Ik mis de optie ‘een kei harde nee’ ik ben een levenslange slechte slaper, een snurker naast me zou echt mijn laatste mini beetje nachtrust dat ik heb ook nog van me ontnemen.
Ja klopt die had ik erbij moeten zetten. Al kan ik me niet voorstellen als je dus blind bent van verliefdheid dat je wil dan nog zo sterk is om nee te zeggen vanwege het snurken. Ik denk eigenlijk dat een mens dat bijna niet kan op dat moment haja
Ik vind het wel een interessant ding, bedenken hoe mijn sociale afspraken er nu eigenlijk uitzien.
Ik ben de laatste jaren veel minder thuis gaan afspreken maar vaker naar events/dingen buiten de deur gegaan. Dan wordt het vaak wel gecombineerd met eten buiten de deur, maar dat is niet waar de afspraak dan per se om is gemaakt.
Vooral met heel vertrouwde oude vrienden spreek ik thuis af. Maar dan eigenlijk vaak zonder eten want mensen hebben gezinnen waar ze heen moeten en kinderen op bed te leggen, drukke agendas, vroege wekker etc. Dus dinerafspraken zijn er niet veel.
Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant vind ik koken in mijn eentje voor anderen druk met zich meebrengen (bedenken wat je moet eten rekeninghoudend met allerlei diëten, de boodschappen halen, timemanagement tijdens het koken zelf, je huis in orde maken etc.) dus helemaal prima voor mijn gemoedstoestand om eten apart te doen.
Maar nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk wel zin om weer eens een etentje te hosten. Zoiets is ook waar ik mezelf een beetje toe moet zetten: uiteindelijk is het wel altijd heel leuk (en lekker) en een goede avond.
Als diegene heel leuk is wil die misschien wel een snurkbeugel nemen. Heb ik ook een haha, heel mijn familie snurkt
Maar sommige mensen hebben het ZO erg. Zoals een goede vriend van mij. Hij heeft al heel veel geprobeerd, tot aan een snurkmasker aan toe. Vele ziekenhuisbezoeken. Het is gewoon niet te doen. Nu is het wel zo dat hij vd artsen moet afvallen. En dan willen ze hem weer verder helpen. Maar ik vraag me dus heel erg af of het nou aan het overgewicht ligt want ja dat lijkt mij niet per se maarja ik ben geen arts. Hoe zijn vriendin al die jaren overleefd is mij een raadsel.
Er was iemand die ik door mijn oordoppen heen hoorde toen die naast mij lag. En ik hoorde het ook nog toen we in aparte kamers gingen liggen met meters en 2 deuren ertussen. Dan is het toch echt beter om ieder in een eigen huis te slapen en dat lijkt mij in een relatie niet leuk; dat je altijd weer naar huis moet tegen bedtijd.
Dat was wel echt een extreme snurker maar het slaaptekort helpt niet echt in het opbouwen van een verliefdheid kan ik je zeggen :’)
Ik was een poosje aan het daten met iemand die echt heeeel erg snurkte, zelfs door mijn oordopjes heen. Hij heeft nu wel een slaapapneu onderzoek laten doen omdat ik dat vermoeden had. Als ik bij hem sliep, dan sliep ik gewoon in een andere kamer. Lijkt mij ook heerlijk om later als ik samenwoon gewoon 2 slaapkamers te hebben zodat je apart kan slapen. Alleen in de beginfase van de relatie is het dus wel lastig als je minder samen kan slapen hierdoor, maar vind het wel iets dat overkombaar is.
Dan moet hij wel écht leuk zijn, mijn paar uurtjes slaap is me zo kostbaar.
Wij slapen apart, echt niet te doen anders. Soms gaat het met periodes beter. Maar we hebben nu beide last van hooikoorts en dat verergert het ook. Maar volgens mij was het nog niet zo erg toen we pas net samen waren
Vroeger snurkte ik alleen als ik een verkoudheid had maar tegenwoordig is het altijd. Mijn partner wordt hier gek van, hij duwt mij dan in mijn slaap maar ik merk het niet meer, pas als hij begint te zuchten en blazen hoor ik het. Ik slaap daardoor vaak in de zetel beneden maar dan doet mijn rug zeer.
Ik heb al een snurkbeugel geprobeerd, tape op mijn mond, verschillende hulpstukken om mijn neus open te zetten en dat helpt altijd een week en daarna is het terug hetzelfde.
Ik heb in september (de eerste vrije afspraak) bij de NKO. Hopelijk helpt dat ook tegen mijn vermoeidheid.
Zou jij bij een grote bank of verzekeraar kunnen werken? Ervan uitgaande dat je jouw functie daar kunt uitoefenen
- Ja hoor
- Ja doe ik al
- Twijfel
- Never
0 stemmers
Vind jij veel geld verdienen belangrijker dan prima rondkomen maar dan wel werken bij een maatschappelijk bedrijf?
- Ja ik vind veel geld belangrijker
- Nee
0 stemmers
En werken bij Tata Steel, Schiphol, KLM etc. Ervan uitgaande dat je minder dan 10 jaar geleden daar bent begonnen
- Prima
- Ja doe ik al
- Nee dankje
0 stemmers
Wat goed dat je dat doet! Sommige snurkers halen ook hun schouders op, zo van, ja nouja ik snurk eenmaal deal with it. Terwijl er volgens mij best veel aan te doen is. Ik heb bij die huisgenoot van mij toen ik in zn kamer moest slapen vanwege muizen, het opgenomen. Die voicememos weer naar hem gestuurd en daarmee is hij dus naar de huisarts gegaan. Dan kon die huisarts direct horen hoe erg het was. Daar kan echt geen mens doorheen slapen! Hij is uiteindelijk geopereerd aan een scheef neusbotje. Wat ik ervan begreep. Hopelijk wordt het snel beter!
Die goede vriend van mij zei vroeger (wij kennen elkaar al vanaf de basisschool) als hij bleef slapen. Ja val jij maar eerst in slaap. Ja zo makkelijk gaat het niet haha
Wij ook, echt al jaren, als we op vakantie gaan moeten er ook genoeg slaapkamers zijn want ik ga echt geen nachten wakker liggen van zijn gezaag (ik hoor het op een andere verdieping zelfs nog) Jammergenoeg is er door ziekte niets aan te doen dus dan is de beste oplossing voor ons
Mag soms wel wat minder mijn man wilt heel veel sociaal contact (geen collega’s) dus 3 keer per week (door de weeks) komen er vrienden langs en in het weekend doen we vaak grotere activiteiten met ze. Ik lunch met collega’s en ben de hele dag sociaal, heb verder ook nog hobbies die niet individueel zijn op avonden dat er geen mensen op visite zijn en weet soms niet meer hoe mijn eigen gedachten klinken.
Soms vraag ik me af of ik een polyamorieuze relatie heb ipv alleen met hem.
Zeg jij wel eens tegen iemand
Je bent een kraan!
Ik lees dat nu in verschillende boeken en zit echt van wie zegt dat nou
- PiuPiu je weet er niks van dit is normaal taalgebruik
- Ja ik zeg dat wel eens
- Nee ik zeg dat niet
- Geen idee wat hiermee bedoeld wordt
0 stemmers
Mijn vriend en ik snurken allebei en liggen alweer 13 jaar met oordoppen in naast elkaar te knorren
Maar zonder oordoppen had ik hem wel allang met een kussen gewurgd
Is gewoon heel ouderwets toch
Ik zou er niet op solliciteren maar als ik echt werk nodig had, je moet toch overleven (we live in a society).
Het bedrijf waar ik nu voor werk verkoopt een vervuilend product waar ik niet achter sta maar toen ik de baan aangeboden kreeg stond ik op het punt een burn out te krijgen in mn oude baan dus ben er wel voor gegaan (en nu lukt het me niet een andere baan te vinden ).
Gebruik dit nu maar als excuus om zo min mogelijk werk te doen
Maar je vraagt hoe vaak mensen bij hen thuis vrienden te eten krijgen, niet hoe vaak mensen met hun vrienden samen bij iemand thuis eten.
Bij mij thuis is het echt misschien 2 keer per jaar of zo, want ik woon heel klein, dus het is niet ideaal. Maar ik ga wel een stuk vaker (en graag) bij vrienden eten. Maar 2-4 keer per week ook niet, daarvoor hebben we ook allemaal echt geen tijd en/of energie (en dat grotendeels zonder kinderen ), maar 1x per twee weken of zo toch wel, en daarnaast gaan we vaak koffie drinken ergens, naar concerten, spelletjesavonden, etc. En we gaan ook regelmatig ergens wat eten, dat is/kan hier een stuk goedkoper dan in NL.
Kunnen die niet sociale partners dan niet lekker de kinderen op bed leggen? Lees hier echt vaak dat afspreken minder wordt want “kinderen moeten op bed gelegd worden” maar dat hoef je toch niet samen te doen