Stel je persoonlijke vraag #56

Omdat een hogere macht een plan met ze heeft. Is dat een “auto kust boom”, dan is dat zo.

Haha echt hé

En hier gaat het dus ook 9 van de 10 keer mis waarschijnlijk. Mensen die zichzelf zwaar overschatten met hun reactievermogen en zeggen na 3,4 wijntjes “nog wel te kunnen rijden” en vervolgens iemand dood rijden. Dat je jezslf doorrijdt boeit me nul maar je bent letterlijk gevaar voor een ander? Er is niet voor niks een regel waarom je met een X aantal percentage niet de weg op mag maar laten we dat vooral ff een beetje overdreven vinden :joy::joy:

14 likes

Ik ken wel iemand die zichzelf doodgereden heeft en dat blijft toch wel echt heel verdrietig. Ookal had diegene (waarschijnlijk) te veel gedronken.

3 likes

Ik snap dit soort reacties niet zo. Toen het speciale zw/k ‘stel je persoonlijke vraag’-topic werd geopend werd dat door zowel moeders als niet-moeders heel goed ontvangen. Kijk maar naar het aantal posts dat dat topic inmiddels heeft. Dus waarom zuur doen, als het voor iedereen een mooie oplossing is? Bovendien is al vaak uitgelegd dat posts over kinderen voor sommige forummers ook gewoon heel pijnlijk kunnen zijn.

16 likes

Huh maar dit zegt toch helemaal niemand hier? Er werd meer het verschil gemaakt van: met 3 wijn op mag ik niet meer rijden, maar ben ik ook niet laveloos/kan ik nog prima nadenken.

9 likes

Huh? Deze hele discussie gaat toch op geen enkel moment over autorijden met (teveel) alcohol op. Dat vindt volgens mij iedereen hier een no go.

Verder denk ik wel dat hier op het forum wel een hele groep voorop loopt als het op het niet of nauwelijks drinken van alcohol aankomt in vergelijking tot de maatschappij in het algemeen.

Zoals @Zonnestraaltje zegt er zijn zoveel dingen die ongezond voor je zijn. Het beste is natuurlijk om zoveel mogelijk plantaardig te eten, veel groenten, peulvruchten, fruit, ongezouten noten, volkoren producten, 2x per week vette vis, niet te teveel zout. En toch prop ik ook regelmatig een bord pasta carbonara, reep chocola of een Big mac naar binnen. Het is ook beter om niet teveel schermtijd te hebben en toch zit ik hier dagelijks op het forum. Het is beter om dagelijks 10.000 stappen te zetten, meermaals per week spierversterkende oefeningen te doen en minimaal 150 minuten per week matig tot intensief te bewegen. En toch hang ik ook avonden op de bank te vegeteren terwijl ik dan natuurlijk veel beter een lekkere avondwandeling zou kunnen maken.

En ik ben helemaal niet anti minderen of stoppen met alcohol drinken hoor. Alleen ik vind het altijd zo suf om dat heel erg op te hangen aan het al dan niet hebben van kinderen. Ik ben inmiddels zelf ook allang geminderd met alcohol drinken, maar het komt wel eens voor dat ik 3-4 glazen drink. En misschien stop ik daar ooit wel helemaal mee, maar dat zal voor mij niet zijn omdat ik kinderen heb.

7 likes

Zou ik eigenlijk eens moeten/willen proberen!

1 like

Ik reageer precies op een reactie over een reactie over autorijden met alcohol op

O ik lees dat er eigenlijk helemaal niet in? Meer van, je mag dan niet autorijden (en doet dat dan ook niet, neemt bijv een taxi) maar bent niet zo laveloos dat je dan in het ziekenhuis niet alert kan zijn voor je kind.

16 likes

Stel je had een hond en mensen maken zomaar foto’s van je hond, zou je dat erg vinden?
Ik zag laatst iemand in Amsterdam flippen omdat 2 toeristen foto’s maakten van zijn hond zonder het te vragen.
Zou het zelf niet doen zonder het te vragen, maar er boos om worden vind ik ook overdreven.

• Ja dan word ik boos en zeg ik er wat van
  • Vind het irritant maar zeg niks
  • Neutraal of idc
  • Heb er geen last van
  • Leuk juist!

0 stemmers

1 like

Dan denk ik dat je mijn reactie verkeerd geïnterpreteerd hebt. Nu ik het teruglees zie ik wel hoe je dat zo op kan vatten. Ik wil dat graag even ophelderen want ik bedoel absoluut niet dat je in geval van nood nog gaat autorijden maar dat je dan wel nog in staat bent om te handelen bij brand of MET EEN TAXI/GEREDEN DOOR BUREN/VRIENDEN/ETC naar het ziekenhuis te gaan met je kind.

Edit: Merk dat ik zelfs een beetje beledigd ben dat je denkt dat ik bedoel dat je in geval van nood dan toch met drank op in de auto stapt haha. Slaat natuurlijk nergens op want 1 je kent me niet eens en 2 ik vind het niet heel logisch om hieruit op te maken dat ik in geval van nood met drank op in de auto stap maar ik zie wel hoe je dat er in zou kunnen lezen. Maar goed dat moest me nog even van het hart.

4 likes

Ze moeten hem wel taggen op Insta :rage:

1 like

Haha ik zat idd nog te twijfelen om hem daar in te zetten.

Vind sws lastig wanneer een vraag hier in moet of die van de zwanger/kids.

Ja idd ik vatte dat idd heel anders op. Dit hieronder is wat mij betreft dus overschatten en ik heb dit dus specifiek gelinkt aan autorijden (blijkbaar verkeerd) omdat jij reageerde op een post over reactievermogen etc ook in combinatie met autorijden. En haha nee je hoeft niet beledigd te zijn hoor ik heb verder geen beeld bij jou en ga nu niet meer denken dat jij dat zou doen, omdat je het nu toelicht maar zo kwam het bij mij over (niet bij iedereen dus)

1 like

Waarom zou je boos worden haha ik heb neutraal gestemd omdat ik misschien eerst akward zou vinden maar opzich is het alleen maar een compliment toch dat men een foto van je hond wilt

Zo moeilijk is het toch niet?

5 likes

Ik zie ook wel eens mensen een foto maken van mijn hond. Ik vind het juist leuk en ben blij dat mijn hond andere mensen blij maakt.

Op vakantie krijgt ze vaak ook zoooo veel aandacht. Echt gezellig.

3 likes

Ik denk dat als de vraag gaat over je kinderen het een logische vraag is voor het zw/k topic.

6 likes

Zo lang ik niet op die foto staat zal het me een worst wezen

2 likes

Het is echt een dooddoener om alles te zien als overschatten. Ik kan na drie wijntjes prima handelen en ben in meerdere noodsituaties met alcohol op beland. Het is onzin om te doen alsof je bij 1 glas meer dan het toegestane promille direct handelingsonbekwaam bent, slingerend de weg op gaat en pats boem mensen dood rijdt. Of dat iemand die drinkt nul inschattingsvermogen heeft.

13 likes