Stel je persoonlijke vraag #55

Ik leen het allemaal proactief uit en dan heb ik spijt want ik raad natuurlijk m’n favoriete boeken uit en die krijg ik vervolgens niet meer terug en dat vind ik echt heel kut :sob:

9 likes

Ik leen alles uit, sommige boeken die echt bijzonder waren wil ik graag terug maar het gros ga ik toch nooit meer lezen dus mogen anderen dan weer doorgeven. Dan is t dus niet echt lenen maar geef ik ze gewoon door, ook als ik ze zelf gekocht heb.

1 like

Mensen zijn echt slecht in spullen teruggeven en ik heb echt geen zin om te moeten bedelen om alsjeblieft mijn spullen terug te mogen, dus ik leen alleen boeken uit waarvan ik het niet erg vind als ze weg zijn

1 like

wel van Fancy Nancy

Tv programma haha

De boeken die ik heb zijn me dierbaar en ik wil ze ook graag in dezelfde staat terug en helaas is mijn ervaring dat dit nooit het geval is. Mensen die dan zeggen ja maar je hebt van een boek genoten als je kunt zien dat erin is gelezen; helemaal prima maar dan regel je maar een eigen exemplaar

Tegenwoordig lees ik digitaal want ik kan geen boek meer vasthouden dus het enkele boek dat ik nog koop is om series compleet te maken en die verlaten het huis sowieso niet

Ha, die kende ik dan weer niet. Lijkt echt iets wat m’n kind leuk vind om te zien.

2 likes

Ik heb hetzelfde boek van twee verschillende vrienden teruggekregen en nu hebben we geen idee waar die tweede vandaan komt haha. Zou ook echt niet meer weten wat ik aan wie heb geleend

9 likes

Ik heb om die reden een lijst in mijn agenda :joy: Maar ik mis nog wat boeken en ik heb ook eens gehad dat een vriendin boeken van mij bijna had verkocht. Gelukkig was ik daar en zag ik het op tijd want anders was het wel mooi balen.

Verder vind ik het super leuk hoor om boeken uit te lenen en bied ik het ook heel vaak zelf aan. Ik heb een hele kast vol en kan toch niet alles tegelijkertijd lezen.

1 like

christiane F

• maakte me bang voor drugs
  • maakte me nieuwsgierig naar drugs
  • heb ik niet gelezen

0 stemmers

2 likes

Het maakte me bang voor drugs maar ik vond het ergens ook heel fascinerend en wilde daardoor meer weten over dat onderwerp. Vond Christiane zelfs cool om te zien (op de foto’s die we te zien kregen). Ongetwijfeld beïnvloed door de heroin chic stijl die toen cool was.

Nu trouwens nog steeds geen drugs gebruikt, behalve alcohol.

9 likes

Ik lees boeken gerust 5x of meer over de jaren. Er is net het 5e boeken van m’n favoriete serie uitgekomen en heb de eerste 4 weer herlezen. Iets van 10000 pagina’s :joy: M’n moeder snapt er niks van en leest helemaal niks dubbel.

Herlees je boeken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Gelezen en gekeken, maar vond drugs niet meer of minder interessant. Vond het vooral goor :smiling_face_with_tear:

3 likes

Over de drugs kan ik me niet herinneren dat ik dat cool of stom vond. Maar een paar jaar later wel naar Berlijn vertrokken :joy:

1 like

Een enkele keer, een boek dat mij echt heel erg raakte maar waarvan ik 12-20 was toen ik het las en wat nu dus lang geleden is (ben 30). Maar over het algemeen wil ik iets nieuws lezen.

Ben verder wel echt een verzamelaar naast lezer, dus ik koop alles en heb het in m’n boekenkast (mag vies/met annotaties/vouwen/uit elkaar vallen, als ik het maar heb).

1 like

Stuur jij na een verjaardagsfeestje bedank-appjes naar de gasten voor hun komst/cadeau?

• Ja
  • Soms
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Mijn stiefvader is echt zo’n keurige (oude) man die na een feestje oid iemand keurig de volgende dag opbelt om te bedanken voor de goede zorgen etc

18 likes

Semi hierop aanhakend: als je van iemand een fysiek kaartje thuisgestuurd krijgt (geboorte, felicitatie, whatever, gewoon alle soorten kaartjes) stuur je dan diegene een appje?

• Ja, altijd
  • Soms
  • Nee, nooit

0 stemmers

Ik al-tijd. Ik heb zelfs iedereen die na de geboorte van ons kindje een kaartje heeft gestuurd geappt, maar andersom krijg ik (bijna) bedankjes na kaartjes.

Ik doe het ook altijd omdat ik kaartjes krijgen gewoon heel leuk en lief vind. Daarnaast hoop ik ook altijd dat vrienden/familie het doen, omdat ik geen idee meer heb of PostNL zijn werk wel goed doet.

4 likes

Op zich is het ook chill omdat je met Post NL anders ook niet weet of je kaartje ooit is aangekomen haha.

5 likes

Of een kaart terugsturen.

3 likes