Stel je persoonlijke vraag #56

Als er iemand op het moment teveel wordt gehoord dan is het de groep domme witte mannen.

9 likes

Weten jullie nog dat deze man met droge ogen voorstelde om mensen uit bepaalde ‘probleemwijken’ HOGER te bestraffen voor DEZELFDE misdaden als mensen uit een niet-probleemwijk?

• Ja weet ik nog, echt zo ziekelijk
  • Nee wist ik niet, echt zo ziekelijk

0 stemmers

Moet iemand die alle sociaal-economische kansen heeft gehad in het leven en voortkomt uit een veilige omgeving eigenlijk harder bestraft worden voor het plegen van misdaden dan iemand die weinig sociaal-economische kansen heeft gehad en uit een onveilige situatie komt?

• Nee iedereen moet gelijk gestraft altijd
  • Nee, maar het is wel een beter idee dan andersom zoals Dijkhoff zei want waarom is Roderick overvallen aan het plegen terwijl hij thuis niks te kort komt?
  • Ja klopt

0 stemmers

Ja en ook aan alle mensen die het objectief heel erg goed hebben maar zich toch achtergesteld voelen omdat ze (kruis aan wat van toepassing is): hun zonnepanelen niet genoeg geld opleveren, ze een paar tientjes minder geld netto krijgen door raar berekende toeslagen voor hun kinderopvang, het oneerlijk vinden dat je straks geen geld meer toe krijgt voor het bezitten van een huis, moeten kiezen tussen spaargeld opnemen of een hoger maandbedrag om hun studieschuld terug te betalen omdat er rente op een schuld blijkt te zitten, niet willen dat vliegen duurder wordt want ze verdienen toch de jaarlijkse zonvakantie ver weg, op zich vinden dat hun kleinkinderen niet moeten sterven door klimaatverandering maar dat het wel leuk moet blijven qua vlees eten en autorijden, eigenlijk klagen over ALLES behalve daadwerkelijk onrecht

Dat iedereen die zich hierdoor aangesproken voelt de klere kan krijgen xx

47 likes

Er zijn juist heel veel mensen die dat nog prima snappen en die groep wordt stelselmatig genegeerd.

2 likes

Die stemmen blanco neem ik aan?

3 likes

Drinken jouw (schoon)ouders elke dag wijn bij het eten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor de Ja-stemmers. Zouden ze een keer zonder wijn kunnen zonder te balen?

• Ja, makkelijk
  • Met moeite
  • Nee, ze zijn dan niet blij

0 stemmers

Vind je het alcoholisme als er elke dag wijn wordt gedronken en liever niet zonder willen?

• Ja
  • Nee
  • Ligt eraan hoeveel glazen

0 stemmers

2 likes

De ouders van mijn man dronken elke dag wijn en dat begon al in de ochtend. Gingen er ook mee rijden enzo. Waren niet aanspreekbaar op niet drinken ivm de kleinkinderen vervoeren. Maar nee hoor zij hadden geen verslaving wat een gekke gedachte van mij.

Mijn eigen ouders drinken niet

2 likes

Ken jij het programma ‘ook dat nog’ (is nu op tv op npo 1)

• Nee
  • Ja wtf is dit voorn vreemde koortsdroom
  • Ja is normaal

0 stemmers

Ik vraag me echt af of ik een TIA aan het hebben ben, iedereen doet steeds rare accentjes en rare reconstructies en dan is er Herman de Schermman???

Zat je Oogappels te kijken toevallig?

3 likes

Ik ken het van vroeger maar wist niet dat het nu terug is.

9 likes

Ahhhh had ik geen idee van, Nou je mist absoluut helemaal niks aan deze nieuwe versie

1 like

Kan jij een fietsenband plakken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Voor mensen met een relatie, waar was je relatie in de begintijd vooral op gebaseerd (behalve algemene aantrekking natuurlijk)

• Seks
  • Uitgaansleven/horecabezoek
  • Gedeelde hobbies of interesses
  • Zelfde doelen/idealen/visie
  • Gedeeld gevoel voor humor
  • Blij om bij ex(en) weg te zijn
  • Zwangerschap
  • Gedeelde sociale kring
  • Wens om een gezin te beginnen
  • Gedeelde studie/werk
  • Vriendschap

0 stemmers

En nu?

• We zitten nog in de honeymoon phase
  • Gedeelde hobby/interesse
  • Gezin/kinderen
  • Gedeeld gevoel voor humor
  • Gedeelde sociale kring
  • Gedeelde doelen/visie/toekomst
  • Seks
  • Utgaansleven/horeca
  • Gedeelde studie/werk
  • Vriendschap
  • Zorg voor elkaar
  • Niet zoveel eigenlijk maar uit elkaar gaan is ook weer zowat

0 stemmers

Haha ja, want herkenbaar. Mijn schoonouders drinken ook elke dag wijn en vind het zo bizar. Ook als ze hier komen eten doordeweeks, komt er een fles wijn mee. Maar grapjes maken over hun drankgebruik wordt niet gewaardeerd uiteraard. En serieus over beginnen is kansloos. Zijn echt functionele alcoholisten (vooral mijn schoonvader). Maar ik zie het veel bij mensen in hun leeftijdscategorie.

5 likes

Het was vroeger ook wel zo. Was oa met Sylvia Millecam (of ben ik nu echt oud :sweat_smile:)
Ik heb het gekeken uit een soort nostalgie, maar het is echt niet meer van deze tijd.

8 likes

Mijn ouders dronken inderdaad bijna altijd bij het koken/avondeten één of meerdere glazen (laat ik zeggen max 3) dagelijks, ook weleens een dagje niet, maar wel gewoon wekelijks gingen er flessen wijn doorheen. Nooit dronken, maar wel altijd even wijnen samen na het werk. Toen ik later vertelde weleens een jointje gerookt te hebben (lees: twee keer per jaar ofzo) was dat ineens uit den boze want drugs = slecht en toen ik aanhaalde dat iedere dag wijn drinken mij een stuk schadelijker leek, was dat dus eeeeecht niet zo en waren zij geen alcoholisten yada yada. Altijd bijzonder hoe geaccepteerd alcohol in veel kringen is.

12 likes

neejoh het was tot 2004 op tv, ik keek het ook vaak met mn ouders. vind het typische publieke omroep programma’s van die tijd samen met kopspijkers en ter land ter zee en in de lucht

4 likes

Een stripper uitnodigen voor het pensioen feestje van je schoonmaakster

• Leuk, grappig
  • Dat kan alleen als je rijk bent
  • Wtf
  • Gewoon nee

0 stemmers

Inspiratie voor deze poll: De Verhulstjes

1 like

Dan ben je blij dat je vertrekt

4 likes

Toen keek ik het allang niet meer, zeker niet met mijn ouders :sweat_smile: Maar had geen idee dat het toen nog op tv was.

2 likes