Stel je persoonlijke vraag #56

Ik draai heel af en toe een shift als reserve in de winkel waar ik ook verkoop en vind het in een winkel waar je achter alles wat je verkoopt staat echt heel gezellig.

7 likes

Oh ja bril kan ook ipv lenzen! Niet eens aan gedacht. Wss omdat mijn bril 10+ jaar oud is en ik tbh nog liever slechtziend dan daarmee op werk zou verschijnen :’)

2 likes

Soms verlang ik echt weer naar mn bijbaantje bij de V&D :smiling_face_with_three_hearts: beetje kleding vouwen, beetje kassa draaien. Lijkt me ergens heerlijk om 1 dag in de week zoiets te doen. Maar mn huidige salaris is toch een stuk aantrekkelijker :sweat_smile:

Ik verdiende bij de V&D als 16-jarige trouwens €2.96 per uur, echt schandalig. Dan werkte ik op koopavond voor nog geen tientje :sob:

7 likes

Wat doe je wel eens?

• Wordfeud
  • Wordle/het woord of ander spel van een krant
  • Two dots/2048/candy crush achtige mobiele game
  • Linkedin spel(len) zoals Tango
  • Puzzelboek zoals kruiswoord of sudoku of woordzoeker
  • Duolingo
  • Geoguessr
  • Pubquiz
  • Geen van allen
  • Nog iets anders wat ik graag wil vertellen

0 stemmers

Als jij je ouders,moeder, vader belt, nemen ze dan gelijk op?

• Ja altijd
  • Ja meestal (tenzij ze ergens anders zijn/druk zijn etc )
  • Nee kan beter appen
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Wat hoor ik, oh het is jouw telefoon, bril zoeken, scherm bekijken, te laat

:sweat_smile:

9 likes

Nonogram puzzels op de switch. Kom er nooit een puzzelboekje van tegen (niet dat ik er naar zoek).

1 like

Oh die bestaan denk ik wel! Alleen dan heet het Japanse puzzel denk ik (als ik zie hoe een nonogram eruit ziet dan moet ik daaraan denken in ieder geval)

2 likes

Dat klopt dat is hetzelfde
Potlood mee en gaan :sweat_smile:

4 likes

Dan ben ik ze wel eens tegen gekomen :nerd_face: Neem ik die de volgende keer ipv zweeds

Vader neemt altijd op, tenzij druk dan appt ie dat ie terugbelt.

Mn moeder is altijd weer de grote vraag of ze opneemt en of ze überhaupt dr telefoon hoort. Ik zeg altijd dat ik haar 3x moet bellen: 1e keer hoort ze het niet, 2e keer denkt ze net te laat dat ze dr telefoon hoort en bij de 3e keer heeft ze hem echt gehoord en gevonden.

5 likes

Oh jaloers!!! :smiling_face_with_three_hearts:

@Acquiesce Ja, jeugdloon is een scam! Ik weet nog dat mijn eerste salaris amper 70 euro was :sob:

@Missy Ik bel mijn vader sowieso nooit meer, want die heeft zijn mobiel nooit bij zich. Die gozer moet per se een dure mobiel, maar die gebruikt hij alleen voor Candy Crush. Zelfs als ik ooit op sterven lig zal hij niet opnenen.

2 likes

Ja sorry ik ben een groot groot Sporcle fan :nerd_face:

4 likes

Hoe ziet jouw lade/kast met (Tupperware) bakjes eruit?

• Alle bakjes netjes in elkaar gezet, alle deksels bij elkaar
  • Ieder bakje heeft z’n deksel en zo staat het opgestapeld
  • Het past in de kast, maar vraag me niet hoe
  • Een grote pleurisbende, iedere keer dat de kast open gaat ben ik bang dat er iets uit valt

0 stemmers

2 likes

Niveau avalanche hiero

2 likes

Sinds een paar maanden ben ik helemaal into de Denksport Zweedse puzzels samen met mijn vriend. Ik weet niet meer hoe het begon maar inmiddels hebben we thuis overal van die boekjes liggen en hebben we lowkey een favoriet soort boekje (het puzzelblok waar de antwoorden per pagina op de achterkant staan ipv achterin, en lekker grote puzzels), wat in en in tragisch is.

Maar het is wel echt veel lekkerder dan op je telefoon puzzels maken of scrollen dus ik vind het op zich winst. We proberen thuis ook echt minder op onze telefoons te zitten dus we hebben nu meer papieren tijdschriften/kranten en dus puzzels. Ik voel me alleen nooit een grotere muts dan als ik vrijdagavond zit te puzzelen met mijn kind op bed en een thee erbij.

26 likes

Gisteravond was ik een puzzel aan het maken en m’n man kwam erbij zitten en helpen en het voelde zo kneuterig. Ik vind het met puzzelen trouwens wel heerlijk als iemand me eventjes helpt.

2 likes

Ja wij geven hem soms halverwege ook aan elkaar zodat de ander ermee verder kan als je vastzit. Of dan gaan we verontwaardigd aan elkaar oplezen wat een idioot antwoord iets is (ok sorry bij mij was laatst de hint ā€˜ondernemer’ en het woord was ā€˜eierhandelaar’??)

Verder hebben we ook nog seks I promise

9 likes

Ja love it, ik voel me dan ook echt langzaam veranderen in een senior en moet ook heel vaak denken aan m’n opa met z’n doorlopers (waar ik nog steeds niks van begrijp) en mega dik puzzelwoordenboek.

Maar ik vind het wel echt zo gezellig ook om in gezelschap te doen, doe er ook weleens een als ik bij m’n ouders ben en dan hardop lezen welk woord je zoekt en iedereen doet gelijk mee

6 likes

https://www.reddit.com/r/popculturechat/s/kLUvkpOMmW
Nog steeds?

1 like