Stel je persoonlijke vraag #56

ja zelfs na meer dan 3 drankjes/tegen dronkenschap aan in situaties gekomen waar ik plots helder moest zijn en dat gaat dan gewoon.
je lijf maakt automatisch adrenaline aan en dat werkt behoorlijk ontnuchterend.

(dit is geen aanmoediging om dan maar dronken te worden terwijl je verantwoordelijk bent voor je kinderen of in de auto te stappen maar meer dat in geval van nood en alcohol je wanneer je niet stomdronken bent mensen ook gewoon kunnen handelen in crisissituaties)

16 likes

Ja dit. Ik ga echt niet doen alsof je dan ineens net zo helder bent als nuchter of het verstandig is om dan te gaan rijden, maar het is gewoon onzin om te doen alsof er niks tussen nuchter en stomdronken zit.

11 likes

35 :joy:

3 likes

Mensen doen alsof je na één drankje imbeciel bent.

1 like

Ik was de enige in mijn vriendinnengroep die mocht blijven drinken, de rest moest weer een paar maandjes wachten haha

1 like

Geloof jij dat mensen helderziend zijn?

• Nee
  • Nee, maar sommige mensen staan goed in contact met hun intuĂŻtie en dat kan dan lijken op helderziend zijn
  • Ja
  • Ja, ben het zelf ook

0 stemmers

Geen nee en geen ja: ik weet het niet. Het stereotype helderziendheid, en de bijkomstige spiriwiri wereld vind ik erg ongeloofwaardig en out of touch met wetenschap. Veel van die stereotype spiritualiteit is makkelijk te ontkrachten. Maar tegelijkertijd, wetenschap is er ook niet 100% over uit wat bewustzijn precies is en ik denk dat we het daardoor gewoon niet kunnen weten of mensen “helderziend” kunnen zijn. Die tools hebben we eenmaal (nog) niet. Dus geen ja en geen nee denk ik? Wetenschap beweegt zich in het onontdekte.
Ikzelf zie “aura’s”, mogelijk ook te ontkrachten maar ook is er niet iets wat mij 100% uitsluitsel kan geven wat het is. Ik heb er veel over gelezen, het is in veel gevallen te verklaren als synesthesie, maar in sommige onderzoeksgevallen is er geen duidelijke verklaring te vinden.

15 likes

Sorry dit is even heel random, maar ik heb witlof in huis en ja. Ik weet niet goed wat ik ermee moet. Had nog zon vriendenpostloterij blabla kaart van de appie en besloot daar allemaal groente van te kopen.

Eet jij wel eens witlof?

• Ja lekker samen met:
  • Nee nooit
  • Zo af en toe
  • Ik eet het gewoon gekookt

0 stemmers

1 like

Altijd met rauwe ham, gewone ham en kaas

4 likes

Wel in de oven toch?! Ik lees nu ook wokken met mosterd.

Yep ik ben 28 en heb 9 maanden als 16-jarige mogen drinken, daarna niet meer.

1 like

Tarte tatin, met gekarameliseerde witlof en geitenkaas

7 likes

Nee nooit, terwijl wel love witlof rode biet.

2 likes

Snijden en opbakken in wat aceto balsamico en een klein beetje bruine basterdsuiker.

7 likes

Eerst 20 minuten koken en dan in de oven met pesto arrabiata, ontbijtspek en verkruimelde geitenkaas!

3 likes

Ja in de oven! Dus even voorkoken en dan inwikkelen en 15 minuten in de oven.

Of een beetje stoven in een pan met flink roomboter en dan doe ik er altijd wat honing over

4 likes

Heb je ooit op zo’n rodeostier gezeten?

• Nee wil ik ook niet
  • Nee maar lijkt me wel lachen
  • Ja leuk
  • Ja kut

0 stemmers

2 likes

Ja, lekker witlofsalade! Gekookt vind ik het echt vies, maar lekker in een salade met stukjes appel en mosterd en wat yoghurt (of mayonaise).

10 likes

ik vind dat echt zoiets dat je toch een keer denkt yolo let’s do it en dan iets breekt

2 likes

Haha ja maar dit staat overal ter wereld toch regelmatig op festivals. Bij echte kleintjes stoppen ze dat ding natuurlijk direct. Ik vind het nu vooral eng.

Ben jij denk je meer of minder bang geworden naarmate je ouder werd mbt attracties?

• Meer bang
  • Minder bang
  • Hetzelfde gebleven
  • Ieeee ik was al bang voor het reuzenrad

0 stemmers

Ik ben een schijterd geworden

2 likes