Stel je persoonlijke vraag #56

Ik zat al helemaal klaar om met terugwerkende kracht toch ook ontroerd te raken door de televiziering tot ik wat beter keek… oh wacht dit zijn kippen!

12 likes

Jij doet 20+ jaar een beroep, wordt nooit erkend als special talent itt je directe collega’s, maar dan word je terminaal ziek en win je ineens dé award in je vak

• Zou ik alleen maar vet vinden
  • Zou ik ook een beetje vaag vinden
  • Zou ik kut vinden

0 stemmers

2 likes

Beetje vaag ja, maar de andere genomineerden in zijn categorie waren Hélène Hendriks (wie?) en Wilfred Genee (:face_vomiting:), dus dan gun ik het Martijn toch wel het meest.

6 likes

Wie is hier kutter?

Ik liep net op de stoep, die heel smal is omdat er aan één kant een heg is en aan de andere kant de woningen met nog bankjes ervoor etc. Ik liep op een smal stuk (stonden veel fietsen ook nog) en een man liep richting mij maar heel snel en met geen enkele intentie om in te houden, terwijl hij op een breder stuk liep en ff stil had kunnen houden (doe ik altijd) tot ik voorbij m was. Vanwege de heg kon hij niet via de straat lopen. Maar zag al aan die kop dat ie verwachtte dat ik mezelf helemaal smal zou maken, maar ik had ook tassen mee dus dat kon niet makkelijk en eerlijk, ik ergerde me direct aan z’n energie haha.

Anyway, ik dacht fuck deze man ik loop stoïcijns door, hij ook dus volle vaart, hij botst vol tegen mijn tassen aan, ik loop door maar hij liep best hard tegen iets metaals in die tas haha. Hij helemaal boos dat ik ‘best een beetje opzij had kunnen gaan’, riep nog wat maar ik liep door zonder me om te draaien. Denk echt dat hij nog nooit had meegemaakt (man van 60+) dat iemand níét voor hem uitweek.

• Jij had idd best even ruimte kunnen maken
  • Fuck deze man

0 stemmers

Heb jij over het algemeen de indruk dat mannen verwachten dat jij als vrouw aan de kant gaat?

• Ja
  • Nee
  • Juist helemaal niet
  • Hetzelfde als vrouwen

0 stemmers

Trouwens dank @Karl_Lagerfeld dat jij ooit poste dat als iemand vraagt ‘mag ik daar even bij of langs’ dat je zei ‘nee ik sta hier toch’. Dat mantra pas ik echt vaak toe, meestal tegen dit soort mannen.

21 likes

Ik probeer sinds vorig jaar ofzo om niet meer standaard aan de kant te gaan voor mannen (in situaties waarin de man in kwestie redelijkerwijs aan de kant kan of inderdaad zoals hier gewoon ff had kunnen wachten). Het levert soms inderdaad stomme opmerkingen op maar het voelt wel echt veel chiller om me niet maar altijd uit gewoonte klein te maken

37 likes

Nee ik zag dit moment al 30 meter aankomen haha en ik voelde ook echt een soort diepe ergernis over me heen komen, voelde ook principieel want ik had me fysiek iets kunnen inschikken, maar waarom moet ik altijd degene zijn met spatial awareness en loopt hij in een rechte lijn met zo’n ‘ik ga niet opzij’-blik. Wie denkt hij dat hij is?! Daar erger ik me dan dood aan omdat ik dan denk dit werkt wss al een halve eeuw voor je omdat bijna iedereen opzij gaat voor een fysiek sterker iemand die doet alsof hij door ze heen gaat lopen.

Dacht ook succes, ik ben even lang als jij, wss even zwaar dus je loopt me niet omver met je oudemannenlijf en je knie gaat zo kennismaken met mijn thermosfles. Dit is niet jouw straat, niet jouw wereld.

35 likes

Haha zo typisch, als je niet kan incasseren GA DAN UIT DE WEG

10 likes

Ja same. Een boomerman werd ooit boos op mij omdat ik niet genoeg aan de kant ging.

Hij kwam als tegenligger samen met zijn vrouw mijn kant op, beiden op elektrische fiets. Hij had geen zin blijkbaar om ook maar 1 mm op te schuiven of, ik zeg even iets heel raars, achter zijn vrouw te fietsen om plek te maken voor tegenliggers. Na zijn gevloek richting mij heb ik maar ff teruggeroepen “doe ff normaal joh.”

4 likes

ja ik doe het ook zoveel mogelijk niet als ik het mentaal trek en echt zo vaak dat mannen gewoon tegen me aanlopen.
vaak van die mannen @Zemraluani bij wie je idd al van tevoren ziet dat ze door je heen gaan lopen en een grote bek kunnen geven maar ook heel regelmatig dat mannen (meestal jongens in groepjes) je gewoon niet echt registreren als tegenligger? die zeggen dan heel verbaasd sorry mevrouw als ze tegen mij of mijn tas aanlopen zo van OH huh glitch in the matrix er is een obstakel op mijn weg gebleven

dat vind ik wel de chillste situatie want dan heb ik hoop dat het hun gewenning doorbreekt :pray: bij zo’n doorjeheenloop-man valt er niks meer te halen denk ik

13 likes

Mijn vriend en ik hebben ook de afspraak dat wij pas achterelkaar gaan voor een ander tegemoetkomend stel (wandelend of fietsend) wanneer zij ook pas achter elkaar gaan lopen of fietsen.

Ik was hier altijd veel te makkelijk in en ik ging dus altijd al aan de kant.

2 likes

Nee ik heb met van die jongens echt een soort haatliefde haha. Lopen door je heen omdat ze op hun telefoon zitten of je idd totaal niet zien???! Vervolgens bijna altijd excuses en dan het ergste “sorry mevrouw”, waarbij ik realiseer dat ik TWINTIG jaar ouder ben dan sommige van deze kinderen en dan gaan ze verder met “U ook een fijne avond hoor” en dan sterft al mn jeugd.

Oprecht heb ik meestal een slechter idee van hoe een situatie/confrontatie met jongens in die leeftijd zal zijn dan de werkelijkheid. In de meeste gevallen zijn ze ontwapenend zodra ze je registeren.

4 likes

Dit doe ik ook. Of we schuiven maar als andere breed blijven lopen schuiven wij ook weer breed. Worden regelmatig boos aangekeken, maarja andere schuiven vaak ook niet.

1 like

Maar wat mij het meeste boeit:

Jij als stel loopt op een stoep waar 2,5 mensen passen. Er komt een single tegenligger aan. Wat doen jullie?

• Wij gaan achter elkaar lopen zodat de enkeling er gewoon relaxed langs kan zonder zich heel ver in te schikken
  • Wij blijven naast elkaar lopen, schikken een beetje in zodat de enkeling ook moet schikken en we met drie in elkaar gepest langs elkaar lopen
  • Wij blijven gewoon normaal lopen, de enkeling maakt zich maar smal voor ons.

0 stemmers

Op een of andere manier walsen heterostellen meestal vlak langs mij heen, alsof ze niet heel eventjes niet naast elkaar kunnen lopen.

5 likes

Ik liep van de week onder een afdakje aan “mijn” kant van de straat want het regende. Er kwam een man aan, met een paraplu nota bene, en die bleef gewoon doorlopen alsof ik dan maar in de regen moest gaan lopen? Rot op

1 like

haha ja same en ik heb ook 9/10 goede ervaringen met (groepjes) jonge jongens dus ik voel me van binnen helemaal

image

terwijl ik mn stoerste edoch nonchalantste houding aanneem
maar zodra de ‘mevrouw’ hits besef ik dat ik er voor hun dus uit zie als steve buscemi

13 likes

En witte mensen gaan niet uit de weg voor mij. Gaan ervan uit dat ik aan de kant ga. Wel meer vrouwen dan mannen. Ik ga niet meer uit de weg en nu botsen we dan maar tegen elkaar

25 likes

Lekker, pak ze

9 likes

Dit is zo irritant! Ik probeer echt om zelf dan ook maar breder te lopen, geen blik te vangen en door te lopen maar ik vind het altijd wel weer spannend. Een keer ben ik ook keihard tegen een vrouw aangebotst. Wel wat ouder maar nog lang niet bejaard. Maar ze was vooral bezig met haar buurvrouw en totaal niet aan het opletten op de rest van de wereld. Ik begrijp dat niet hoor. Het voelde alsnog ongemakkelijk maar goed stoijnse blik en net doen alsof je doof bent.

4 likes

Doe jij dus aan jezelf niet kleiner maken en desnoods dan maar botsen?

• Ja (soms telt ook) en ik ben vrij groot voor een vrouw (vat dat op hoe je wil, lang en/of sterk/stevig)
  • Nee en ik ben vrij groot voor een vrouw
  • Ja (soms telt ook) en ik ben merkbaar klein en/of smal/fragiel tov een man
  • Nee en ik ben vrij klein tov een man

0 stemmers

Denk wel altijd van als ik een kop kleiner was had ik dit niet gedaan, ik clubs beukte ik vroeger ook altijd mannen weg die door me heen wilde gaan, maar kleinere vriendinnen konden dat niet.

3 likes

Bij boksen heb ik dit echt goed geleerd. Dan sta je in een zaal vol mensen en sommige van die gasten hebben echt weinig spatial awareness en lopen dan de hele tijd tegen je aan/gaan op je voeten staan/ander lomp gedrag. Ik was daar eerst altijd heel erg op aan het letten en steeds aan de kant gaan, maar toen ik echt drie keer ofzo in een uur omver gebeukt was was ik het echt spuugzat. Ik ben toch niet onzichtbaar ofzo?

Toen de trainer ook nog eens een keer de vrouw met wie ik trainde en mij na zo’n voorval waarschuwde van pas op, kijk uit (goed bedoeld om ons te beschermen tegen lomperiken) werd ik echt boos gewoon. Hoezo in godsnaam moet ík me gaan aanpassen aan andermans lompe gedrag? Ik betaal evenveel om daar te staan als al die gasten dus ik eis gewoon een fatsoenlijke training en dus ook ruimte op. Nu beuk ik iedereen gewoon terug en snauw ze toe dat ze moeten uitkijken. Love that for me :heart_hands:

57 likes