Stel je persoonlijke vraag #55

Hahaah ik bedenk me nu dat ik ook gewoon iemand ken die 2 jaar lang een relatie had met onze docent. Tot zover m’n nee niemand.

1 like

Dat het ongepast was? Vrij snel al hoor, binnen een paar weken

3 likes

Geen idee… hoop van wel

1 like

Ik vraag me dat wel eens af (voornamelijk als ik svu kijk😂). Sommige jongeren worden zo boos omdat het ‘echte liefde’ is in hun ogen en dat lijkt me zo moeilijk voor alle partijen (behalve de man). Dus ik vroeg me af of jij dat ook vond, maar zo te lezen was jij al snel ‘weer op aarde’. En zag je dat hij fout zat.

Niet echt een relatie/intimiteiten maar een docent van mijn beste vriendin belde haar vroeger altijd op de huistelefoon om vervolgens urenlange gesprekken te hebben. Ze msn’den ook met elkaar. Haar ouders vonden het ook niet raar?? Er is nooit iets meer dan dat gebeurd zegt ze maar als we het er nu over hebben vind zij het ook wel gek achteraf gezien. Ze was toen volgens mij 14/15.

1 like

Ik wil nu gaan koken, het is nu 9 uur s’avonds. Wij hebben geen kinderen. Normaal als we samen eten is het zo ongeveer rond 8 uur denk ik. Nog steeds vinden veel mensen dit zo laat merk ik.

Ik weet dus van vroeger mn oppasgezin etc ook vaak mn ouders aten wel op andere tijdstippen het avondeten

9 uur 's avonds avondeten:

• Veel te laat
  • Boeie who cares
  • Ik eet zelf liever wat eerder

0 stemmers

1 like

You do you hoor (dus wat dat betreft: who cares) maar voor mij persoonlijk is het veel te laat haha

12 likes

Tsja het was ook geen liefde. Ik verveelde me op kamp en had geen aansluiting met mijn klasgenoten. Hij wilde me wel masseren en ik had al wat gedronken. Heb er geen schade van opgelopen maar vind het wel echt fout van die man.

Als dat goed voelt zeker doen.

Ik zou al lang omgevallen zijn.

2 likes

Ik was al jaren van de middelbare school af. Een onderwijsassistent die een meisje had ontvoerd, vastgebonden en verkracht. Gelukkig wel snel opgepakt en nooit meer teruggekeerd op school.

Edit dit vond niet op school plaats maar daarbuiten!

2 likes

Jezus.

Ik word echt verdrietig van deze polluitslag en alle verhalen. Hoezo is/was dit zo normaal en veelvoorkomend allemaal?!

Bij het meest recente incident dat ik heb meegemaakt is trouwens wel goed gereageerd. Er was nog niks fysiek gebeurd (alleen gesprekken en intentie tot), iemand die dit ter ore kwam heeft het gemeld, diegene is meteen serieus genomen, de behoeftes van het slachtoffer kregen prioriteit en docent is opgehoepeld. Ik denkdat de hele me too-beweging hier wel een belangrijke rol in heeft gespeeld. Ook bij omstanders om dit soort dingen/signalen serieus te nemen, ipv het ongemakkelijk weglachen en labelen als “op het randje” wat gebeurde bij incidenten die ik in mijn eigen schooltijd meemaakte.

7 likes

Ik moet hierdoor weer denken aan onze gymleraar die áltijd meiden wilde helpen bij het in de ringen komen a.k.a ongegeneerd aan hun kont kunnen zitten :cry:

Zo’n gymleraar had ik ook in de brugklas. Echt gatverdamme. Meerdere klasgenoten hebben daar volgens mij wel melding van gedaan en toen deed ie het niet meer. Maar yuk.

Op mijn HBO waren er trouwens ook meerdere docenten die met studenten gingen. Die waren natuurlijk wel ouder dan middelbare scholieren, maar er is nog steeds een verschil in macht.

1 like

Op de middelbare (4e klas) zei een docent tegen mn klasgenoot dat ze mooie borsten had. Andere docent had een relatie met een leerling en is van school gestuurd (beide gaven geschiedenis toevallig) :smiling_face_with_tear:

2 likes

Op mijn middelbare school waren ook twee docenten die er met een leerling vandoor zijn gegaan. Ook kinderen mee gekregen.

Later had ik een docent die na de studie op LinkedIn contact zocht en (na een normaal gesprek) zei dat hij me leuk vond toen ik een vak bij hem volgde. :dotted_line_face: Destijds niks van gemerkt gelukkig.

Ik weet nog dat er roddels rond gingen dat een hippe jonge docente het had gedaan met een oudere knappe leerling, maar ik geloofde dat eigenlijk niet? Denk dat die docente midden 20 was en het klinkt ook als een mooie roddel.

En ik had een tijd geleden een date met een jongen en die vertelde dat zijn zusje op 15 jarige leeftijd datete had met haar docent. Toen is dat gestopt en toen ze geslaagd was begonnen ze weer te daten en nu was ze zwanger van hem. Hij zei ook dat het super raar was dat zijn docent ineens bij hun thuis kwam. :crazy_face:

9 likes

Bij mij ook. Was echt mijn favo leraar. Ik las jaren later dat hij zich er schuldig aan heeft gemaakt. :o_o: Hij is er ook voor veroordeeld.

1 like

Mijn wiskundeleraar ging altijd ‘meekijken’ in je schrift door zo over je heen te hangen met zijn armen aan beide kanten. Hij had ook zijn vrouw op school ontmoet (toen zij leerling was). Andersom moet ik zeggen dat mijn vriendinnengroepje vaak expres hele ‘sexy’ kleren aantrok bij sommige docenten, o.a. hem, om ze te provoceren ofzo?! Dus ergens kickten we ook wel op aandacht van de docenten denk ik.
Ik heb vooral ervaring op de universiteit met docenten/hoogleraren die dan op borrels zoenden met studenten, of die net te dichtbij kwamen in de collegezaal. Eentje is zelfs ontslagen vanwege jarenlang wangedrag en werkt nu gewoon bij een andere universiteit. Ik vond dit artikel echt interessant (en herkenbaar) om te lezen in die context: At 21, Madison Griffiths dated her university tutor. It was legal, consensual – and a messy grey area | Books | The Guardian

Ik vind eettijden zo relatief voelen: thuis eten we rond 19.00 / 19.30 uur - thuis van werk, direct koken - en nu op vakantie in Zuid-Europa verschuift dat met gemak naar bijv 21.00 uur. Ligt dus ook enorm aan je ritme vind ik wat ‘laat’ is. En ja who cares.

3 likes

Was dit een Wiskunde docent? Want ik ken wel een verhaal van mijn middelbare school dat precies hierop lijkt met een wiskunde docent, alleen was hij wel begin 60.