Stel je persoonlijke vraag #55

Van oude Amsterdamse wijffies :heart: toen ik vroeger een vakantiebaantje had in het ziekenhuis werd ik de hele tijd schat/lieverd genoemd

6 likes

Ik woonde vroeger in een klein volksbuurtje waar middelbare vrouwtjes standaard moppie, wijffie en schat zeiden. Ik mis dat echt. Vaak ook zo’n volledig doorrookte stem.

17 likes

Hangt er wel vanaf wie en hoe. Degene die ik ken die dat doet is echt een enorme lieverd, een flamboyante knuffelbeer met puppyogen waarbij dat soort dingen er gewoon zonder nadenken uitfloepen. Denk dat er weinig mensen zijn die er bij hem aanstoot aan nemen.

3 likes

Hahaha ja precies dit beeld had ik er ook bij. En hier ken ik er idd veel van haha. Vind het altijd wel leuk

2 likes

Never forget dat ik eens op Schiphol iets te drinken haalde bij de Burger King en de medewerkster me schattiepatattie noemde, vond dat erg gezellig

27 likes

Nou ergens ertussenin eigenlijk, stress want veel te doen maar ik willlll niettttttttt de energie moet echt uit m’n tenen komen. Dus nog meer stress dus nog meer druk bezig met… stressen.

3 likes

Slecht geslapen dus bak er weinig van vandaag. Ben gelukkig thuis dus doe maar wat extra in het huishouden ter compensatie (en om wakker te blijven)

2 likes

Heb heel zaterdag + zondagochtend gewerkt en het is vandaag verrassend rustig, dus veel pauzes :pray:t2::pray:t2: gelukkig :pray:t2::pray:t2: ben mezelf ook allemaal onnodige side quests aan het geven zoals skincare en zonnebrand sorteren terwijl mijn directe collega (die dit weekend wel vrij is geweest!) ons werk uitvoert haha

2 likes

Eerste dag weer na 2.5 week vakantie, maar mail viel mee en mijn collega’s hebben veel opgepakt, dus er ligt ook niet veel achterstallig werk, dus nu ben ik weer rustig aan het opstarten. Ook wel eens fijn om zo terug te komen van vakantie.

2 likes

Laatste feedback aan m’n scriptie aan het verwerken en als ik dit heb gedaan volgens mij vakantie dus ineens heel gemotiveerd

4 likes

Even kijken of er meer mensen in de war zijn

Een kraamvrouw is

• Iemand die voor je baby zorgt in de eerste weken etc
  • Iemand die zelf recentelijk bevallen is
  • Nog iets anders

0 stemmers

4 likes

Als het goed is allebei :joy:

4 likes

Ja ik denk bij kraamvrouw automatisch aan een beroep, had echt geen idee dat je de moeder zelf zo noemt.

1 like

Ik denk bij kraamvrouw aan de moeder en bij kraamhulp aan het beroep

8 likes

Het beroep is de kraamverzorgster.

1 like

Ik vind het nog gekker als ze de moeder “kramende” noemen

2 likes

Haha alsof je de hele tijd onzin uitkraamt

6 likes

Ben net op vakantie geweest, ben te ontspannen om me druk te maken. Geef me nog een paar dagen en dan ben ik mezelf weer :smile:

3 likes

Softijs

• Lekker
  • Meh
  • Niet lekker
  • Eet ik nooit

0 stemmers

Dip?

• Zeker
  • Soms
  • Nee
  • Alleen als het onder de 30 graden is

0 stemmers

1 like

Vroeger deed ik altijd nootjes en chocolade.

2 likes