Stel je persoonlijke vraag #56

Ik zou echt denken: joe niet mijn probleem.

58 likes

Waarom?? Tenzij het een individuele buurtsuper is boeit het me echt niet als mensen iets van ze stelen. Ze zullen wel hun redenen hebben.

Ik kan me gewoon niet voorstellen, vooral in het geval van @Calypso, dat je daarvoor zou ā€˜snitchen’. Sowieso let ik niet op hoe en wat andere mensen scannen.

14 likes

Not my circus not my monkeys

22 likes

Dit bedacht ik me later dus ook, dat het me niet eens zou opvallen. Bij deze supermarkt zijn heel veel zelfscankassa’s, dus ook geen idee wie het was. Ga er maar vanuit dat iemand heel trots is geweest op het vervullen van zijn of haar burgerplicht :joy:

3 likes

ah dan krijg je een schouderklopje en blik van goedkeuring van meneer albert heijn die zelf elke dag van miljoenen mensen steelt en winst maakte tijdens de coronacrisis :relaxed: protect the rich!! s0 important in times like these :smiling_face_with_three_hearts:

58 likes

Ik vind het wel goed om over na te denken wat je zou doen als er brand is en hoe je buiten komt. Net als dingen als waar je de sleutel legt en of je die in het donker met rookontwikkeling nog kan vinden en in het slot kan krijgen. Of als je met meerdere mensen woont: waar verzamelen je buiten? Ik heb bij een bhv-cursus wel eens een verhaal gehoord over een vader die een brandend huis in ging om zijn kind te zoeken die intussen aan de andere kant van het huis buiten stond met de moeder. Je wil het niet hoeven toepassen, maar wel goed om over na te denken.

8 likes

Spreek jij je ooms en tantes aan met hun voornaam of met hun titel?

Als je ze direct aanspreekt:

• Ik zeg ā€˜tante Ria’, altijd zo gezegd
  • Ik zeg ā€˜Ria’
  • Ik zeg ā€˜tante’ (zonder voornaam)
  • Ik zei vroeger tante maar nu enkel de voornaam

0 stemmers

2 likes

Als ik het over ze heb tegen bijvoorbeeld mijn ouders:

• Ik zeg ā€˜tante Ria’
  • Ik zeg ā€˜Ria’, altijd zo gezegd
  • Ik zeg ā€˜tante’ (zonder voornaam)
  • Ik zei vroeger tante maar nu enkel de voornaam

0 stemmers

Sorry ik kon niet twee polls in 1 bericht

1 like

Mijn favo quote

1 like

zou je er iets van zeggen als iemand van de eenmansbuurtwinkel op de hoek aan het stelen is?

• ja
  • eerder wel dan niet
  • eerder niet dan wel
  • nee

0 stemmers

3 likes

Ligt er wel een beetje aan hoe of wat. Als een tiener een blikje redbull in zijn zak steekt oid zou ik wel vragen ā€˜ga je lekker?’ Maar ja als ik iemand een zak gedroogde pasta in een tas zie stoppen zou ik wel denken idk not my business hoop dat het goed met je gaat maar denk het niet.

In de appie mogen ze van mij de hele kar mee.

42 likes

ja ik twijfelde wat ik zelf zou stemmen/doen maar dat onderscheid zou ik inderdaad ook maken

4 likes

ik vind je echt een kk snitch als je iemand die bij een supermarkt steelt gaat verraden. als het een kleine winkel is met producten die niet essentieel zijn kan ik het me nog voorstellen (maar dan zou ik het denk ik ook niet doen behalve als ik de eigenaar ken ofzo). maar bij een supermarkt? dat vind ik echt misselijk naar vvd-achtig ā€˜alles volgens de regeltjes’ gedrag bah

10 likes

Ik ben pas voor het hekje blijven staan toen twee 14 jarige jochies snoep wilden jatten. Medewerker had al gevraagd of ze alles gescand hadden, weer terug en toen nog niet alles gescand en ze wilden achter mij aan het poortje door. Helaas had ik stilstaand iets heel belangrijks te doen dus dat feest ging niet door🤣

3 likes

Voor de mensen die een schoonmaker inhuren om hun huis schoon te maken. Wat doe jij van te voren?

• Ik ruim alles goed op
  • Ik ruim een beetje op
  • Ik ruim niks extra op, want ik hou het al netjes bij
  • Ik ruim niks op, maar het is wel (een beetje) troep
  • Ik maak alles nog grondig schoon
  • Ik maak het een beetje schoon
  • Ik maak niks schoon

0 stemmers

Dit ligt echt aan de omstandigheden. Ik denk eerder aan de Turkse supermarkt hier met mensen die keihard werken en nog normale prijzen hanteert, en niet een of andere luxe zaak met torenhoge prijzen. Maar eerlijk gezegd let ik ook gewoon niet goed genoeg op andere mensen om dit überhaupt door te hebben.

5 likes

Bij een buurtsuper ook?? Bij een groot supermarkconcern zoals AH zou ik eerder niet dan wel stemmen maar bij een buurtsuper eerder wel dan niet.

1 like

Verlies je je wel eens in je telefoon? Bijvoorbeeld dat je m pakt om iets op te zoeken, een berichtje gaat lezen, dan even kijken op t forum, Instagram en vervolgens is het 10 min later en moet je nog opzoeken waar je je telefoon voor gepakt had.

• Ik herken dit helemaal
  • Ik herken dit een beetje
  • Ik herken dit niet
  • Ik heb geen smartphone
  • Ik zit sowieso de hele dag op m’n telefoon

0 stemmers

Door deze poll bedenk ik me dat ik iets op wilde zoeken ipv forummen :clown_face:

5 likes

Van welke dieren vind je het gezellig als ze in jouw tuin chillen?

• Buurtkatten
  • Egels
  • Huisspinnen
  • Slakken
  • Bijen
  • Vogels
  • Pissebedden
  • Kikkers
  • Mieren
  • Regenwormen
  • Vlinders
  • Lieveheersbeestjes