Stel je persoonlijke vraag #55

Kunnen ze niet naar Nieuw Sociaal Contract? De zelf kastijding en permanente gewetensnood hebben ze al goed onder de knie

13 likes

Kan iemand mij de tldr geven van deze hele PvdA situatie en dat iedereen op het forum ineens lid wordt?

(dat is mijn persoonlijke vraag)

3 likes

De PvdA heeft eeeeeeeindelijk op het partijcongres, waar ze ook gekozen hebben om gezamenlijk met GroenLinks door te gaan, gekozen voor een nieuwe weg tov Israƫl door het aannemen van een motie met meer dan 80% steun van de leden: geen wapens meer naar Israƫl.

Dus eigenlijk precies waartoe de rode lijn protesten ook opriepen: geen Nederlandse medeplichtigheid aan de genocide in Gaza. Daarmee zijn ze nu de enige echt grote partij die een helder signaal afgeeft: we steunen dit niet.

De PvdA is allang imo een suffige partij die geen echte posities wilde innemen maar het vooral had over ā€˜hoe kunnen we weer aantrekkelijk worden’ om vervolgens weer met hetzelfde oudbakken beleid te komen en niks te ~radicaals willen doen, terwijl de wereld op dit moment te heftig is om alleen maar af te wachten en niemand te willen kwetsen.

Omdat een kleine minderheid van vooral bejaarde PvdA leden, die een bizar IsraĆ«l complex hebben en niet inzien dat de tijden zijn verandert en men tegenwoordig anders kijkt naar IsraĆ«l dan toen zij jong waren, dit niet wil accepteren hebben ze hun lidmaatschap opgezegd. Met erg veel drama en het bekende ā€˜de meerderheid van de mensen wil dit helemaal niet!!! Wij zijn de PvdA’.

Als reactie daarop, om een signaal af te geven dat de PvdA juist goed bezig is hiermee en nieuwe (jongere) mensen aantrekt worden veel mensen nu lid. Er zijn veeeeel meer leden bijgekomen dan hebben opgezegd maar omdat er verkiezingen aankomen is media zoals het AD en de Telegraaf bezig met framing. Door massaal lid te worden doorbreek je -vind ik- dat beeld. En natuurlijk word je bovenal lid omdat je het belangrijk vind een partij te steunen die realistisch kans maakt op regeren en tegelijkertijd aansluit bij je eigen politieke overtuigingen. Voor veel linkse mensen zal Gaza wel een belangrijk standpunt zijn gok ik.

Edit: een slimmer iemand kan dit misschien beter verwoorden maar dit is wat mij lukt haha

51 likes

Uiteindelijk mag iedereen het helemaal zelf weten, ik hou gewoon van traktaties (vooral taart) dus hoe vaker hoe beter.

En ik heb er totaal geen mening over als mensen die zelf niet trakteren op mijn verjaardag wel van de traktatie eten; ik neem het inderdaad mee omdat ik het leuk vind en hoop dat ik er (veel) collega’s blij mee maak

4 likes

Waar ken jij Rob Oudkerk voornamelijk van?

• Die ken ik helemaal niet
  • Toen hij het over ā€˜die kut Marokkanen’ had als Amsterdamse wethouder op het gebied van educatie, jeugd, diversiteit en grotestedenbeleid
  • Toen hij tegen Heleen van Rooyen vertelde en zij uitlekte dat hij geregeld prostituees bezocht op een tippelzone die bekend stond om het feit dat er veel minderjarigen, heroineverslaafden en illegalen werkten.
  • Om zijn sociaaldemocratische waarden en bijdrage aan de PvdA

0 stemmers

5 likes

Twijfel tussen kut Marokkanen of dat van de tippelzone

5 likes

We hebben een winnaar!!! Geen partij prominent maar ze heeft ooit in de vorige eeuw soort van het songfestival gewonnen

Sorry ik ga echt hard op bejaarden met een slachtoffercomplex. Lenny heeft het zelfs dubbelzwaar want ze is ook nog eens artiest

14 likes

Wow dit heb ik gemist, maar hij is dus indirect verantwoordelijk voor deze banger?

16 likes

Misschien kan ze er ook nog in verwerken dat Hamas babys in de oven stopte op 7 oktober 2023.
Want dat blijft ze ook nog steeds volhouden.

3 likes

Echt oude mensen herinneren zich nog dat Philip Freriks in die tijd het journaal presenteerde en toen KA UU TEE Marrokanen zei en Raymzter gebruikte dat ook als intro ergens.

12 likes

Ik heb geen keus. Ik moet een lied maken

IMG_5156

25 likes

Eerst altijd het tippelzone verhaal maar de laatste tijd dat hij de zoon is van Virrie Cohen, de hoofdpersoon in de serie De Joodse Raad. Waarin we zien dat zij kinderen hielp ontsnappen aan deportaties naar concentratiekampen. Wat het des te raarder maakt dat hij zich nu verzet tegen een motie om een nieuwe genocide te stoppen :woozy_face:

4 likes

En haar kleinzoon zat/zit (?) in het Israƫlische leger. Dus ze is wel wat persoonlijker bij betrokken

1 like

afbeelding

46 likes

Ik lig nu als een stripfiguur te hinniken van het lachen op de bank

4 likes

Ik hou van jullie

2 likes

De kunstenaar moet lijden

:joy::joy::joy:

1 like

Als iemand jou hier herkend heeft en zegt ik heb zelf ook een account, wil je dan weten welke?

• Ja hallo vertel mij alles
  • Nee ik kan leven zonder die informatie
  • Dat weet ik zo niet

0 stemmers

Ga je daarna iets anders doen qua posten?

• Ik zeg mijn account op
  • Ik let wel wat meer op
  • Nee dat zou geen verschil maken
  • Hier heb ik ook geen antwoord op

0 stemmers

Mensen die hardop calorieƫn tellen tijdens de lunchpauze :sob::sob::sob: zo ongezellig

8 likes

En vooral als anderen het voor je gaan tellen. Wist je wel dat jouw lunch 957 kcal is? Nee Gerda en het boeit me ook niet. Succes met je gore rijstwafel met smakeloze smeerkaas

26 likes