Stel je persoonlijke vraag #56

Wat vinden jullie van Nederlanders die in het buitenland wonen en in Nederland mogen stemmen?

• Prima.
  • Dit zou niet toegestaan mogen zijn.
  • Het ligt eraan
 [maak af in de comments] :wink:

0 stemmers

Ik woon zelf in het buitenland en heb inmiddels mijn briefstembewijs, stembiljet en oranje retourenvelop binnen. Twijfel zelf wel af en toe of het correct is om te gaan stemmen.

2 likes

Ik ben 37 en heb ook het gevoel dat er echt net een drop is geweest ipv dat het geleidelijk gaat haha. Ineens grijze haren, ineens sneller last van mijn nek en rug, ineens dat ik denk hmmmm is dit nou gaan hangen? Oh en laatst maakte ik een geluid toen ik van de grond opstond :sob: het is wel echt tijd voor een consistente work out routine want anders val ik over 10 jaar uit elkaar.

1 like

Oh ja, grijze haren heb ik ook wel, dus dan wel beide. Maar verder vooral functioneren. Het helpt ook niet dat ik mijn hele leven sporadisch gesport heb, moet nu echt moeite doen om een beetje fit te blijven, terwijl dat vroeger veel meer vanzelf leek te gaan (heb ook wel echt geluk met mijn genen). En lang in dezelfde positie zitten gaat ook echt niet meer, dan doet alles zeer als ik opsta, en dat opstaan gaat ook gepaard met veel gesteun :sweat_smile

@Scarlett mag jij dan wel ook stemmen in het land waar je woont? Ik niet (behalve op wijkniveau, niet eens stad/staat), ondanks dat ik hier al 15 jaar woon. Tenzij ik me laat naturaliseren, maar dan ben ik mijn Nederlandse nationaliteit kwijt en dat wil ik niet

3 likes

Ja vreselijk, vooral aan mn spieren die ik niet heb. Mn kuiten doen zoveel pijn in de ochtend. Ik kan niet begrijpen hoe dit lichaam 80 kan worden maarja we zullen het zien.

3 likes

Hier precies hetzelfde; mag ook alleen op wijkniveau stemmen. Wil ook inderdaad m’n Nederlandse nationaliteit niet opgeven. Volg ook veel wat er in Nederland gebeurt en krijg ook wel mee hoe de sfeer ongeveer is.

Eigenlijk verschilt het niet zo erg van hoe het is in het land waarin ik woon. Da’s wel interessant om de ontwikkelingen in twee landen parallel te volgen.

4 likes

Grijze haren, diepere rimpels
 Fysiek vooral langer herstel na feestjes etc., heb laatst nog m’n 5km PR hardlopen uit 2011 verbeterd op m’n bijna 40e, dus conditioneel gaat het wel prima. (Zegt ook wel iets over mijn status destijds, haha lol.)

Maar even ook het voordeel van ouder worden: ik heb echt zoveel schijt gekregen, heerlijk is dat. Zoveel dingen die ik vroeger niet deed omdat ik het ongemakkelijk of gĂȘnant vond, en nu voel ik dat gewoon helemaal niet meer? Love that for me.

17 likes

Voorheen kon ik een wedstrijd spelen zonder warming-up en dan had ik geen klachten, tegenwoordig moet ik extra uitgebreide warming-up doen en dan hoop ik pijnvrij door m’n wedstrijd te komen.

En ja ik word ik grijs en krijg rimpels

2 likes

Ik ben 35 en ik ben de afgelopen maanden wat afgevallen en ik merk dat mijn huid minder elastisch is. En de grijze haren zijn in een half jaar ook exponentieel in aantal toegenomen haha.

Die heb ik nog steeds niet echt heel bijzonder
Grijs haar heb ik in hele strengen inmiddels, wat ook wel weer cool is ofzo haha

Ik betrap me er ook op dat ik opsta en oerwoud-geluiden maak, waarom zou dat zijn?

Eet je liever heel vroeg of heel laat in vergelijking met je normale eettijd?

• Vroeg
  • Laat
  • Ik kan niet kiezen

0 stemmers

2 likes

Ja dit merk ik ook steeds meer bij mezelf en dan denk ik altijd ja ik lijk op mijn moeder :sweat_smile: en als die dan dingen deed die ik genant vond, vond ik dat extra kut natuurlijk. Dus ik weet nog niet of ik het love voor mezelf haha

Verder ook wel meer diepere rimpels (maar nog steeds niet veel al zeg ik t zelf), heftigere katers :sob:, vaker last van mn rug, naja ik ben recent maar wel wat serieuzer krachttraining gaan doen om wat minder snel af te takelen. Conditioneel zit ik nog wel goed. Ben fitter dan in mn 20’s

2 likes

Ja dit X 100!!! Tbh mijn jongere lijf was wasted on me hoor, ik vond altijd wel weer dingen die ik niet mooi vond en zeik zeik. Ik vind mezelf alleen maar leuker en hotter worden (en minder last van goorlappen die me een verlepte trut vinden)

6 likes

Ik kreun nu bij het opstaan en heb gewoon een steuntje nodig :smiling_face_with_tear:

3 likes

Als ik soms op wil staan van de bank dan zet ik me een soort van af met mijn handen en moet dan altijd aan mijn oma denken, zij deed dat ook. đŸ« 

4 likes

Ik vind in het algemeen dat bij mensen boven de 32 (?) hun buik anders wordt. Wat meer vet/slapper, gewoon niet meer zo superplat en toned als een 25-jarige soms heeft. Die mis ik wel eens :sob:

Verder hoe kunnen er mensen zijn die het niet merken? Krijg je dan helemaal geen rimpels? Of zijn die gewoon heel jong nog?

1 like

Ben net 41 maar fysiek nog nooit zo fit geweest. Volgens de testen op mijn sportschool ben ik qua kracht 21 :joy: Grijze haren heb ik al sinds mijn 27, dus dat associeer ik niet perse met oud en dat verf ik sowieso. Rimpels ook geen last van gelukkig. Flexibiliteit kan nog wel een stuk beter. Vorig jaar had ik een hernia gehad, toen voelde ik mij wel een 80+ bedlegerige bejaarde. Dat nooit meer.

3 likes

Ik ben halverwege de 30 en ben strakker en fitter dan ooit tevoren. Krachttraining is echt een anti-ager. Verder heb ik gewoon geluk met geen grijze haren en nauwelijks rimpels.

8 likes

Same, behalve dan dat ik wel wat grijze haren heb.

Ik kan iedereen aanraden om krachttraining te doen oid. Ik doe zelf al jaren CrossFit en ik heb nog steeds geen krakende knieën of rugpijn. Moet wel tegenwoordig iets beter opwarmen, maar soit.

1 like

Kan jij een week zonder internet?:

• Ja, makkelijk
  • Ja, met moeite
  • Nee

0 stemmers

En een dag?:

• Een dagje offline lukt mij net
  • Een dag zonder internet is voor mij geen uitdaging
  • Nee ik ben 24/7 online

0 stemmers

Hoe kut is het om in die Aalsmeerse straat te wonen?:

• Heel kut
  • Een beetje kut
  • Niet zo kut
  • Wat zitten ze te zeiken?

0 stemmers

2 likes

Nouja gut het is niet alsof mobiel internet niet bestaat.

2 likes

Mijn vriend woonde in the middle of nowhere op een plek waar je geen internet had, hij had gewoon onbeperkt 5G op zijn telefoon, prima oplossing was dat