Huh? Deze hele discussie gaat toch op geen enkel moment over autorijden met (teveel) alcohol op. Dat vindt volgens mij iedereen hier een no go.
Verder denk ik wel dat hier op het forum wel een hele groep voorop loopt als het op het niet of nauwelijks drinken van alcohol aankomt in vergelijking tot de maatschappij in het algemeen.
Zoals @Zonnestraaltje zegt er zijn zoveel dingen die ongezond voor je zijn. Het beste is natuurlijk om zoveel mogelijk plantaardig te eten, veel groenten, peulvruchten, fruit, ongezouten noten, volkoren producten, 2x per week vette vis, niet te teveel zout. En toch prop ik ook regelmatig een bord pasta carbonara, reep chocola of een Big mac naar binnen. Het is ook beter om niet teveel schermtijd te hebben en toch zit ik hier dagelijks op het forum. Het is beter om dagelijks 10.000 stappen te zetten, meermaals per week spierversterkende oefeningen te doen en minimaal 150 minuten per week matig tot intensief te bewegen. En toch hang ik ook avonden op de bank te vegeteren terwijl ik dan natuurlijk veel beter een lekkere avondwandeling zou kunnen maken.
En ik ben helemaal niet anti minderen of stoppen met alcohol drinken hoor. Alleen ik vind het altijd zo suf om dat heel erg op te hangen aan het al dan niet hebben van kinderen. Ik ben inmiddels zelf ook allang geminderd met alcohol drinken, maar het komt wel eens voor dat ik 3-4 glazen drink. En misschien stop ik daar ooit wel helemaal mee, maar dat zal voor mij niet zijn omdat ik kinderen heb.