Maar mijn moeder vindt het wél een bijzondere en belangrijke dag, waardoor ik er niet onderuit kom om het toch elk jaar te vieren haha. Eerst vond ik dat irritant maar nu vind ik het vooral lief/aandoenlijk.
Ik zou wel teleurgesteld zijn als mensen op het laatste zouden afzeggen/gewoon niet zouden komen opdagen op mijn feestje, dat lees ik vaker op het forum en vind ik heel erg sneu, maar niet specifiek meer dan voor elke andere afspraak.
Dat mensen mijn verjaardag vergeten of er niet zijn als ik het samen zou willen vieren vind ik helemaal niet erg verder. Love m’n verjaardag zelf wel heel erg en maak er graag ook echt een feestje van met anderen!
Een beetje tussen je eerste twee opties in. Ik neem dus wel vrij en vind het leuk als het echt een dag “voor mij” is, en dat ik kan doen waar ik zin in heb. En ja ik verwacht van m’n partner ook wel dat het die dag om mij draait en verder vier ik het meestal wel maar voorheen gewoon als aanleiding om een groot huisfeestje te geven (ik vind een feestje geven leuk), niet perse omdat het mijn verjaardag is en het hoeft ook echt niet om mij te draaien op m’n feestje. En nu vier ik het alsnog wel, en dan verzorg ik eten enzo, omdat ik het leuk vind om een feestje te geven maar ik ben niet beledigd als mensen niet kunnen - ik verwacht van mensen anders dan m’n partner niet dat zij bijzondere waarde aan mijn verjaardag hechten of dat ze het onthouden. Ben verder ook super slecht in de verjaardag van anderen onthouden etc.
Hoogtepunt van het jaar!!
Ik probeer mijn feestjes ook altijd speciaal te maken en niemand zegt eigenlijk ooit af!?
Op de dag zelf heb ik nu de traditie dat ik lekker alleen gratis naar de sauna ga. De laatste keer stond ik achter 2 mensen die ook op dezelfde dag jarig waren (want dan mag je gratis) en ik vond het een heel leuk idee om omringt te zijn door mede jarige!
Oke niet in een excel, maar het valt me wel op als iemand niet trakteert (halloooo geef snacks)
Ik heb echt niks met mijn verjaardag en trakteer daarom niet. Ik hoef ook geen aandacht van mijn collega’s op mijn verjaardag. Ik eet wel van andermans traktaties, want ik ging er vanuit dat mensen die trakteren dat dan dus leuk vinden om te doen. Ik denk er nu pas voor het eerst over na dat mensen daar dan misschien wat van vinden?
Ik dacht vroeger dus altijd dat alle sneue kantoor stereotypes overdreven waren maar nu ik zelf een kantoorbaan heb is het echt om te janken hoeveel leuker de dag is als er taart ofzo is. Wat een tragisch bestaan
Ik ben altijd op vakantie als ik jarig ben dus ik trakteer niet vaak. Vorig jaar toevallig wel taart getrakteerd samen met de andere zomer-jarigen. Ik werk op een plek met ca. 110 collega’s dus er wordt zelden taart getrakteerd voor de hele groep. Meestal is het iets zoals celebrations. Ook prima natuurlijk, maar minder erg als je het zelf dus eens overslaat denk ik.
Ben jij de afgelopen dagen lid geworden van de pvda/gl?
- Ja, van de pvda
- Ja, van gl
- Ja, van allebei
- Nee, maar ben het wel van plan
- Nee, ik ben het ook niet van plan
- Nee, ik heb me juist uitgeschreven
0 stemmers
Oh ik lees dit topic bij en zie nu de poll van @Zemraluani
Laat deze wel staan want ben wel benieuwd naar concrete acties
Met de toename van het aantal thuiswerkers na corona is het aantal traktaties ook significant gedaald. Ik blijf stug volhouden want iedereen vindt het wel altijd lekker en gezellig maar ik zou het heel sad vinden als ik taart haal voor het hele team (35 man) en ik hou 3/4 over omdat die mensen zelf niet trakteren.
Ik ga binnenkort weg bij m’n werk en wil eigenlijk wel trakteren.
De “van plan mensen”, dit ben ik altijd met dingen, maar het duurt letterlijk 1 minuut om het te doen.
Als je op ‘word dubbellid’ klikt ga je naar de site van GLPvdA samen. Per partij is het minimum €2 per maand, dus €4 voor allebei. Je kan ook later nog je contributie of lidmaatschap aanpassen.
Dus als je een uitsteller bent gewoon ff snel doen, dan ben je er vanaf en kan je je mooi een goed/beter mens voelen.
Ja dit was precies de reden dat ik deze poll aanmaakte. Normaal stel ik dingen zo lang mogelijk uit (kreeg vandaag een herinnering in de bus dat ik nog belastingaangifte moet doen), maar dit was zo snel geregeld dat het de mentale moeite van uitstellen niet waard is
Ik dat mn paspoort verlopen is
Ik ook! Ik heb staanplaatsen voor voorste vak links! Jij?
Zitplekken tegenover podium. Ga met mn ouders en mn moeder kan niet zo lang staan. En ik eigenlijk ook niet meer met 29 weken zwanger, haha.
Heb er zoveel zin in.
Ken je de uitspraak “been there, done that”
- Ja
- Nee
0 stemmers
In welke context zou je die eerder gebruiken?
- Als ik iets ook wel eens heb meegemaakt, of relatable vind
- Als ik een taak/klus heb afgerond
0 stemmers
Ja dit, maar dit niet alleen, ook wel als het zoiets is van “ja heb ik ook gedaan/meegemaakt/geweest/gezien en hoeft van mij niet nog eens”
Hahaha wauw