Nou nu je het zegt ![]()
Haha ik moet nu ineens denken dat ik op zo’n borrel van mn oppasmoeder een groot glas port in m’n handen gedrukt kreeg. De 2 oudste waren nog niet naar bed. Ik was 17. Ik wist niet goed wat ik er toen van moest vinden maar ik geloof dat ik het wel een beetje vreemd vond.
Vind jij dit kunnen?
- Nee
- Ja nouja 1 glas kan toch
- Ik weet het niet
0 stemmers
Ik vind dit eerder illustratief voor hoe genormaliseerd alcoholgebruik nog steeds is
Sorry @kaworu
Volgens mij kom jij toch ook uit de tijd dat je nog mocht drinken vanaf je 16e? Zou dat nu anders vinden hoewel zelfs dan het heel erg ligt aan het kind.
Whaha ja ik stam uit de tijd waar je vanaf je 16e mocht drinken idd.
Mocht jij op je 16e legaal drinken?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Volgens mij zijn de mensen die vanaf 18 legaal mochten ook al 28 ofzo
Nee maar wel aantoonbaar een verslechterd reactievermogen.
Wat @Masterchef zegt, ik vind je denkwijze vooral illustratief voor hoe sommige mensen over alcohol denken, en hoe normaal dat wordt gevonden.
Mijn broertje was 17 toen het werd ingevoerd. Had al 1 jaar mogen drinken en toen niet meer haha. Hij is inderdaad 29 nu.
Geen populaire mening misschien maar ik vind het dus niet zo heel erg dat gematigd (!) alcoholgebruik normaal gevonden wordt. Natuurlijk is het niet goed voor je, is het gevaarlijk in het verkeer, is het verslavingsgevoelig enzovoort, maar zonder alcoholmisbruik: hoe erg is het nou echt dat we met kerst en verjaardagen collectief een paar wijntjes drinken met zijn allen?
Edit: ik ben ook opgegroeid in de tijd dat je als 16 jarige naar de feestschuur ging en bier en breezers dronk, en ook daarvoor stiekem wel al. Misschien denk ik er daarom zo luchtig over
Luister jij wel eens muziek als enige activiteit? Dus gewoon luisteren zonder iets anders ernaast te doen.
In de auto, OV, wandelend of op de fiets telt niet mee, ik bedoel meer in huis.
- Ja, soms
- Ja, vaak
- Nee, bijna nooit of lang geleden
- Nee, nooit gedaan ook
0 stemmers
Ineens mis ik dit. Ik heb dit vroeger heel veel gedaan. Soms druk ‘zappend’ om zoveel mogelijk nieuwe muziek te ontdekken maar soms ook op de bank of op de grond helemaal zen hetzelfde nummer 5x achter elkaar en m’n gedachten lekker laten stromen. Of in bed waardoor ik met een supergoed humeur ging slapen.
Snap eigenlijk niet waarom ik dat nooit meer doe.
Vooral met 3/4 glazen, dat is toch best wat als je nog helder en verantwoordelijk moet zijn.
Ja idd, zelfde bij mn nichtje. Ik weet nog dat ik dacht, ah wat kut voor haar
ze is nu 28 wordt volgende maand 29 en we zagen elkaar zovaak tijdens uitgaan. Ik vraag me af of die invoering heeft geholpen trouwens bij degene die er netttt onder vielen. Alsnog wel een goede regel hoor.
Ja dit ken ik inderdaad, maar er zijn zoveel dingen in het leven die de kans op kanker vergroten
liever niet natuurlijk maar als ik alles zou moeten laten dan haalt dat wel de jeu eraf denk ik
Ja doe ik weleens, vooral bij nieuwe muziek inderdaad. Ook als ik een nieuwe plaat heb gekocht luister ik hem weleens helemaal zonder er veel bij te doen.
En ik doe het ook weleens met m’n vriend samen als we nieuwe (of nieuw ontdekte) muziek aan elkaar willen laten horen ookal hebben we dan op een gegeven moment niet meer het geduld om het van elkaar af te luisteren
Op de grond is inderdaad nog beter waarom weet ik niet
waarom heeft niemand op deze foto een gordel om als ze zo voor het leven zijn
Heb jij een stoomapparaat? (Geen kledingstomer) (en als je m af en toe gebruikt moet je maar kiezen of het vaak of zelden is)
- Ja en die gebruik ik vaak
- Ja en die gebruik ik zelden/nooit
- Ik leen/huur die wel eens
- Ooit gebruikt
- Nee en wil ik
- Nee en wil ik niet
0 stemmers
Ik heb een stoomapparaat geleend van iemand en ga helemaal los. Ben opeens de voegen van de tegels in het trappenhuis aan het stomen en er komt zoveel troep af, mega chill.
Ik had pas na je tekst onder de poll door dat het niet om een kledingstomer gaat ![]()
Maar hoe erg is dat? Ik vind er niet zoveel van als je zelf kiest minder te drinken, of als je wilt kunnen rijden als je kleine kinderen liggen te slapen, maar ik vind het zo typisch dat wel/niet drinken vaak tot zo’n puriteinse discussie leidt.
Nouja, zelden/nooit is het ook niet echt. Ik denk eens in het half jaar om alles in huis weer eens goed te stomen? Vooral chill voor het zware vloerkleed in de woonkamer.
Ja en die gebruik ik af en toe.