Stel je persoonlijke vraag #56

Vind jij ook dat Henry een vleeskleurig flügeldopje op zijn neus heeft?

• Ik deel deze visie geheel
  • Ik zie je visie maar deel deze niet

0 stemmers

Denk je dat Henri een aantal extra zetels zou krijgen als hij een verkiezingsposter zou maken waarop hij een flugel drinkt met een flugeldopje op z’n neus?

• Ja zeker 3 zetels extra
  • Ja wel een kleine zetelwinst denk ik
  • Ik denk dat de zetelwinst gecancelled wordt door saaie christenen die dan juist weer niet op hem gaan stemmen
  • Onder de streep zetelverlies

0 stemmers

1 like

Ik vind dit prachtig bij anderen, maar ik heb gewoon écht geen mooie borsten, dus kan daar helaas bij mijzelf niet van genieten (maar ik geniet wel van dagen dat mijn buik goed zit en mijn taille extra mooi uitkomt, bijv.).

3 likes

Ik heb met 2 influencers samengewoond, niet tegelijkertijd en ook niet in hetzelfde huis maar ze zijn beiden dat pad opgegaan en worden ook hier regelmatig besproken :rofl: Ik had echter met beiden niet zo’n enorme klik dus geen contact meer

4 likes

Ik lotte van eijk (lovaeij) bij een concert van aurora. Vriendin waar ik mee was, is wel echt “fan” en wilde graag op de foto. Ze was ook echt heel aardig.

En niet zeggen met wie?? Dat kan toch niet

8 likes

Tell me welk hotel aub!! Ik kan je niet PB’en haha. haha, ik ben dus diegene die niks fatsoenlijks onder 300e per nacht kan vinden in een normale wijk.

Ben jij rap van tong?

• Geheel
  • Redelijk
  • Gewoon normaal
  • Nee juist niet
  • Nee helemaal niet

0 stemmers

1 like

Yes

Als iemand tegen jou zegt dat diegene nu een bepaalde periode clean is, bijv 4 maanden of 4 jaar, dat doet er niet toe. Ga je er dan vanuit dat diegene voorheen een problematische relatie met alchohol/drugs had?

• Ja, anders noem je het niet zo
  • Nee, je kan ook gewoon clean zijn zonder ooit te veel/te vaak gebruikt te hebben

0 stemmers

Hoe bozer ik ben hoe mooier de zinnen ook

3 likes

ja maar wel met het besef dat een problematische relatie met middelen er voor iedereen anders uit kan zien. dat kan ook minder veel en minder vaak zijn dan bij mensen die er geen problematische relatie mee hebben, het kan bij wijze van ook 1 keer per week 2 wijntjes zijn of 1 keer per maand 5 biertjes, whatever.

6 likes

Ja idd en ik ken ook wel steeds meer mensen die ermee kappen die volgens geen enkele maatstaf ‘te veel’ dronken (eigenlijk is niks drinken het enige gezonde maarja) maar voor wie het wel een heel bewuste keuze was. Omdat het toch wel een grote sociale rol heeft en het best een ding kan zijn om het uit je leven te bannen en allerlei associaties los te koppelen als je voorheen een sporadische/gematigde drinker was (zeker omdat heel Calvinistisch Holland idd meteen over ‘problemen’ begint en mensen echt méga raar kunnen doen over wel/niet drinken).

5 likes

Zeggen die mensen dan dat ze clean zijn? Ik ken ook veel mensen zoals jij beschrijft en die zeggen gewoon ik drink niet (meer). Clean associeer ik in eerste instantie wel met een vorm van verslaving die niet “binnen de norm” valt.

10 likes

Maar noemen ze dat clean? Dan kan je toch ook zeggen ik drink geen alcohol (meer)

Die trend zie ik ook steeds vaker.
Edit: boonie zegt ongeveer hetzelfde zie ik, we typten tegelijk.

5 likes

ja ik zie het ook wel eens online voorbij komen als midden 20ers iets posten over langdurig niet meer drinken omdat ze niet meer in de lampen wilden hangen of ja gewoon omdat ze het niet wilden en daarbij ook aangeven dat ze niet altijd controle hebben over hoe veel ze drinken of dat ze wel gematigd maar wel 4 keer per week 3 wijntjes drinken. en dan krijg je zoveel reacties van mensen die zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen en je bent toch geen alcoholist en waarom zou je stoppen met drinken en daar iets over vertellen op internet, en je bent 25 en het hoort erbij!! alsof je alleen bewust mag stoppen met drinken en je relatie met alcohol als problematisch mag vinden als je opstaat met een fles wijn. heel bizar.

@boonie @ZusjevanJoost ik zeg ook ik drink niet meer maar omdat ik het nu serieus neem tel ik en ben ik ook wel trots op mezelf dus dan zeg ik wel ik ben nu zoveel maanden nuchter. en ik heb geen buiten de norm verslaving ofzo en helemaal niet buiten de norm van mijn leeftijdsgenoten.

5 likes

ja mensen vinden dat doodeng want straks gaat iemand nog tegen hen zeggen dat ze minder zouden moeten drinken!

2 likes

Mensen zijn idd amper in staat over drank of drugsgebruik van anderen te praten zonder het met zichzelf te vergelijken.

@boonie ik hoor ‘clean’ alleen op Amerikaanse tv en alleen icm drugs niet alcohol. Maar dat lijkt me niet echt de kern van de vraag, meer dat iemand specifiek benoemt hoe lang ze niks gedronken of gebruikt hebben. En de normen rondom met name drank zijn enorm aan het verschuiven in bepaalde sociale groepen dus dat is denk ik sowieso niet echt een relevante graadmeter.

3 likes

Oh ik begreep het wel alsof de vraag specifiek over het gebruik van het woord “clean” ging. En dat ken ik persoonlijk alleen van iemand die idd middelen en alcohol gebruikte en nu allemaal niet meer doet.

Als mensen gewoon bewust gestopt zijn met drinken en bijvoorbeeld zeggen “ik drink niet (meer)” ga ik er niet vanuit dat diegene een problematische relatie had met drank. Er zal een reden zijn om het niet te doen maar dat kan dan werkelijk nog alles zijn wat mij betreft.

16 likes

Ja dit. Als iemand zegt “Ik drink al 4 jaar niet meer” denk ik gewoon oké diegene drinkt al 4 jaar geen alcohol meer. als iemand zegt “Ik ben al 4 jaar clean” dan denk ik oké diegene had een (alcohol)verslaving.

18 likes

Moeilijke, want enerzijds wil ik 21 zeggen want 18 is echt piepjong en je prefrontale cortex is nog lang niet ontwikkeld (op 21 ook nog niet, maar goed). En mensen die geilen op 18-jarigen zijn ziek in hun hoofd dus hen dat ontnemen vind ik niet zo erg.
Anderzijds neem je wel de autonomie weg van de persoon die sekswerk wilt doen en dan hebben we het vooral over vrouwen en femmes dus ook weer typisch om daar belerend over te gaan doen.

4 likes