaad weinig reden om korte broeken te vermijden. In Nederland zijn zat blote benen te zien die niet aan het heersende ideaalbeeld voldoen van strakke slanke bruine benen. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan om gewoon een korte broek aan te trekken als je blikken en opmerkingen krijgt omdat je benen opvallen in het straatbeeld.

Als mensen ergens een collectieve fixatie op hebben, dan is het wel op de lichamen en de kleding van andere mensen in de zomer. Wie een beter of slechter lijf heeft dan zijzelf, wie te warm of bedekkend gekleed gaat (en daardoor raar is en vast iets te verbergen heeft), wie te bloot gekleed is etc. Het is super kut.

2 likes

Heb jij een been zonder putten, extra vet, aders, verkleuringen of littekens?

• Ja 1 been
  • Ja 2 benen
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Same. Heb ik met mijn psoriasis als het opeens wat erger wordt. Adviezen en nieuwsgierige blikken. En dan heb ik het niet eens over de honderden moedervlekjes en witte melkflessen als benen.

Ben nog nooit uitgelachen oid, maar wel schaamteloos aangestaard tijdens flare ups.

Tegenwoordig staar ik net zolang terug tot het ongemakkelijk wordt en ze wegkijken.

3 likes

Ik was altijd wel heel blij met mijn benen, maar nu heb ik op 1 been een heel groot litteken van een hondenbeet. Dat is echt na een jaar nog blauwig, met witte strepen en er zit een soort ‘deuk’ in.

Dus als mensen kijken is het vast daar naar. Maar ik draag er geen andere kleding om. Ik vind het zelf ook niet perse erg dat het er zit, wel dat het er zit omdat iemand zijn kuthond die ‘dat echt noooooit zou doen hoor!’ niet onder controle had. Misschien dat ik er ooit een tattoo overheen laat zetten nog. Valt ook op, maar vind ik wel een leukere reden om te kijken.

5 likes

Mijn droom :smiling_face_with_three_hearts: Al zou ik het wel fijn vinden als er andere mensen op tien minuten afstand lopen zitten zodat het niet eenzaam is.

3 likes

Omg, dit is echt mijn nachtmerrie! Hoe heb je het afgehandeld met het baasje? Hopelijk wordt de plek nog minder zichtbaar over de jaren…

5 likes

Hoe vaak spreek je jouw broer/zus (als je deze hebt, uiteraard)?

• Nooit, geen contact
  • Minder dan eens per maand
  • Ongeveer één keer per maand of iets wat hier in de buurt van komt
  • Iedere twee weken ongeveer
  • Iedere week
  • Meer dan eens per week
  • Ik heb geen broer/zus

0 stemmers

Voelt jullie band beschrijven als een vriendschap?

• Ja
  • Nee
  • Meer dan een vriendschap
  • Anders…

0 stemmers

1 like

Maar dat was toen we opgroeiden wel anders gheghe

1 like

Mijn broer (8 jaar ouder) is geen apper of beller, maar we zien elkaar regelmatig. We wonen wel 2,5u rijden uit elkaar. We gaan deze maand nog samen naar een concert.

4 likes

Heb jij de documentaire Kees vliegt echt uit gekeken?

• Nee kaar wil ik nog wel
  • Ja
  • Nee wil ik ook niet

0 stemmers

Ik heb meerdere broers/zussen en het verschilt per persoon hoeveel contact we hebben. Maar ik spreek geen van hen standaard elke week.

2 likes

Wanneer ze terugappen. Zijn beiden een stuk jonger, dus ik word nog eens genegeerd.

2 likes

Oh ja, jij hebt ook pso! Was ik alweer vergeten. Goeie wel om gewoon terug te blijven kijken, laat ze zich maar ongemakkelijk voelen.

3 likes

Met een letselschadeadvocaat, ik heb ook schade aan een zenuw dus allemaal afspraken in het ziekenhuis en fysio. De advocaat zorgt er dan elke keer voor dat de kosten worden betaald door de verzekering van de hondeneigenaar.

8 likes

https://www.nu.nl/binnenland/6359234/limburgse-straten-opnieuw-onder-water-door-hevige-regenval.html

Mensen in Limburg, hebben jullie nu natte voetjes?:

• Ja
  • Nee
  • Gelukkig woon ik niet in Limburg
  • Ik heb natte voeten, maar ik woon niet in Limburg

0 stemmers

2 likes