Stel je persoonlijke vraag #56

Oh, dat scheelt weer naar de stembus gaan :raised_hands:t2:

En @Hiphopopotamus tot op zekere hoogte zeker wel. En ik vind het heerlijk om me er niet mee bezig te houden. Ik heb weinig verschil gezien de afgelopen 30 jaar dat ik op aarde rondloop.

2 likes

Ken jij (persoonlijk) mensen die bezig zijn met Ayurveda?

• Wat?
  • Ja
  • Nee
  • Ben ik zelf mee bezig

0 stemmers

Ken jij mensen die bezig zijn met Reiki?

• Wat?
  • Ja
  • Nee
  • Ben ik zelf mee bezig

0 stemmers

En met human design?

• Wat?
  • Ja
  • Nee
  • Ben ik zelf mee bezig

0 stemmers

1 like

Heb jij ooit “bakkie pleur” gezegd? Deze mensen mogen btw hierna dan nooit meer tegen me praten

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik vind dit echt te cynisch, je stem maakt uit.

17 likes

Agree to disagree dan toch?

1 like

Maar wel sarcastisch alleen. Ik zeg ook heel vaak expres dat ik een ‘kopje chino’ wil in plaats van een cappuccino 🫣

6 likes

Ja en ik zeg ook expres-zo ipv espresso :joy:

1 like

Het is nog altijd een voorrecht om in een land te wonen waar je mag stemmen. En je er “heerlijk” niet mee bezig houden is wel een hele simpele houding, dan zie je duidelijk je privileges niet.

60 likes

Ja, al hoop ik natuurlijk wel dat je gaat stemmen en je geloof in de democratie weer hervindt, tegelijkertijd is democratie altijd een compromis dat beseffen helpt ook wel bij het besef hoe waardevol het is dat je mag gaan stemmen.

6 likes

Ik vind het verschil juist zorgwekkend en bij vlagen angstaanjagend, waardoor ik het belangrijk vind om naar de stembus te gaan.

60 likes

Kun jij je haar vastmaken zonder elastiekje of klem?

• Ja
  • Nee
  • Mijn haar is daar te kort/dik/iets anders voor
  • Nooit geprobeerd

0 stemmers

Blijft het dan ook zitten?

• Ja maar niet lang
  • Ja hele dagen
  • Nee

0 stemmers

1 like

Heb je dan nooit opgelet bij maatschappijleer/wetenschappen?

2 likes

Maar wat is er vandaag de dag nog gematigd midden? Want dit is echt precies mijn probleem.

1 like

Idk, maar ik vind het ook een zwaktebod om niet te stemmen omdat er geen partij is die misschien 100% in jouw straatje past of waarvan je zeker weet dat je alle betrokkenen 100% kunt vertrouwen.

We hebben zeg maar neonazi’s op de stembiljetten staan, dus kies dan minstens een partij waar je 60% achter staat en die niet in rassenleer gelooft.

47 likes

Spelletjes van smartmax! Vind ik heel rustgevend en fijn. Bijv deze

17601724170945949773959784515606

En ik heb ook een paar verhalen puzzelboeken, bijv deze

17601725387036095501318526728924

17601725926694904110408518165040

Daar kan ik ook echt van genieten, met een kopje thee aan de keukentafel. Zag laatst dat er ook een ticket to rode boek is, die staat nu op mn verlanglijstje.

Ik lees nu de reacties van @grace en moet wel eerlijk zeggen als bijv dan ook dat moment mn “stokoude” (want 10 jaar ouder) partner op de bank ligt te slapen met scheve open mond op een zondagmiddag 4 uur terwijl ik over die puzzel zit gebogen en kind iets heeft gezegd als: mam, ik ga buiten spelen, dan denk ik wel af en toe: omg zijn wij dit, zijn we al zo oud, help.

6 likes

Sudoko heb ik met mijn zusje als vaste gewoonte om samen in te vullen vlak voor het slapen gaan als we bij elkaar logeren of samen op vakantie zijn! Meer dan “hier een 6” “daar een 1” zeggen we niet en vaak zijn ze ook niet heel moeilijk dat je er alleen niet uit zou komen, maar het is toch knus om samen even te doen voor het slapen gaan en beiden vindt dat je al meer dan genoeg hebt gepraat die dag :’)

Ik vind sudokos heel chill om af te schakelen van de dag en bijvoorbeeld piekeren te stoppen: je moet nog een beetje nadenken maar niet heel diep.
Ik vind Logikwis namelijk ook heel leuk dus ik ging dat ook eens voor het slapengaan doen, maar dat heb ik al snel opgegeven. Die denkstappen gaan moeilijker als je moe bent en je wordt juist meer wakker van het moeten nadenken, niet echt wat ik wil vlak voor bedtijd.

Wat vinden jullie nog meer chille puzzels voor het slapen gaan?

6 likes

Ik zou zeggen stem blanco ipv niet. Vind er niet zo bijzonder veel van als mensen niet stemmen, maar ik ben al een paar jaar zijdelings betrokken bij kiezersonderzoeken en voor de analyse van hoe er gestemd is en de duiding die daaraan gegeven wordt maakt blanco stemmen wel uit. En in een ideale wereld luisteren politici en bestuurders naar dat soort signalen.

7 likes

Ik doe altijd de puzzels van de Volkskrant voor ik ga slapen. Is echt mijn ritueel geworden. Maar daar heb je wel een abonnement voor nodig.

2 likes

Linkedin spellen?? Nooit geweten :joy:

Ik vind Zweedse puzzels en Tectonics heel leuk. En soms Tetris op mn telefoon

1 like

Merk je aan je lichaam dat je ouder wordt?

• Nee, merk ik nog niet
  • Ja, aan hoe mijn lichaam eruit ziet
  • Ja, aan hoe mijn lichaam functioneert
  • Ja, aan beide
  • Geen idee/Ik wil geen antwoord geven want ik ben nog in ontkenning

0 stemmers

Ik had het er met m’n vriend over en ik vond het wel opvallend dat we allebei merken dat onze jonge jaren wel voorbij zijn, we zijn beide 2e helft van de 30. Maar hij denkt dan vooral aan het functioneren, minder uithoudingsvermogen bij sport bijvoorbeeld. En ik denk vooral aan het uiterlijk, grijze haren en de zwaartekracht begint effect te hebben haha.

1 like