Stel je persoonlijke vraag #55

Calorieën tellen an sich hoeft niet ongezond te zijn, maar ik denk dat het voor veel mensen snel een obsessie kan worden en dat is wel ongezond.

8 likes

Het heeft mij in periodes echt wel inzicht gegeven in wat ik at en motivatie om beter te eten. Maar ik deed het dan wel kort, en soms ook dagen niet, had het er niet over, etc. Dus balans is key

4 likes

Ik kan geen maat houden en voel slecht aan dat ik vol zit en tel daarom echt heel lang vaste periodes calorieën als ik aankom. Heb verder een vrij goede verhouding met eten en mijn lijf.

2 likes

Ik tel wel caloriën want ik wil graag af van mn ernstige overgewicht maar dat is wel gewoon mijn eigen probleem waar ik anderen niet lastig mee val. Mijn meeste vrienden weten ook alleen maar dat ik het doe omdat ze hebben gevraagd hoe ik aan het afvallen ben, niet omdat ik het zelf van de daken schreeuw.

9 likes

Dit is ook precies wat ik net dacht, tellen prima, helemaal als je daarmee geholpen bent, maar Gerdien die in de pauze live commentaar geeft op alles wat in iemands mond gaat (weet je wel hoeveel calorieën daarin zitten) en dat ze zelf zo weinig consumeren daar word ik echt niet goed van

6 likes
  • Ik ben 1.68cm of kleiner en heb schoenmaat 39 of kleiner
  • Ik ben 1.68cm of kleiner en heb schoenmaat 40 of groter
  • Ik ben 1.69 cm of groter en heb schoenmaat 39 of kleiner
  • Ik ben 1.69 cm of groter en heb schoenmaat 40 of groter

0 stemmers

Aangezien niemand hier weet waar ik het over heb, moest jij vroeger als kind in schoenenwinkels je voeten op laten meten dmv zo’n mechanisch apparaat waar je op moest staan?

• Ja!
  • Nee waar heb je het over

0 stemmers

en bestaat dat nog? kan ook nergens foto’s van vinden

Ik heb het een keer 2 weken gedaan om te kijken of ik genoeg binnen kreeg ivm veel sporten. Bleek dat ik iets meer moest eten, dus daarna werd mn eetpatroon gezonder.

1 like

Ja hoor, bij de van Haren hangen er zulke dingen bij de kinderschoenen.

Hoe bedoel je hangen? Het is een apparaat dat op de grond staat

Ik bedoel niet dit:

3 likes

Aan een spijker, door dat bovenste gaatje

1 like

Beetje in de vorm van een weegschaal? Vierkant plat en dan zo’n schuif tegen je grote tenen aan?

1 like

mwah ik weet niet of het een weegschaal vorm was, het was een enorm ding en je moest er vgm als kind met een trapje op. en volgens mij werd er ook niks tegen je tenen aan geschoven maar drukte ze gewoon op een knopje en werd 't gescand

goddamn ik snap niet dat niemand hier vroeger een foto van heeft gemaakt

5 likes

Bedoel je dit? Echt hoogtepunt van de bezoekjes aan de scapino vroeger

28 likes

Haha nee veel groter was het apparaat, echt met een trappetje om erop te komen

maar komt wel in de buurt dit, denk dat dat ding jaren 80 is en dat apparaat waar ik het over heb jaren 90?

2 likes

Ik heb hier zo’n 20 jaar geleden nog opgestaan maar wat jij bedoelt heb ik nooit gezien gedenk ik

1 like

Het klinkt alsof jij een hele fancy schoenenwinkel had haha.
Ik ken zo’n plaat met afdruk oid alleen van de podotherapeut.

Zoiets?

17 likes

Ik ken idd wel een soort bak waar je in moest staan, voor iedere voet een vak, en dan meette hij het en kwam je maat op een schermpje te staan.

3 likes

Ja!!!:clap:

5 likes

Het hoogtepunt van schoenen kopen was op dit ding staan (tot ik eindelijk m’n lang gewenste lakschoenen kreeg, toen werden de schoenen zelf het hoogtepunt)

4 likes