Mijn stadse dakterras is echt een dierentuin. Ik heb al zoveel bijzondere diertjes gezien, ook echt hele gekke en zeldzame spinnen bijvoorbeeld. Ik gil wel als er weer eens opeens een joekel langs komt rennen maar vind het wel heel leuk! M’n katten eten ook graag op het dakterras en de restjes worden direct opgeruimd. In de zomer komen er bijen en hommels die met een zo groot mogelijk stukje tussen hun voetjes weg proberen te vliegen. Kleine en grote slakken ruimen de laatste restjes op. Volgens mij heb ik ook een muizenfamilie maar die gedragen zich keurig. Er kwam van de week ook een specht kijken en ik heb regelmatig roodborstjes en koolmeesjes. Er is ook een houtduivenstelletje wat elke dag even komt scharrelen. Als kers op de taart heb ik ook nog een wormenbak, daar zitten er wel een paar duizend in denk ik ![]()
De vogels vreten eerder de vijgen in mijn tuin op, dan dat ik de kans krijg om ze te plukken.
Sinds ik een hoesje heb met koord, verlies ik mijn telefoon minder vaak. Dus kan een uitkomst voor je zijn als je dit ook hebt!
Flauw! Een suikeroverdosis is essentieel voor het tienerbrein ![]()
Prima💸
ja wel minder maar ik vind snitchen als mensen boodschappen stelen gewoon heel naar eigenlijk. want dat doen mensen overwegend niet voor hun lol. en kleine ondernemers moeten zeker geld verdienen maar mensen moeten ook eten
Als AH-medewerker zou ik me ook niet echt iets van zo’n snitch aantrekken eerlijk gezegd.
Je moet de vraag even opnieuw lezen denk ik
Omg haha ja totaal verkeerd gelezen haha sorry!
aanhakend op niet-scanners bij de supermarkt:
vinden jullie het vervelend als mensen gratis met je meelopen door de OV-poortjes?
- ja
- nee
0 stemmers
Niet omdat ze zwart willen rijden (niet mijn probleem) wel dat ze dan zo enorm extreem in je personal space zijn met die actie.
Ben jij vaak iets kwijt?
- Nee ik heb alles onder controle
- Soms denk ik wel eens waar is mijn sleutel bijvoorbeeld
- Ja het is een wonder dat ik op deze poll kan antwoorden
0 stemmers
Dit was niet bij de AH overigens, maar ik snap best dat zo’n jonge meid dan niet tegen een klant in durft te gaan. Ze voelde zichzelf overduidelijk ook ongemakkelijk.
Om gek van te worden zo vaak als ik iets kwijt ben. Ik ben met sommige spullen ook maar gestopt om ze te zoeken en vaak komen ze dan ineens (op de meest onlogische) plekken tevoorschijn. Zo was ik mijn earbuds al tijdje kwijt en op de logische plekken lagen ze niet, van de week weer gevonden tussen m’n nagellak. Hoe ze daar terecht zijn gekomen? Geen idee.
Dingen die ik niet kwijt wil/mag raken moet ik ook echt op een vaste plek leggen, anders ben ik het kwijt en kan het voorkomen dat ik mijn sleutels in de koelkast terug vind. En ik zou zo graag willen dat het een grap is van die koelkast, maar dit is me echt een keer overkomen.
Ik ben wel vaak wat kwijt maar kan dan wel nagaan in m’n hoofd waar het kan zijn.
Het appartementencomplex waar ik een paar jaar geleden woonde is spontaan in de fik gevlogen (ze hebben nooit een reden gevonden). De bovenste 2 verdiepingen zijn helemaal verwoest toen, ik woonde op de 3e en had alleen waterschade, ook heel vervelend maar het meeste viel te redden.
Gelukkig geen doden/gewonden en alle huisdieren hebben het overleefd, maar vooral op de bovenste verdiepingen waren mensen al hun spullen kwijt. Veel expats die geen inboedelverzekering hadden, heel tragisch. (Neem een inboedelverzekering!!!)
Mijn hond was thuis op dat moment en ik zelf niet, dat vond ik de grootste nachtmerrie. Ik heb tot 2 uur 's nachts bibberend van angst buiten gestaan tot de brandweer haar kon redden. (En ze heel blij aan kwam rennen, die heeft er niks van gemerkt lol).
Niet de vroege ochtend, maar vergelijkbaar: ik hou dus heel erg van die 2-3 maanden waarin het om 16:00 al schemerig is en de zon om 16:30 ondergaat. Ik had namelijk op donderdag het 8e en 9e uur tekenen/schilderen. Dat was dan van 14:45 tot 16:35. Dat was zo lekker zen, er stond ook altijd fijne muziek op en zelfs de grootste klieren uit de klas waren daar (een stuk) rustig(er). Daarna dus in het donker naar huis fietsen, echt heerlijk!
Wel fijn dat je dingen weer terug vindt! Ik ben zelf goed georganiseerd @Kauai maar anderen verplaatsen nog wel eens wat en dan is het zoeken geblazen
Heb je een inboedelverzekering?
- Ja
- Nee
- Geen idee waarschijnlijk wel
- Geen idee waarschijnlijk niet
0 stemmers
Waarom niet?
- Lui
- Duur
- Op hoop van zegen
- Alledrie
0 stemmers