Stel je persoonlijke vraag #55

Jaaa vliegen is helemaal geen criterium om een vogel te mogen zijn hoor zeg dat maar tegen je vogelgatekeeping moeder @PiuPiu
Een kiwi kan ook niet vliegen en een struisvogel ook niet :pleading_face:

6 likes

Jaaa idd en een Kasuaris ook niet. Ga die maar niet vertellen dat die geen vogel is want hij trapt zo je borstkas doormidden.

26 likes

Ik denk dat je doomed bent: https://www.nytimes.com/2024/10/28/science/crows-grudges-revenge.html?unlocked_article_code=1.ME8.-24f.evygRZK0o3Iw&smid=url-share

Heb laatst nog de wonden gezien die kraaien achterlieten op het hoofd van een vrouw. Geef mij maar kilo’s poep dan. Ze zijn in de buurt heel fanatiek een nest aan het beschermen dus een hele stoep is onbegaanbaar.

Een vrouw in de straat is wel vrienden met een kraai, hij komt ook steeds aanvliegen als hij haar ziet en dan krijgt hij wat kattenbrokjes.

1 like

Krokodillen en schildpadden ook.
Een pinquin is een vetgans en dus gewoon een vogel. Wel mijn lievelingsdier trouwens. Vind ze allemaal zo schattig. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

🥹

1 like

Wie moet het initiatief nemen voor het afspreken van een kraamvisite?

• Degene die de baby heeft gekregen
  • Degene die de baby wil gaan bezoeken/op kraamvisite wil gaan
  • Initiatief kan van beide kanten komen
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

6 likes

Voor baby 1 zou ik zeggen degene die op kraamvisite wil komen maarrrr veel goede vrienden van ons wachtten af tot onze familie enzo waren geweest. Terwijl ik de visite van vrienden over het algemeen gezelliger vond/vrienden niet pas na familie hoeven komen, dus nu bij baby 2 zou ik misschien wat sneller zelf laten weten van we zijn er klaar voor, wanneer wil je komen (als ik natuurlijk weet dat diegene wil komen).

1 like

Ik wilde graag zelf aangeven wanneer ik eraan toe was (het ging allemaal nogal moeilijk met de baby), dus steeds zeggen nee nu nog niet vond ik lastig

1 like

Ik vind dat het geboortekaartje een uitnodiging is. Dus dan stuur ik vaak na een week of 2/3 een appje voor bezoek. Stuur wel direct een kaartje zodra de geboorte bekend gemaakt is.
Mijn zus vroeg ik hoe het ging en aan de hand daarvan een bezoek gepland.
Ik ben alvast heel vocaal dat ik eerst wil wennen aan het moederschap voordat we visite gaan doen. En dat we dan alle vrienden in 1 keer laten komen op een locatie. Zo hoef ik niet steeds alles schoon te maken en zo.

1 like

Ik heb gemerkt dat veel mensen meer in het algemeen zeggen dat ze graag langskomen, maar uiteindelijk wachten tot je zelf zegt dat je tijd hebt voor visite. Om niet teveel aan te dringen.

Doe ik zelf vaak ook, en ik check als ik tijdje niks gehoord heb wel zelf even of ik langs kan komen

6 likes

Dat merken we ja :joy:

6 likes

Ja natuurlijk want dat zijn reptielen en geen zoogdieren?

1 like

Same! Hele goeie vrienden zijn meestal zo snel dat ze het zelf vragen (zeg binnen een week). Als het wat langer duurt bij vrienden, dan zeg ik na 1-2 weken dat ik het heel leuk vind om langs te komen maar dat ze zelf moeten aangeven wanneer het uitkomt.

3 likes

Dit is echt nachtmerrie materiaal in de categorie Shoebill en die andere engerd

Haha bedoel je de harpij arend? Of de reuzennachtzwaluw?

er zijn ook zoogdieren die eieren leggen! (mierenegels en vogelbekdieren)

5 likes

Haha ja dat wil ik ook, er zijn veel kraaien in mijn buurt dus als ik ga wandelen neem ik altijd wat kattenbrokjes voor ze mee maar tot nu toe werkt het niet :sob:

Ja dat was hem inderdaad! :sob:

1 like

dit is geen vogel, dit is een dinosaurus

3 likes