Stel je persoonlijke vraag #56

Geen populaire mening misschien maar ik vind het dus niet zo heel erg dat gematigd (!) alcoholgebruik normaal gevonden wordt. Natuurlijk is het niet goed voor je, is het gevaarlijk in het verkeer, is het verslavingsgevoelig enzovoort, maar zonder alcoholmisbruik: hoe erg is het nou echt dat we met kerst en verjaardagen collectief een paar wijntjes drinken met zijn allen?

Edit: ik ben ook opgegroeid in de tijd dat je als 16 jarige naar de feestschuur ging en bier en breezers dronk, en ook daarvoor stiekem wel al. Misschien denk ik er daarom zo luchtig over

4 likes

Luister jij wel eens muziek als enige activiteit? Dus gewoon luisteren zonder iets anders ernaast te doen.
In de auto, OV, wandelend of op de fiets telt niet mee, ik bedoel meer in huis.

• Ja, soms
  • Ja, vaak
  • Nee, bijna nooit of lang geleden
  • Nee, nooit gedaan ook

0 stemmers

Ineens mis ik dit. Ik heb dit vroeger heel veel gedaan. Soms druk ‘zappend’ om zoveel mogelijk nieuwe muziek te ontdekken maar soms ook op de bank of op de grond helemaal zen hetzelfde nummer 5x achter elkaar en m’n gedachten lekker laten stromen. Of in bed waardoor ik met een supergoed humeur ging slapen.
Snap eigenlijk niet waarom ik dat nooit meer doe.

1 like

Vooral met 3/4 glazen, dat is toch best wat als je nog helder en verantwoordelijk moet zijn.

2 likes
6 likes

Ja idd, zelfde bij mn nichtje. Ik weet nog dat ik dacht, ah wat kut voor haar :joy: ze is nu 28 wordt volgende maand 29 en we zagen elkaar zovaak tijdens uitgaan. Ik vraag me af of die invoering heeft geholpen trouwens bij degene die er netttt onder vielen. Alsnog wel een goede regel hoor.

2 likes

Ja dit ken ik inderdaad, maar er zijn zoveel dingen in het leven die de kans op kanker vergroten :woman_shrugging: liever niet natuurlijk maar als ik alles zou moeten laten dan haalt dat wel de jeu eraf denk ik

10 likes

Ja doe ik weleens, vooral bij nieuwe muziek inderdaad. Ook als ik een nieuwe plaat heb gekocht luister ik hem weleens helemaal zonder er veel bij te doen.

En ik doe het ook weleens met m’n vriend samen als we nieuwe (of nieuw ontdekte) muziek aan elkaar willen laten horen ookal hebben we dan op een gegeven moment niet meer het geduld om het van elkaar af te luisteren
Op de grond is inderdaad nog beter waarom weet ik niet

4 likes

waarom heeft niemand op deze foto een gordel om als ze zo voor het leven zijn

24 likes

Heb jij een stoomapparaat? (Geen kledingstomer) (en als je m af en toe gebruikt moet je maar kiezen of het vaak of zelden is)

• Ja en die gebruik ik vaak
  • Ja en die gebruik ik zelden/nooit
  • Ik leen/huur die wel eens
  • Ooit gebruikt
  • Nee en wil ik
  • Nee en wil ik niet

0 stemmers

Ik heb een stoomapparaat geleend van iemand en ga helemaal los. Ben opeens de voegen van de tegels in het trappenhuis aan het stomen en er komt zoveel troep af, mega chill.

2 likes

Ik had pas na je tekst onder de poll door dat het niet om een kledingstomer gaat :joy:

7 likes

Maar hoe erg is dat? Ik vind er niet zoveel van als je zelf kiest minder te drinken, of als je wilt kunnen rijden als je kleine kinderen liggen te slapen, maar ik vind het zo typisch dat wel/niet drinken vaak tot zo’n puriteinse discussie leidt.

19 likes

Nouja, zelden/nooit is het ook niet echt. Ik denk eens in het half jaar om alles in huis weer eens goed te stomen? Vooral chill voor het zware vloerkleed in de woonkamer.

4 likes

Ja en die gebruik ik af en toe.

5 likes

Omdat een hogere macht een plan met ze heeft. Is dat een “auto kust boom”, dan is dat zo.

Haha echt hé

En hier gaat het dus ook 9 van de 10 keer mis waarschijnlijk. Mensen die zichzelf zwaar overschatten met hun reactievermogen en zeggen na 3,4 wijntjes “nog wel te kunnen rijden” en vervolgens iemand dood rijden. Dat je jezslf doorrijdt boeit me nul maar je bent letterlijk gevaar voor een ander? Er is niet voor niks een regel waarom je met een X aantal percentage niet de weg op mag maar laten we dat vooral ff een beetje overdreven vinden :joy::joy:

14 likes

Ik ken wel iemand die zichzelf doodgereden heeft en dat blijft toch wel echt heel verdrietig. Ookal had diegene (waarschijnlijk) te veel gedronken.

3 likes

Ik snap dit soort reacties niet zo. Toen het speciale zw/k ‘stel je persoonlijke vraag’-topic werd geopend werd dat door zowel moeders als niet-moeders heel goed ontvangen. Kijk maar naar het aantal posts dat dat topic inmiddels heeft. Dus waarom zuur doen, als het voor iedereen een mooie oplossing is? Bovendien is al vaak uitgelegd dat posts over kinderen voor sommige forummers ook gewoon heel pijnlijk kunnen zijn.

16 likes

Huh maar dit zegt toch helemaal niemand hier? Er werd meer het verschil gemaakt van: met 3 wijn op mag ik niet meer rijden, maar ben ik ook niet laveloos/kan ik nog prima nadenken.

9 likes

Huh? Deze hele discussie gaat toch op geen enkel moment over autorijden met (teveel) alcohol op. Dat vindt volgens mij iedereen hier een no go.

Verder denk ik wel dat hier op het forum wel een hele groep voorop loopt als het op het niet of nauwelijks drinken van alcohol aankomt in vergelijking tot de maatschappij in het algemeen.

Zoals @Zonnestraaltje zegt er zijn zoveel dingen die ongezond voor je zijn. Het beste is natuurlijk om zoveel mogelijk plantaardig te eten, veel groenten, peulvruchten, fruit, ongezouten noten, volkoren producten, 2x per week vette vis, niet te teveel zout. En toch prop ik ook regelmatig een bord pasta carbonara, reep chocola of een Big mac naar binnen. Het is ook beter om niet teveel schermtijd te hebben en toch zit ik hier dagelijks op het forum. Het is beter om dagelijks 10.000 stappen te zetten, meermaals per week spierversterkende oefeningen te doen en minimaal 150 minuten per week matig tot intensief te bewegen. En toch hang ik ook avonden op de bank te vegeteren terwijl ik dan natuurlijk veel beter een lekkere avondwandeling zou kunnen maken.

En ik ben helemaal niet anti minderen of stoppen met alcohol drinken hoor. Alleen ik vind het altijd zo suf om dat heel erg op te hangen aan het al dan niet hebben van kinderen. Ik ben inmiddels zelf ook allang geminderd met alcohol drinken, maar het komt wel eens voor dat ik 3-4 glazen drink. En misschien stop ik daar ooit wel helemaal mee, maar dat zal voor mij niet zijn omdat ik kinderen heb.

7 likes

Zou ik eigenlijk eens moeten/willen proberen!

1 like