Stel je persoonlijke vraag #55

Ja goeie vraag idd. Het hoeft niet altijd verkeerd te zijn namelijk maar op die leeftijd is dat leeftijdsverschil zo onnatuurlijk. Dat ik er nu misselijk van word. Het zal vast per ouder/gezin verschillen hoeveel invloed je daarop hebt.

1 like

Ik had toen ik 15 was een soort van relatie met iemand van 21 en vond dat doodnormaal. Ik denk dat m’n ouders het niet perse super leuk vonden maar denk ook niet dat ze het idee hadden dat ze er echt iets aan konden doen? Inmiddels vind ik het natuurlijk echt níet normaal haha maar goed, dat is achteraf. Ik voelde mij heel volwassen als 15 jarige meid (denk ook wel “volwassener” dan gemiddeld ivm thuissituatie en oudere vrienden e.d., maar evengoed een kind of course). Hij heeft mij ontmaagd en dat was prima en verder was het echt een enorme lul en mega loser maar ik heb verder niet echt “schade” opgelopen van die relatie. Dus ik bedoel: ja achteraf vind ik het raar en vooral goor van zo’n jongen maar het is geen vervelende ervaring geweest.

Vanaf m’n 17e had ik een affaire met iemand die 9 jaar ouder is en daar heb ik vanaf m’n 20e ongeveer ook vier jaar verkering mee gehad en samengewoond etc etc. Tijdens die relatie vond ik het terugkijkend ook al wel echt goor dat wij toen een affaire hadden :cry: en daar en van andere oudere seksuele contacten heb ik wel “spijt” van mbt m’n seksuele ontwikkeling, had seks echt liever met iemand/iemanden van m’n eigen leeftijd ontdekt denk ik.

M’n huidige partner is trouwens een half jaar jonger dan ik!!!

6 likes

Mijn voormalige schoonzus was 16 en haar vriend 26. Ze leerden elkaar kennen bij de kerk waar zij misdienaar was en hij de misdienaars begeleidde. Echt zooooo fout. Mijn voormalige schoonouders vonden het prima. Rare mensen. Niemand had er problemen mee. Ik werd raar aangekeken toen ik er iets van zei nadat ik erachter kwam hoe en wanneer ze bij elkaar waren gekomen
Ze zijn 10 jaar bij elkaar geweest, huis gebouwd en toen heeft hij het uitgemaakt.

Ik was zo’n meisje van 15 met een jongen (edit: eh man bedoel ik) van ruim boven de 20 en alhoewel mijn ouders het uiteraard absoluut niet zagen zitten, had ik daar lak aan. Zij hadden mij echt thuis moeten opsluiten om het tegen te houden, ik werd verblind door verliefdheid erg creatief (en koppig). Mijn ouders hebben zich er toen bij neergelegd. Ik ben later zelfs met hem getrouwd, maar pas na jaren ben ik in gaan zien dat het toen een hele scheve verhouding was.

2 likes

Ik denk niet dat er heel veel is dat je kunt doen als ouder maar daarom ben ik er nog wel op tegen
Mijn kind is 15 en heeft nog nul interesse in wat voor relatie dan ook maar ik hou soms mijn hart vast als ik alle verhalen zo lees

2 likes

Ja wat kan je er idd aan doen? Ik weet wel 100 procent zeker hoe ik mn vader ken dat hij dus echt geen 23 jarige gozer thuis zou binnen laten en dan eerder vragen waar in godsnaam hij mee bezig is.
Dat zit me een beetje dwars van die ouders van die vriendinnen. Hebben die dan niet gedacht, je bent 23 wat doe je met mijn 16 jarige puber?!?!?
Verder denk ik dat je er weinig aan kan doen. Maar die gozers moeten gewoon echt hulp hebben.

Supervervelend en naar van je ervaringen. Kan er verder helaas ook niks aan toevoegen wat helpt om te zeggen.

1 like

Here u go,

Even schrollen tot ‘liever geen studenten’, dat stukje gaat over hen

3 likes

Nou het was dus allemaal ook niet zó erg haha, die eerste jongen was prima, m’n eerste keer was heel fijn etc, maar verder gewoon een loser maar goed die kom je tegen. En m’n ex, ja achteraf vind ik dat eigenlijk ook raar (zeker toen ik dus jonger was), maar dat was niet met kwade intenties oid en we hebben ook een heel bijzondere relatie gehad en het is nu nog steeds een vriend van mij. Maar achteraf denk ik van, ja ik had altijd seks met oudere mannen (niet altijd perse 7-10 jaar ouder hoor, maar toch) en bijvoorbeeld m’n ex is denk ik wel vormend geweest voor hoe ik dacht (en helaas dus deels nog steeds denk) dat seks “hoort”. Het lijkt mij gewoon zo heerlijk en veel gezonder om gewoon als twee pubers die geen idee hebben te ontdekken hoe alles werkt rondom seks en liefde en fouten te maken en grenzen te verkennen etc etc passend bij je leeftijd. Dat is ook waarom ik nu, terugkijkend vanuit m’n eigen ervaring, wel iets sneller kritisch ben op grote leeftijdsverschillen op jonge leeftijd. Niet omdat ik denk dat de oudere persoon perse een soort roofdier is of echt de intentie heeft om misbruik te maken, maar wel omdat het gewoon uit balans is.

En tegelijkertijd denk ik echt niet dat het wat uit had gemaakt als iemand tegen mij gezegd had dat het fout was/niet mocht/whatever. Ik vond het heel normaal. Maar ik had mezelf wat anders gegund en gun dat andere tieners ook!

6 likes

Lees jij persoonlijke antwoorden van forummers op persoonlijke vragen als ze meer dan één lange paragraaf lang zijn?

• Ja, boeiend!
  • Nee, im happy for u/sorry that happend
  • Ligt aan wie het plaatst
  • Soms

0 stemmers

1 like

eigenlijk alleen van @issa

16 likes

Oh klopt die wel idd!

1 like

Ik weet hoe naĂŻef ik was. Ik was jong, verliefd en te manipuleren in wat hij wilde dat ik was. Er is een vrienden interventie aan te pas gekomen om de schellen van mijn ogen af te halen. Door hem had ik een ongezond en redelijk verknipt beeld van seks gekregen en vooral dat vind ik nu nogsteeds heel erg.

1 like

Is het gek van het NRC dat ze de 5x vliegen per jaar ineens uit het interview hebben gehaald, dus uren na de eerste publicatie?

• Gewoon nee
  • Gewoon ja
  • Ja, is niet integer
  • Nee, is begrijpelijk

0 stemmers

Ik vermoed dat Lobke hier wel meer kritiek op heeft gehad online en dat ze het er niet meer in wilde hebben. Als her qua inhoud niet af doet aan een artikel (het strekking is duidelijk: ze vindt het moeilijk om meer te doen), dan kan die precieze quote er toch best uit? Staat wel suf voor de mensen die het al hebben gelezen en ik hoop dat Lobke minder dan 5x per jaar gaat vliegen haha

2 likes

Zo werkt dat toch niet :joy:

Je kan je toch niet laten interviewen en dan achteraf eisen dat ze je eigen woorden ineens niet publiceren.

18 likes

Misschien had ze de impact van die woorden niet goed ingeschat en is de online haat best groot, ik heb geen idee. Het zou voor mij als redacteur wel een reden zijn om te kijken of we het eruit kunnen halen of dat het inhoudelijk belangrijk is. Lobke is ook geen politicus of zo hĂš? Soms weegt het welzijn van de geĂŻnterviewde zwaarder dan een lekkere quote.

3 likes

Ik weet niet of ik het niet integer vind maar ik vind het wel behoorlijk zwak, van Lobke en van het NRC zelf

2 likes

Soms vergeet ik gewoon dat dat ding rond mijn nek hangt

3 likes

Ik vind dit zo’n grijs gebied. Want 18 en 22 voelt (voor mij) wel okĂ©, 16 en 20 (of nog ouder, zoals in allerlei berichten hier werd genoemd) dan weer niet. Ik denk dat het voor mij sowieso in die leeftijdsregionen vooral ligt aan de grootte van her leeftijdsverschil, dus 2/3 jaar max ofzo?

3 likes

Ze wilden bij ons op het werk in het kader van zichtbaarheid zelfs dat we foto’s lieten maken met voornaam, achternaam en functie. Aangezien we door sommige familieleden werden bedreigd en een collega zelfs is aangevallen hebben we dit geweigerd. Vonden hun heel raar, maar wij vonden een uniform die we moeten dragen voldoende werken aan de zichtbaarheid.

1 like