Ik moet hierdoor weer denken aan onze gymleraar die áltijd meiden wilde helpen bij het in de ringen komen a.k.a ongegeneerd aan hun kont kunnen zitten
Zo’n gymleraar had ik ook in de brugklas. Echt gatverdamme. Meerdere klasgenoten hebben daar volgens mij wel melding van gedaan en toen deed ie het niet meer. Maar yuk.
Op mijn HBO waren er trouwens ook meerdere docenten die met studenten gingen. Die waren natuurlijk wel ouder dan middelbare scholieren, maar er is nog steeds een verschil in macht.
Op de middelbare (4e klas) zei een docent tegen mn klasgenoot dat ze mooie borsten had. Andere docent had een relatie met een leerling en is van school gestuurd (beide gaven geschiedenis toevallig)
Op mijn middelbare school waren ook twee docenten die er met een leerling vandoor zijn gegaan. Ook kinderen mee gekregen.
Later had ik een docent die na de studie op LinkedIn contact zocht en (na een normaal gesprek) zei dat hij me leuk vond toen ik een vak bij hem volgde. Destijds niks van gemerkt gelukkig.
Ik weet nog dat er roddels rond gingen dat een hippe jonge docente het had gedaan met een oudere knappe leerling, maar ik geloofde dat eigenlijk niet? Denk dat die docente midden 20 was en het klinkt ook als een mooie roddel.
En ik had een tijd geleden een date met een jongen en die vertelde dat zijn zusje op 15 jarige leeftijd datete had met haar docent. Toen is dat gestopt en toen ze geslaagd was begonnen ze weer te daten en nu was ze zwanger van hem. Hij zei ook dat het super raar was dat zijn docent ineens bij hun thuis kwam.
Bij mij ook. Was echt mijn favo leraar. Ik las jaren later dat hij zich er schuldig aan heeft gemaakt. Hij is er ook voor veroordeeld.
Mijn wiskundeleraar ging altijd ‘meekijken’ in je schrift door zo over je heen te hangen met zijn armen aan beide kanten. Hij had ook zijn vrouw op school ontmoet (toen zij leerling was). Andersom moet ik zeggen dat mijn vriendinnengroepje vaak expres hele ‘sexy’ kleren aantrok bij sommige docenten, o.a. hem, om ze te provoceren ofzo?! Dus ergens kickten we ook wel op aandacht van de docenten denk ik.
Ik heb vooral ervaring op de universiteit met docenten/hoogleraren die dan op borrels zoenden met studenten, of die net te dichtbij kwamen in de collegezaal. Eentje is zelfs ontslagen vanwege jarenlang wangedrag en werkt nu gewoon bij een andere universiteit. Ik vond dit artikel echt interessant (en herkenbaar) om te lezen in die context: At 21, Madison Griffiths dated her university tutor. It was legal, consensual – and a messy grey area | Books | The Guardian
Ik vind eettijden zo relatief voelen: thuis eten we rond 19.00 / 19.30 uur - thuis van werk, direct koken - en nu op vakantie in Zuid-Europa verschuift dat met gemak naar bijv 21.00 uur. Ligt dus ook enorm aan je ritme vind ik wat ‘laat’ is. En ja who cares.
Was dit een Wiskunde docent? Want ik ken wel een verhaal van mijn middelbare school dat precies hierop lijkt met een wiskunde docent, alleen was hij wel begin 60.
Och ja, hier ook. Zoveel meiden waren zo verliefd op deze docent. Tijdens een les werd er aangeklopt en kreeg hij een cadeautje van een leerling omdat hij jarig was. Loopt die bakvis terug slaat ze de deur dicht flikkert er vervolgens een tl bak van het plafond. En ook hij is nu getrouwd met oud leerling en inderdaad gewacht tot zij van school was.
M’n broer heeft in 6vwo nadat hij een jaar op uitwisseling was geweest, geprobeerd de leuke jonge Engels docent te versieren (zij was begin 20 en hij dus 18 denk ik) daar is zij gelukkig niet op ingegaan
Ik las net een artikel in het NRC en daarin werd een meisje van 21 geinterviewd. Zij heeft een relatie met een jongen van 17
Dat vind jij (zwart-wit!)
- Raar
- Niet raar
0 stemmers
Vind het vooral raar dat ze ook al samenwoonplannen hebben
Een beetje raar. Vier jaar op die leeftijd is best nog een groot verschil, maar vind het ook afhankelijk van de fase waarin men zit. Als de 17 jarige al studeert en ze elkaar in het studentenleven hebben leren kennen vind ik het minder gek dan wanneer zij al werkt en hij nog op de middelbare school zit. En natuurlijk is 17 nog minderjarig dus een beetje discutabel is het wel, aan de andere kant vind ik het ook vreemd dat het op de dag dat hij 18 wordt wel ineens oke zou zijn. Die grens is natuurlijk ook arbitrair.
Heb je een linkje naar het artikel trouwens? Kan het niet vinden
Het gaat verder niet om hun dus ik vind het niet relevant om hier een linkje te delen waar ze met naam en foto bij staan
ik vind het raar, maar dat is hypocriet want ik had zelf toen ik 16 was ook een relatie met een jongen van 21. daar kijk ik nu ook wel anders naar, het was eigenlijk heel gek dat ik nog op de middelbare school zat en hij al werkte. snap de zorgen van mijn ouders toen nu ook veel beter. maar goed, die relatie is ook 9 jaar goed gegaan.
bij een ouder meisje snap ik het misschien nog minder goed, want meisjes lopen op die leeftijd qua mentale ontwikkeling toch iets voor? al zijn daar natuurlijk ook nog steeds wel individuele verschillen in. ik kan me niet voorstellen dat ik op 21-jarige leeftijd iets had kunnen voelen voor zo’n ukkie haha
Naast dat jongens vaak een beetje trager zijn in hun ontwikkeling vind ik 17 gewoon te jong. Je mag dan nog zoveel niet wat iemand van 21 al wel mag dat er een scheve verhouding kan ontstaan. 4 jaar is in mijn ogen op dit punt van ontwikkeling te groot.
Heb trouwens geen artikel voorbij zien komen, waarop deze poll is gebaseerd.
Voor de mensen die een baan hebben waarbij ze een pasje hebben die je gebruikt om het gebouw binnen te komen etc. met je gegevens erop (naam, foto etc.) en die met het OV naar werk gaan.
Doen jullie je pasje in je tas/broekzak etc. of blijft deze in het zicht terwijl je met het OV reist?
- Blijft zichtbaar
- Opgeborgen in tas/broekzak etc.
0 stemmers
Zoveel mensen die het keycord aan hun nek laten hangen of het pasje aan hun broek laten hangen. Ik zou dat zelf nooit doen namelijk.
Raar en niet oke!
2 vriendinnen hadden een relatie met iemand die toen 23 allebei waren, en zij waren 16, de ander 17. Hoewel dat echt voor jaren in beide relaties wel prima ging zou ik dat als ouder niet accepteren.
Maarja ik ben geen ouder. Ik kan het me niet voorstellen dat ik zeg oke! Volgens mij was 1 trouwens 24 al.
Je dochter van 16 krijgt een relatie met iemand van 23?
- Ik ben hier op tegen
- Prima
- Ik weet het niet
- Anders?
0 stemmers
Beide relaties zijn natuurlijk gestrand.
en wat zou je dan doen als ouder? als je het niet accepteert? zeg je ‘ik sta hier niet achter’ of ga je de relatie echt verbieden?