Natuurlijk kan ik me dat voorstellen, ik had alleen niet verwacht dat de overgrote meerderheid (60%) slechts een paar keer per jaar vrienden te eten heeft en dat ik met wekelijks bij zo’n kleine minderheid zou horen. Ik had eigenlijk verwacht dat het grootste deel maandelijks zou stemmen en ook wat meer mensen dan 8% wekelijks.
Ik ben wat dat betreft ook wel een beetje in mijn studententijd vibe blijven hangen want eet dus ook regelmatig doordeweeks met vrienden. Scheelt wel dat de meeste vrienden nog steeds in dezelfde stad wonen en de meesten ook nog geen kinderen hebben, kan me voorstellen dat als je vrienden meer verspreid wonen of je kinderen hebt dat dat er een beetje af gaat. Maar ook als mijn vriend en ik bijv. afspreken in het weekend met een bevriend stel is het eigenlijk altijd dat we bij elkaar gaan eten en dat zie ik niet snel minder worden als men verhuisd of kinderen krijgt.
Dus ik was gewoon benieuwd waar het hem dan in zit; zien de meeste mensen minder dan 2x per maand vrienden, of zie je wel vaker vrienden maar doe je dan andere dingen dan eten of eet je juist wel vaak samen en zit je dan altijd in de horeca.
TLDR: Het is niet zo dat ik me niet kan voorstellen dat andermans leven niet het mijne is, ik had alleen verwacht dat er iets meer mensen zouden zijn die wekelijks vrienden te eten krijgen. Vaak komt ‘het forum’ wel aardig overeen met mijn eigen omgeving maar op dit punt dus niet.