Stel je persoonlijke vraag #56

Ik reageer precies op een reactie over een reactie over autorijden met alcohol op

O ik lees dat er eigenlijk helemaal niet in? Meer van, je mag dan niet autorijden (en doet dat dan ook niet, neemt bijv een taxi) maar bent niet zo laveloos dat je dan in het ziekenhuis niet alert kan zijn voor je kind.

16 likes

Stel je had een hond en mensen maken zomaar foto’s van je hond, zou je dat erg vinden?
Ik zag laatst iemand in Amsterdam flippen omdat 2 toeristen foto’s maakten van zijn hond zonder het te vragen.
Zou het zelf niet doen zonder het te vragen, maar er boos om worden vind ik ook overdreven.

• Ja dan word ik boos en zeg ik er wat van
  • Vind het irritant maar zeg niks
  • Neutraal of idc
  • Heb er geen last van
  • Leuk juist!

0 stemmers

1 like

Dan denk ik dat je mijn reactie verkeerd geĂŻnterpreteerd hebt. Nu ik het teruglees zie ik wel hoe je dat zo op kan vatten. Ik wil dat graag even ophelderen want ik bedoel absoluut niet dat je in geval van nood nog gaat autorijden maar dat je dan wel nog in staat bent om te handelen bij brand of MET EEN TAXI/GEREDEN DOOR BUREN/VRIENDEN/ETC naar het ziekenhuis te gaan met je kind.

Edit: Merk dat ik zelfs een beetje beledigd ben dat je denkt dat ik bedoel dat je in geval van nood dan toch met drank op in de auto stapt haha. Slaat natuurlijk nergens op want 1 je kent me niet eens en 2 ik vind het niet heel logisch om hieruit op te maken dat ik in geval van nood met drank op in de auto stap maar ik zie wel hoe je dat er in zou kunnen lezen. Maar goed dat moest me nog even van het hart.

4 likes

Ze moeten hem wel taggen op Insta :rage:

1 like

Haha ik zat idd nog te twijfelen om hem daar in te zetten.

Vind sws lastig wanneer een vraag hier in moet of die van de zwanger/kids.

Ja idd ik vatte dat idd heel anders op. Dit hieronder is wat mij betreft dus overschatten en ik heb dit dus specifiek gelinkt aan autorijden (blijkbaar verkeerd) omdat jij reageerde op een post over reactievermogen etc ook in combinatie met autorijden. En haha nee je hoeft niet beledigd te zijn hoor ik heb verder geen beeld bij jou en ga nu niet meer denken dat jij dat zou doen, omdat je het nu toelicht maar zo kwam het bij mij over (niet bij iedereen dus)

1 like

Waarom zou je boos worden haha ik heb neutraal gestemd omdat ik misschien eerst akward zou vinden maar opzich is het alleen maar een compliment toch dat men een foto van je hond wilt

Zo moeilijk is het toch niet?

5 likes

Ik zie ook wel eens mensen een foto maken van mijn hond. Ik vind het juist leuk en ben blij dat mijn hond andere mensen blij maakt.

Op vakantie krijgt ze vaak ook zoooo veel aandacht. Echt gezellig.

3 likes

Ik denk dat als de vraag gaat over je kinderen het een logische vraag is voor het zw/k topic.

6 likes

Zo lang ik niet op die foto staat zal het me een worst wezen

2 likes

Het is echt een dooddoener om alles te zien als overschatten. Ik kan na drie wijntjes prima handelen en ben in meerdere noodsituaties met alcohol op beland. Het is onzin om te doen alsof je bij 1 glas meer dan het toegestane promille direct handelingsonbekwaam bent, slingerend de weg op gaat en pats boem mensen dood rijdt. Of dat iemand die drinkt nul inschattingsvermogen heeft.

13 likes

ja zelfs na meer dan 3 drankjes/tegen dronkenschap aan in situaties gekomen waar ik plots helder moest zijn en dat gaat dan gewoon.
je lijf maakt automatisch adrenaline aan en dat werkt behoorlijk ontnuchterend.

(dit is geen aanmoediging om dan maar dronken te worden terwijl je verantwoordelijk bent voor je kinderen of in de auto te stappen maar meer dat in geval van nood en alcohol je wanneer je niet stomdronken bent mensen ook gewoon kunnen handelen in crisissituaties)

16 likes

Ja dit. Ik ga echt niet doen alsof je dan ineens net zo helder bent als nuchter of het verstandig is om dan te gaan rijden, maar het is gewoon onzin om te doen alsof er niks tussen nuchter en stomdronken zit.

11 likes

35 :joy:

3 likes

Mensen doen alsof je na één drankje imbeciel bent.

1 like

Ik was de enige in mijn vriendinnengroep die mocht blijven drinken, de rest moest weer een paar maandjes wachten haha

1 like

Geloof jij dat mensen helderziend zijn?

• Nee
  • Nee, maar sommige mensen staan goed in contact met hun intuĂŻtie en dat kan dan lijken op helderziend zijn
  • Ja
  • Ja, ben het zelf ook

0 stemmers

Geen nee en geen ja: ik weet het niet. Het stereotype helderziendheid, en de bijkomstige spiriwiri wereld vind ik erg ongeloofwaardig en out of touch met wetenschap. Veel van die stereotype spiritualiteit is makkelijk te ontkrachten. Maar tegelijkertijd, wetenschap is er ook niet 100% over uit wat bewustzijn precies is en ik denk dat we het daardoor gewoon niet kunnen weten of mensen “helderziend” kunnen zijn. Die tools hebben we eenmaal (nog) niet. Dus geen ja en geen nee denk ik? Wetenschap beweegt zich in het onontdekte.
Ikzelf zie “aura’s”, mogelijk ook te ontkrachten maar ook is er niet iets wat mij 100% uitsluitsel kan geven wat het is. Ik heb er veel over gelezen, het is in veel gevallen te verklaren als synesthesie, maar in sommige onderzoeksgevallen is er geen duidelijke verklaring te vinden.

15 likes