Stel je persoonlijke vraag #55

Vond het een schattige vertyping :blush:

4 likes

Welke uitspraak van :sparkles: prominente PvdA’ers vind je het meest dramatisch?

• ‘Ik voel me niet meer thuis’ - Esther-Mirjam Sent
  • ‘Er zijn willens en wetens Joodse en niet-Joodse partijgenoten diep geraakt en bang gemaakt’ - Gerdi Verbeet
  • ‘Ik ben diep gekwetst en verbijsterd dat niemand van u ingreep [toen er “boe” werd geroepen, red.]’ - Gerdi Verbeet
  • ‘De Partij van de Arbeid is dood’ - Reshma Roopram
  • ‘Ik wil hier Ă©cht niet meer bij horen.’ - Reshma Roopram
  • ‘Ik heb mijn lidmaatschap van GroenLinks-en-wat-er-van-de-PvdA-nog-over-is nog niet opgezegd. Dat gaat wel gebeuren.’ - Rob Oudkerk

0 stemmers

Ik heb de overtreffende trap hier, de gekrenkte zieltjes die nu hĂșn partij is afgepakt door de evil groenlinksers die niet PAL naast BEVRIEND land ISRAËL staan, doorgaan onder Rood Vooruit. Vooralsnog geen partij; maar ze zijn er mee bezig want we kunnen natuurlijk geen sterk verenigd links hebben als we de gevoelens van een paar bejaarden krenken.

Een kleine selectie:

Oh rood vooruit maar links achteruit?
(Genocide goedpraten niet onder links scharend namelijk)

2 likes

Gvd wie heeft deze gekookte aardappels een website gegeven

10 likes

Zijn er dramatischere mensen op aarde dan witte bejaarden?

• Nee
  • Ja namelijk

0 stemmers

2 likes

Heb hierdoor net een nieuwe naam ontdekt ik neem alles terug, topwebsite

Scherm­afbeelding 2025-06-23 om 15.49.44

Wat de fuck is dit ook weer voor extreem boomer-zelfvertrouwen:

naast een onbekend maar vermoedelijk aanzienlijk aantal partijgenoten die supporter zijn maar om politieke en/of persoonlijke redenen hieraan (nog) geen bekendheid willen geven.

11 likes

Wat lijkt je een beter idee als je kijkt naar het grotere geheel?

• Je verlies pakken over een specifieke motie en gewoon doorgaan met z’n allen
  • Met veel bombarie opstappen en een nieuw partijtje starten

0 stemmers

1 like

Ze moeten de ‘wie’ even updaten denk ik :rofl:

4 likes

Echt blast van de past al die namen. Robert viespeuk Oudkerk, Geklutste Jakobi, nobody cares about you anymore.

Maar Ad zure Melkert blijft “gelukkig” lid.

1 like

Dit soort treurlappen wil je toch niet in je partij hebben. Daar ga je later echt last van krijgen, laat ze maar lekker hun eigen partij oprichten en het daarmee verpesten.

We hebben het hier wel over Prominente Leden he

2 likes

Iemand z’n kleinzoon onder druk gezet wss.

3 likes

wel eens een peuter ontmoet?

12 likes

Kunnen ze niet naar Nieuw Sociaal Contract? De zelf kastijding en permanente gewetensnood hebben ze al goed onder de knie

13 likes

Kan iemand mij de tldr geven van deze hele PvdA situatie en dat iedereen op het forum ineens lid wordt?

(dat is mijn persoonlijke vraag)

3 likes

De PvdA heeft eeeeeeeindelijk op het partijcongres, waar ze ook gekozen hebben om gezamenlijk met GroenLinks door te gaan, gekozen voor een nieuwe weg tov Israël door het aannemen van een motie met meer dan 80% steun van de leden: geen wapens meer naar Israël.

Dus eigenlijk precies waartoe de rode lijn protesten ook opriepen: geen Nederlandse medeplichtigheid aan de genocide in Gaza. Daarmee zijn ze nu de enige echt grote partij die een helder signaal afgeeft: we steunen dit niet.

De PvdA is allang imo een suffige partij die geen echte posities wilde innemen maar het vooral had over ‘hoe kunnen we weer aantrekkelijk worden’ om vervolgens weer met hetzelfde oudbakken beleid te komen en niks te ~radicaals willen doen, terwijl de wereld op dit moment te heftig is om alleen maar af te wachten en niemand te willen kwetsen.

Omdat een kleine minderheid van vooral bejaarde PvdA leden, die een bizar IsraĂ«l complex hebben en niet inzien dat de tijden zijn verandert en men tegenwoordig anders kijkt naar IsraĂ«l dan toen zij jong waren, dit niet wil accepteren hebben ze hun lidmaatschap opgezegd. Met erg veel drama en het bekende ‘de meerderheid van de mensen wil dit helemaal niet!!! Wij zijn de PvdA’.

Als reactie daarop, om een signaal af te geven dat de PvdA juist goed bezig is hiermee en nieuwe (jongere) mensen aantrekt worden veel mensen nu lid. Er zijn veeeeel meer leden bijgekomen dan hebben opgezegd maar omdat er verkiezingen aankomen is media zoals het AD en de Telegraaf bezig met framing. Door massaal lid te worden doorbreek je -vind ik- dat beeld. En natuurlijk word je bovenal lid omdat je het belangrijk vind een partij te steunen die realistisch kans maakt op regeren en tegelijkertijd aansluit bij je eigen politieke overtuigingen. Voor veel linkse mensen zal Gaza wel een belangrijk standpunt zijn gok ik.

Edit: een slimmer iemand kan dit misschien beter verwoorden maar dit is wat mij lukt haha

50 likes

Uiteindelijk mag iedereen het helemaal zelf weten, ik hou gewoon van traktaties (vooral taart) dus hoe vaker hoe beter.

En ik heb er totaal geen mening over als mensen die zelf niet trakteren op mijn verjaardag wel van de traktatie eten; ik neem het inderdaad mee omdat ik het leuk vind en hoop dat ik er (veel) collega’s blij mee maak

4 likes

Waar ken jij Rob Oudkerk voornamelijk van?

• Die ken ik helemaal niet
  • Toen hij het over ‘die kut Marokkanen’ had als Amsterdamse wethouder op het gebied van educatie, jeugd, diversiteit en grotestedenbeleid
  • Toen hij tegen Heleen van Rooyen vertelde en zij uitlekte dat hij geregeld prostituees bezocht op een tippelzone die bekend stond om het feit dat er veel minderjarigen, heroineverslaafden en illegalen werkten.
  • Om zijn sociaaldemocratische waarden en bijdrage aan de PvdA

0 stemmers

5 likes

Twijfel tussen kut Marokkanen of dat van de tippelzone

5 likes