Toen ik het typte dacht ik al hetzelfde maar ja.
whatâs done is done
weinig dingen die ik zo lelijk vind als huizen met twee symmetrisch geplaatste grote identieke plantenpotten in het kozijn
Ik vind 3 heel leuk staan!
Ik vind 2 leuke, vooral omdat ik de combi ring en knopje niet mooi vind. Alleen ringen vind ik het mooiste, van die huggers bijv
Hoe vaak krijg je gemiddeld vrienden te eten thuis?
- Wekelijks
- Maandelijks
- Elke twee maanden
- Minder
0 stemmers
Nooit
Toen we nog geen kinderen hadden allemaal wel twee keer per week, inmiddels nooit meer
Vind mensen te eten hebben echt vreselijk.
Ik ben eigenlijk heel erg verbaasd dat zoveel mensen minder dan 6x per jaar vrienden te eten krijgen? Wat doen jullie dan meestal met vrienden? Spreken jullie thuis af maar dan zonder eten? Eten jullie buiten de deur met ze? Of doen jullie bijv. meer activiteiten samen? Ik heb echt elke week wel vrienden te eten, soms meermaals per week. Maar goed mijn afspraken zijn dan ook 9/10 keer lunchen, borrelen of eten.
Vaak buiten de deur eten of ik ga naar vrienden toe (omdat dat voor hen fijner is om allerlei redenen). Daarnaast zie ik ook niet iedere week vrienden en al zeker niet meerdere keren per week.
Ook spreken we geregeld na het avondeten af.
Wij gaan ook altijd buiten de deur eten, ik heb een kleine keuken, maar één pitje, dus ik kan ook niet echt veel dingen maken hier. En verder gaan we vaak naar de film, naar de ijshockey, een escape room doen, naar een pubquiz, ijsje halen, karaoke, borrel op terras, high tea enz
Waarom ben je zo verbaasd? Ik spreek vaak af met vrienden in de stad, dan gaan we uit eten of ergens wat drinken.
Omdat 80% van mijn afspraken met vrienden samen eten is. En ook andere afspraken hebben bijna altijd wel iets van eten erbij zitten (bijv. naar een museum en lunchen). Ik zou echt failliet gaan als ik dat bijna altijd in de horeca zou doen en dat is in mijn vriendenkring ook echt niet gebruikelijk. Ik lunch nog wel eens buiten de deur maar avondeten of borrelen doen we echt bijna nooit in de horeca of bij iemand thuis. Ik had eigenlijk verwacht dat dat voor veel meer mensen zou gelden dat als ze afspreken met vrienden dat dat vaak is om samen te eten en dat men dat dan meestal thuis doet ipv in de horeca. Dus ben nieuwsgierig waar dat verschil dan dus in zit: spreken mensen ĂŒberhaupt niet zoveel af met vrienden (ik denk ik 2-4x per week, waarvan ik dus gemiddeld minimaal 1x wel iemand bij mij thuis te eten krijg), doen ze meer activiteiten zonder eten of eet men meer in de horeca dan bij elkaar thuis.
In mijn vriendenkring eet men denk ik allemaal wel wekelijks bij iemand anders thuis dus ik had gewoon niet verwacht dat dat percentage hier maar 6% zou zijn en dat bijna 70% slechts een paar keer per jaar iemand te eten krijgt.
Bij mij ligt de frequentie afspreken met vrienden (en helaas ook het aantal vrienden dat ik heb) sinds ik kinderen heb veeeel lager. 2-4x per week zoals jij deed ik wel in mijn studententijd ofzo, maar merkte dat dat al afnam met fulltime werken (dat anderen ook minder behoefte hadden aan doordeweekse afspraken). En nu iedereen gezinnen heeft is het helemaal minder. Als we dan afspreken is het vaak eten in de stad, of iets drinken oid. Of meteen iets âgrootsâ zoals sauna dagje of naar een festival of een nachtje weg.
Ik eet sowieso al meerdere keren per week buiten de deur, met of zonder vrienden. Voor mij is het dus veel logischer om dat ook met vrienden te doen. Het is minder werk, makkelijker, je hoeft niet af te wassen etc
Ik vind af en toe een etentje wel leuk maar meerdere keren per week klinkt voor mij niet leuk maar als werk
Je kunt je toch wel voorstellen dat andermans leven niet precies het jouwe is? Zou alleen al niet weten waar ik de tijd en energie vandaan zou moeten halen om vier keer per week met vriendinnen te eten.
Lijkt me superleuk als er regelmatig(er) vrienden over de vloer zouden komen, maar ik heb sinds ik fulltime werk en kinderen heb gewoon niet meer zoveel âvertrouwdeâ vrienden helaas, en mijn partner is veel minder sociaal dan ik. Dus meestal spreek ik ergens anders af of doe ik iets anders dan thuis eten. Ik merk ook dat het best lastig is om rond etenstijd af te spreken omdat sommige mensen tot laat werken, of willen sporten, kinderen in bed brengen, etc.
In mijn studententijd deed ik het wel veel meer, dus misschien komt het wel weer terug.
Mijn ook, maar wel buiten de deur in de stad haha: even een koffie drinken met een vriendin, hapje eten, borrelen etc. Vind thuis meer gedoe en ik houd van de horeca.
Ik heb niet echt vrienden die ik dit kan vragen.