Stel je persoonlijke vraag #56

Wat fijn!!

2 likes

Dan moet je wel bereik hebben. Ik heb bijv geen mobiel bereik in huis en kan alleen bellen via wifi. Is best een probleem in nieuwbouwhuizen.

5 likes

Ja wij zeggen ooknaltijd “welkom in de bunker”. Niemand heeft hier fatsoenlijk bereik :smiling_face_with_tear:

5 likes

Op een vrije dag hou ik het prima een dag uit zonder internet. Maar voor mijn werk heb ik het wel echt nodig en ik freelance de helft van de week vanuit huis, dus dan kan ik ook niet gewoon op kantoor gaan zitten

Ook niet met een andere provider? Ik had ook geen bereik met KPN, maar met Vodafone eindelijk wel weer.

1 like

Nee, beide geprobeerd. De buren en bezoek hebben allemaal hetzelfde probleem. Ik moet tegen het raam geplakt staan om mobiel te kunnen bellen :joy:. Maar via de wifi gaat gelukkig prima.

3 likes

Ja, ik herken het, echt waardeloos. Op mijn werktelefoon was ik ook totaal onbereikbaar, alleen in de tuin lukte het wel :sweat_smile: Maar wel geel rot dat niets werkt, is soms toch behoorlijk onhandig

1 like

Heb jij (nog) een studieschuld?

• Ja
  • Nee, nooit gehad
  • Nee, al afgelost

0 stemmers

1 like

Ik overweeg dit jaar voor het eerst een beetje om blanco te stemmen. Er is gewoon geen partij waar ik me echt in kan vinden. Laatst maakte ik de stemwijzer en mijn hoogste partij had 48% en de laagste 27%. Nou vind ik sowieso dat stemwijzers weinig zeggen want alle nuance gaat verloren, maar ik het illustreerde wel het gevoel dat ik heb: dat er geen partij echt bij mij past. En dan denk ik weer zo uniek ben ik niet, dit moeten toch meer mensen hebben? Ik weet ook niet precies wat ik dan zoek maar ik denk dat ik op zoek ben naar een soort redelijk midden maar dat lijkt er niet echt te zijn. Dus het wordt of blanco (maar eigenlijk staat dat me ook een beetje tegen) of stemmen op een partij waar ik misschien achter de helft van de standpunten sta.

4 likes

Lijkt me ook lastig! Tegelijkertijd is het een tijd waarin vrijwel alle rechtse partijen de rechtstaat, vrije journalistiek/meningsuiting en democratie aan het aftakelen zijn. Het gaat ook over het in stand houden van democratisch vs niet democratisch beleid. Als democratie je iets waard is, is het misschien wel slim om op iets te stemmen wat staat voor democratie en rechtstaat. Dat maakt echt wel uit! Maar uiteraard is doen waar je zelf achterstaat is ook belangrijk, succes!

27 likes

Ik vind de stemwijzer echt but trouwens. Het helpt misschien voor een eerste indicatie, maar wat jij al zegt: alle nuance gaat verloren. Sommige partijen liggen erg dichtbij elkaar. Bovendien heb ik op bepaalde punten te weinig kennis om er echt een sterke mening over te hebben.

Ik ben ook nog aan het zweven, weet het echt niet. Ik wil wel graag stemmen, omdat ik er eigenlijk al vanuit ga dat een partij als de PVV weer heel groot gaat worden. En bovendien zijn er veel middenpartijen die verrechtsen. En ik denk dus dat iedere stem op links danwel midden (de meer gematigde partijen) helpt. En ook op een partij die niet in het kabinet zit of zat (ja er zijn er natuurlijk een hoop weg), want die hebben er echt een grote shitzooi van gemaakt met elkaar.

Ik zou heel graag willen dat je een schermopname maakt van wat je dan precies invult, want ik kan me hier, in deze polariserende tijden, echt niets bij voorstellen. Als je zelf denkt dat je het redelijke midden bent dan snap ik echt niet wat je dan invult. :sweat_smile:

25 likes

Er is iemand bij je op bezoek met lang haar en ze heeft last van haaruitval (zegt ze zelf). Ze plukt constant haar haren van haar kleding en laat het dan op de grond vallen. Wat vind/doe jij?

• Niets, je stofzuigt later wel weer
  • Irritant, je zegt er wat van
  • Irritant, maar je zegt er niets van
  • Anders, namelijk

0 stemmers

1 like

Wat versta jij onder ‘redelijk midden’ dan?

1 like

Ik kom dan ook demonstratief met de prullenbak aan :grimacing:

Kijk haaruitval is vervelend en een keer een haar verliezen ook maar zelf plukken en het dan op de grond gooien is een dikke nee voor mij

Ik kom al sinds ik kan stemmen letterlijk midden op dat kruispunt uit

Wat dan wel helpt is een beetje je prio’s aangeven.
Wat niet helpt is op een aantal vlakken “geen mening” of “neutraal”. Zoals het openen van Lelystad ofzo. Ik heb daar geen sterke mening over en zowel voor als tegen zijn wmb wel argumenten. En de partij die dan volgens de stemwijzer “voor” is is dat dan met bijv als argument: ja maar wel als Schiphol dan krimpt dan zijn we voor! De vraag is of dat gaat gebeuren dus ben je dan wel voor :rofl:?

Of de hypotheekrente aftrek. Je hebt “voor” afschaffen en alles naar 0. En “tegen” afschaffen maar wel pas vanaf een x bedrag (zoals DENK), maar dat is wel een andere tegen dan VVD/PVV. Want die willen het helemaal niet.

Ik gebruik de stemwijzer meer om onder die stellingen te lezen hoe partijen over die onderwerpen denken dan om tot een partij te komen.

4 likes

Zijn er bepaalde thema’s die je belangrijk vindt? ik vind zelf bijv vrouwenrechten een belangrijk thema, en dus ga ik op dat thema partijen vergelijken, bijv met Kieswijzer - WOMEN Inc.
Maar kan ook klimaat zijn, of meer Europa-gericht of juist niet.

Ik vind zelf de stemwijzer van die random thema’s hebben die me niet echt boeien haha dus ik snap dan wel dat je er niet super veel wijzer van wordt

5 likes

Ben jij wel eens wezen floaten?

• Ja
  • Nee
  • Wat?

0 stemmers

1 like

Extreem fucking goor! Ook echt in je huis brrrrr

Ja ik heb dit 1x gedaan toen ik 38 weken zwanger was. Ik voelde me erna zo slecht en was bijna niet meer in staat om naar huis te fietsen, omdat mijn hele lichaam leeg voelde. Misschien dat het door de zwangerschap kwam, maar was niet die fijne en ontspannende ervaring waar ik voor ging.

2 likes