Stel je persoonlijke vraag #56

Dat lijkt me ook bijna common sense dat textiel nu veel minder lang meegaat. De samenstelling van stoffen en de draaddichtheid van een textielstuk is de laatste jaren echt helemaal prut.
Ik merk het vooral met basics en dingen als beddengoed/handdoeken. Zaken gekocht in 2005 zijn nog heel jaar, maar zaken gekocht in 2020 waren na een paar wasbeurten al veel minder. Vooral Hema en Zeeman vind ik echt helemaal kut hierin en qua kleding lijkt vrouwenafdeling ook echt minder te zijn dan mannenafdeling.

7 likes

Ja klopt ik koop nu wel eens katoenen truien op mannenafdelingen en dat zit zo lekker en blijft ook mooi, alleen jammer dat de armen altijd te lang zijn.

Ik heb toen we hierheen verhuisden, bijna vier jaar geleden, nieuwe handdoeken gekocht en die zijn nu lelijker dan de handdoeken die destijds zijn gedegradeerd naar schoonmaakhanddoeken :’( het wordt ook niet meer goed aan elkaar gemaakt ofzo, er zitten gaten bij de stiksels.

2 likes

Jullie zetten me wel aan het denken!

Voor de mensen in een appartement: waar laat je die brandblusser dan?

1 like

Bare handed muggen vangen, soms ook nog in het donker

Verschilt dat van mensen in een huis met meerdere verdiepingen?
Ik heb er geen maar in vorige huizen (ook appartementen) hing het in de keuken of in het gootsteenkastje.
Ik ga denk ik ook maar een deken aanschaffen, dat kan geen kwaad.

1 like

In mijn gebouw zit er in de gang een brandblusser op elke verdieping (dus 1 per 3 woningen).
En in mijn eerste appartement zat er eentje in de keuken, in een holte tussen de muur en de ingebouwde kasten.

3 likes

Bij een woonhuis dacht ik bijv. aan een trapkast, bijkeuken oid. Dat heb je bij een appartement niet.

3 likes

Brandblusser en blusdeken hangen aan de muur in de keuken. Neemt wel wat ruimte in beslag maar goed, ik vind het fijn dat ik het heb. Zat al in de woning, ik huur een appartement.

Heeft alleen zin als het snel bereikbaar is vanuit je keuken. Wij hebben het aan de binnenkant van de deur van de gootsteenkast gehangen

2 likes

Staat in de keuken bij mn ‘recyclestation’ dus waar ook mn doos voor karton en mand voor glas staat

Ik ben niet per se ergens heel erg goed in maar ik merk wel heel vaak dat mensen (mannen) niks van je verwachten als je van girly dingen houdt.

Ik heb een houten meubelstuk in huis helemaal zelf gemaakt inclusief planken op maat zagen etc en ik heb al vaker gehad dat een man dat dan letterlijk niet gelooft?

Ze kunnen er dan gewoon niet bij dat je zowel handig kunt zijn met nail art als een boor :woozy_face:

24 likes

In mijn slaapkamer lol, branddeken hangt wel in de keuken. Die brandblusser hebben de vorige bewoners laten staan dus weet niet eens of ie nog goed is

De blusdeken hangt in de keuken. Zodat je hem er ook uit kan trekken als het nodig is.
Brandblusser staat op de overloop.
Brandalarm hangt op elke verdieping en de CO melder/brandalarm hangt op zolder bij de verwarmingsinstallatie.

2 likes

In een hoog appartementencomplex zou ik wel angstiger zijn voor brand tho. Vlakbij zit een hele hoge, als het mistig is kan je de helft van de toren al niet meer zien of soms helemaal niet meer. Volgens mij 110 meter hoog en alleen maar woningen, geen kantoren die 's avonds leeg zijn ofzo. Kan het vanuit m’n raam zien. Dan moet je van tevoren al wel een heel evacuatieplan krijgen neem ik aan?
Moet nu ook denken aan die hoge flat in london waar een hele erge brand was. Een moeder heeft uit wanhoop zelfs toen haar baby ingewikkeld in dekens naar beneden moeten gooien (gelukkig overleefd!).
Pap vroeg wat ik zou doen als er brand in de slaapkamer was, ik zei nouja dan ga ik het raam uit en gooi ik mezelf in de boom. Ik moest zelfs nog testen of ik dan door het raam kon sjongejonge. Maar is zo’n kiepelraam.
Oja en hoevaak ik wel niet heb moeten horen dat je de opladers niet in het stopcontact moet laten! Dit doe ik overigens alsnog wel soms.

Laat jij je opladers in het stopcontact zitten?

• Ja altijd
  • Nee nooit
  • Ja dit doe ik wel eens

0 stemmers

Ik denk ook wel eens aan zo’n nood scenario, we wonen in appartementencomplex met 6 tot 8 verdiepingen. Probeer altijd de stekkers eruit te trekken, maar soms vergeet ik het natuurlijk.

Hoop ook dat mensen niet van die e-steps binnen hebben staan of van die goedkope accu’s/opladers van temu gebruiken en in het stopcontact laten zitten. đŸ«Ł

4 likes

worden jullie ook wel eens teruggezogen naar je middelbare schooltijd door geluiden en het gevoel van de vroege ochtend in de herfst?

• ja
  • nee

0 stemmers

hebben jullie ook zo ontiegelijk exorbitant veel last van muggen gehad dit jaar?

• ja, veel meer dan normaal
  • ja veel last maar niet meer dan normaal
  • nee gewoon normaal
  • nee juist minder

0 stemmers

en heb je nu nog last van muggen? ik weet niet waar ze allemaal vandaan komen bij mij maar ik word alweer 2 dagen lekgeprikt en toen ik het zat was vond ik er niet minder dan 5 in mijn slaapkamer. en de volgende dag weer

• ja ook nu nog
  • nee op dit moment is het wel gestopt bij mij

0 stemmers

als ik het google zijn er dit jaar blijkbaar juist minder muggen maar de muggen in mijn buurt didn’t get that memo!!

1 like

Ik had het idee indd minder muggen maar ze blijven wel veeeel langer ‘hangen’ :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: Word er krankjorum van en OOK van al die vieze dikke vliegen in huis overigens :sob:

4 likes

Zou jij, als je het vermoeden hebt dat iemand iets niet scant bij de zelfscan in de supermarkt, daar iets van zeggen bij het personeel?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik werd maandag buiten de steekproef om gecontroleerd omdat iemand beweerde dat ik de zak bolletjes die ik apart had gelegd om als laatste in mijn tas te doen, niet gescand had :smiling_face_with_tear:

6 likes

Het hangt wel van de hoeveelheid af denk ik, maar als ik echt veel zou zien denk ik dat ik er wel wat van zou zeggen

1 like