Ik vind het wel een interessant ding, bedenken hoe mijn sociale afspraken er nu eigenlijk uitzien.
Ik ben de laatste jaren veel minder thuis gaan afspreken maar vaker naar events/dingen buiten de deur gegaan. Dan wordt het vaak wel gecombineerd met eten buiten de deur, maar dat is niet waar de afspraak dan per se om is gemaakt.
Vooral met heel vertrouwde oude vrienden spreek ik thuis af. Maar dan eigenlijk vaak zonder eten want mensen hebben gezinnen waar ze heen moeten en kinderen op bed te leggen, drukke agendas, vroege wekker etc. Dus dinerafspraken zijn er niet veel.
Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant vind ik koken in mijn eentje voor anderen druk met zich meebrengen (bedenken wat je moet eten rekeninghoudend met allerlei diëten, de boodschappen halen, timemanagement tijdens het koken zelf, je huis in orde maken etc.) dus helemaal prima voor mijn gemoedstoestand om eten apart te doen.
Maar nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk wel zin om weer eens een etentje te hosten. Zoiets is ook waar ik mezelf een beetje toe moet zetten: uiteindelijk is het wel altijd heel leuk (en lekker) en een goede avond.