Stel je persoonlijke vraag #56

klopt maar imo gaat het veel meer over bescherming dan belering. de sekswerkindustrie kan echt traumatiserend zijn en als je er op je 18e ‘inrolt’ ben je waarschijnlijk al (psychisch) kwetsbaar en/of bevind je je in een schadelijk circuit. als je echt graag sekswerk wil doen kan dat 3 jaar daarna maar geef een jong meisje dan in ieder geval die 3 jaar om andere manieren te vinden om levensonderhoud te bekostigen die niet mogelijk levenslang een heel intens en soms traumatiserend effect op je heeft. plus dat je met sekswerk online ook voor eeuwig een digitale voetprint behoudt.
sekswerk is werk maar het is ook weer niet ‘gewoon werk’ en ik vind dat (links/progressief/feminist) dat niet moet bagatelliseren.

14 likes

Ik snap helemaal wat je bedoelt en ik ben het er ook niet per se mee oneens, maar ik ben wel bang dat zo’n leeftijdsverbod alleen maar tot illegaal sekswerk leidt en dat is nog onveiliger? Ik vraag me af of het zo is dat mensen die vanuit een hele kwetsbare situatie met sekswerk willen beginnen dat opeens niet gaan doen als het illegaal is?
Is ook niet mijn expertise hoor dus durf het voor dit voorstel niet zo hard te zeggen, maar ik dacht in het algemeen dat het illegaal maken van sekswerk niet voor minder sekswerk, maar voor meer onveilig sekswerk zorgt.

2 likes

ja ik heb er inhoudelijk op die manier niet zo veel verstand van maar het argument ken ik inderdaad. maar dan zou ik eerder zeggen: zet daarnaast ook nog beter in op illegaal sekswerk opsporen en die meisjes helpen in plaats van het dan maar wettelijk bij iets laten dat (imo) onethisch en schadelijk is en je jonge meisjes ook niet mee verder helpt. maargoed ja lastige kwestie en het grootste probleem zijn natuurlijk de volwassen mannen die 18 jarigen willen neuken voor 5 tientjes. maar ook daarmee: die mensen die praten alles voor zichzelf goed dus als ze daarmee in ieder geval de wetgeving niet meer achter zich hebben wordt dat wellicht een klein beetje minder genormaliseerd? ik weet het niet.

3 likes

Ik denk wel dat het net zo belangrijk is om te erkennen dat sekswerk zijn kwetsbaarheid mee brengt als te erkennen dat sekswerk voor veel sekswerkers wél gewoon werk is. Sekswerkers zijn niet geholpen met meer stigma op het vak. Meer regulering en criminalisering leidt niet automatisch tot een betere positie van sekswerkers. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of de achttienjarige die voor wat kleingeld seks heeft ermee stopt als het illegaal wordt, ik gok van niet. Je maakt het die sekswerker onmogelijk om hulp te zoeken. Immers; je mag geen sekswerk aanbieden dus naar wie ga je toe als je klant zich misdraagt? Er is een reden dat veel sekswerkers enorm kritisch zijn op de nieuwe wet.

12 likes

Ja daar heb je zeker wel een punt.

ja daar heb je gelijk in. ik vind het een lastige kwestie die ik waarschijnlijk te rooskleurig in zie bij het veranderen van de minimumleeftijd. dan kom je met het beschermen van kwetsbare tieners die sekswerkers worden misschien beter uit bij meer investeren in jeugdzorg en voorlichting en voor de meisjes die al sekswerk doen betere werkomstandigheden/controles daarop? ook zorgen dat de mensen die jeugdzorg uitgeknikkert worden op hun 18e vangnet hebben in plaats van dakloos raken

2 likes

Ja ik snap je zorg helemaal hoor, maar sekswerk en uitbuiting zijn twee verschillende dingen. Wie uitbuiting tegen wilt gaan - en überhaupt seksueel geweld tegen wilt gaan - heeft baat bij een seksindustrie die gedecriminaliseerd wordt en erkent wordt als werk en minder schaamte rond seks in het algemeen.

9 likes

Weeg jij je wel eens voordat je naar de wc gaat en daarna nog een keer omdat je benieuwd bent naar het verschil?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Mijn leven zonder weegschaal is echt heerlijk

Jam in je koffie bij gebrek aan iets anders met suiker

• Haha bah
  • Oh goed idee
  • Hier kan ik me niks bij voorstellen

0 stemmers

1 like

Hoe kom je op het idee?

4 likes

Die Kelly caresse (mommyblogger) drie keer raden waar ik die tegenkwam. En ik kom zelf echt zelden in de efteling haha. En heb Mo een keer gezien. Volgens mij was dat het al wel.

2 likes

Stel je woont heel dichtbij de efteling. Je kan er zelfs naartoe fietsen, zou je dan een abbonement nemen?

• Nee ik denk dat de lol er dan juist vanaf gaat
  • Gewoon nee
  • Ja
  • Hmm ik twijfel

0 stemmers

1 like

Ik woon op een uur rijden en heb zelfs een abonnement. (En geen kinderen). Het is wel begonnen omdat de Efteling bijna in het midden tussen mijn broertje en mij ligt dus het een goede plek is om af te spreken. En dat doen we dus nu veel vaker dan hiervoor.

12 likes

Ik heb een week op een camping gestaan in Italië waar Kelly ook was.
Ik heb met angst haar vlogs bekeken of ik niet in mijn bikini ergens op de achtergrond was te zien…

18 likes

Jaaa, fantastische plek!

@Schaakmat Mijn hoofd neemt soms bijzondere afslagen, maar dit heb ik niet van mezelf, kennis dacht dat dit wel zou werken want ‘honing is toch ook voor op brood’

2 likes

Oh jee! Dat lijkt me dus ook altjjd eng, dat je ineens random op een vlog van iemand verschijnt op de achtergrond. Maar eigenlijk gaat dat volgens mij altijd wel discreet heb ik het idee.

5 likes

Ik heb dit gedaan voor en na mijn bevalling en de kraamzorg dCht echt dat ik gestoord was. Maar was gewoon benieuwd😂

8 likes

Huh dat is toch best normaal :joy:

4 likes

Ik stond echt paar uur erna er al op omdat ik het wou weten😂 aan haar reactie te zijn was het niet gebruikelijk. Maar misschien heeft dat ook met mijn bouw te maken en denkt ze dat ik een eerstoornis heb😅

4 likes

Ik kan er op de fiets heen, maar ik kom er echt nooit.

@JustinBieber Lijkt mij ook best interessant. Hoeveel al dat vruchtwater en de placenta ook woog.

2 likes