Nou het was dus allemaal ook niet zĂł erg haha, die eerste jongen was prima, mân eerste keer was heel fijn etc, maar verder gewoon een loser maar goed die kom je tegen. En mân ex, ja achteraf vind ik dat eigenlijk ook raar (zeker toen ik dus jonger was), maar dat was niet met kwade intenties oid en we hebben ook een heel bijzondere relatie gehad en het is nu nog steeds een vriend van mij. Maar achteraf denk ik van, ja ik had altijd seks met oudere mannen (niet altijd perse 7-10 jaar ouder hoor, maar toch) en bijvoorbeeld mân ex is denk ik wel vormend geweest voor hoe ik dacht (en helaas dus deels nog steeds denk) dat seks âhoortâ. Het lijkt mij gewoon zo heerlijk en veel gezonder om gewoon als twee pubers die geen idee hebben te ontdekken hoe alles werkt rondom seks en liefde en fouten te maken en grenzen te verkennen etc etc passend bij je leeftijd. Dat is ook waarom ik nu, terugkijkend vanuit mân eigen ervaring, wel iets sneller kritisch ben op grote leeftijdsverschillen op jonge leeftijd. Niet omdat ik denk dat de oudere persoon perse een soort roofdier is of echt de intentie heeft om misbruik te maken, maar wel omdat het gewoon uit balans is.
En tegelijkertijd denk ik echt niet dat het wat uit had gemaakt als iemand tegen mij gezegd had dat het fout was/niet mocht/whatever. Ik vond het heel normaal. Maar ik had mezelf wat anders gegund en gun dat andere tieners ook!