Haha ik voel me eindelijk begrepen! Ik heb volgens mij een hele normale mening over slippers in het algemeen (namelijk geen), maar als ik ze stad of het ov of een andere openbare ruimte kom vind ik ze opeens echt wanstaltig. Ik heb normaal gesproken totaal geen oordeel over hoe mensen zich kleden, maar hierbij reageer ik blijkbaar als een soort Italiaanse boomer die zichzelf erg stijlbewust vindt en ieder jaar de zomeroutfits van de toeristen in zijn woonplaats moet aanzien.
Ik vind ze namelijk stom omdat ze niet alleen een totaal gebrek aan stijl vertonen, maar ook nog eens verschrikkelijk onhandig zijn? Alsof iemand zich heeft aangekleed met bepaalde overwegingen in het achterhoofd, net zoals iedere dag, maar bij de schoenen opeens besloot dat die te onbelangrijk waren om langer dan 1 milliseconde mee bezig te zijn. Ik vind ze daarom eigenlijk net zo brr bij millennialvrouwen, maar het is wel meer uit een soort gedachte van ‘girl je hebt duidelijk je flaneerjurk aangetrokken wat zonde van je outfit’ dan van ‘brrr voeten’
(ik heb het dan wel over van die basic slappe slippers uiteraard) (er zijn uitzonderingen) (ik vind die vaak nog steeds lelijker dan sandalen maar dat is wel echt 100% mijn eigen smaak en dan oordeel ik weer niet)