Heel recent realiseerde ik mij dat ik twee vrienden heb waarbij ik er Ă©cht altijd naar uitkijk om ze te zien en dat ik daar ook echt van oplaad, dat zijn mensen die ik ken van mân studie die dezelfde (intellectuele) interesses hebben en waarmee ik heel leuke, intieme gesprekken heb. Ik zie hen nu niet super vaak, denk gemiddeld 1x per maand, vooral omdat zij heel druk zijn. Ik woonde bij een van hen om te hoek en toen zag ik hem veel vaker, even koffie drinken, ijsje halen of een wandeling maken - maar ben nu verder weg verhuisd dus we moeten echt afspreken en dat is minder vaak. Vind dat echt een gigantisch gemis!!
Verder heb ik nog 1 losse vriend die ik graag zie en inmiddels al 12 jaar ken, waar ik mij heel ontspannen bij voel en waar ik ook altijd naar uitkijk, luchtig en gezellig altijd met hem.
Maar verder heb ik eigenlijk wel veel vrienden, in vriendengroepen vooral, de meesten daarvan al 20 jaar mân vrienden, die ik heel graag mag en die ik graag zie en waar ik het ook leuk mee heb, maar waarbij ik regelmatig ook tegen een afspraak op kan zien, ik denk vooral omdat zoân groepsverband mij inmiddels minder ligt? Het is dan altijd zo veel en luid en door elkaar heen
kost mij vooral energie, los van dat ik het leuk vind hen te zien. Maar van deze laatste groep zijn de meeste âafsprakenâ 
Dusja ik wil eigenlijk actief werken aan kijken hoe ik meer sociaal contact/mensen in mân leven kan hebben zoals de eerste twee. Vandaar eerder niet dan wel