Stel je persoonlijke vraag #56

Ik ben 1m63 en bulldozer gewoon mijn weg door de club.

(Als Lula hier nog was, vertelde ze nog eens over die ene keer dat een mongool tegen mij aanliep in de Bijenkorf en ik zogezegd net niet met hem op de vuist ging. RIP Lula u r missed :sneezing_face:)

8 likes

Zat op insta even een filmpje van de PvdA te kijken over de zorgkosten en waarom het moeilijk voor veel mensen met een zorgvraag wordt als de zorg nog duurder wordt.

Wat vind je van zo’n reactie?

• Fucking ziek echt
  • Niet zo sympathiek
  • Prima vraag om te stellen
  • Beetje mee eens wel
  • Helemaal mee eens

0 stemmers

Deze persoon is lokale volksvertegenwoordiger (eigen lijst) en post dit onder eigen naam op een openbaar account, dus heb ik haar naam niet weggehaald.

2 likes

En haar absolute doel is om de zorg in NL te verbeteren 🫠 (bron haar LinkedIn).

Vraag me af of ze dan ook zelf alle zorgkosten heeft betaald voor haar zwangerschap en bevalling. Daar heeft 'de maatschappij ’ immers ook niet voor gekozen.

14 likes

Even gebaseerd op @Violoncello posts in wat eet je vanavond

Eet jij vlees?

• Nee, ik ben vegan
  • Nee, ik ben Vega
  • Ja, maar alleen vis
  • Ja, maar maximaal 1x per week
  • Ja, maar heel zeldzaam
  • Ja, maar maximaal 2x per week
  • Ja, maar maximaal 3x per week
  • Ja, maar heb wel eens een vleesloze dag
  • Ja, eet dagelijks vlees

0 stemmers

Als niet vegan/vega, maar wel iemand die bewust minder vlees eet, vind je het demotiverend als een vegan/vega jouw de schuld geeft van het klimaatprobleem terwijl jij aanpassingen hebt gedaan?

• Nee hoor, prima
  • Ja, een beetje wel, ik ben niet hét probleem
  • Ja, erg
  • Ik ben vega(n) en doe dit
  • Ik ben vega(n) en doe dit bewust niet

0 stemmers

Een standaard ontbijt van jou is:

• Vegan
  • Vega
  • Bevat vlees

0 stemmers

Een standaard lunch van jou is:

• Vegan
  • Vega
  • Bevat vlees

0 stemmers

Een standaard avondmaaltijd van jou is:

• Altijd vegan
  • Altijd Vega
  • Meestal Vega of vegan
  • 50/50 Vega of vegan
  • Bevat meestal vlees
  • Bevat eigenlijk altijd vlees

0 stemmers

1 like

Eet je uit principe geen/weinig vlees of omdat je het niet zo boeiend vindt om elke dag te eten?

• Uit principe
  • Niet boeiend genoeg
  • Beide

0 stemmers

Ik vind het meeste vlees tegenwoordig ook echt veel te duur. Wilde laatst een gerecht maken met biefstukreepjes, maar dan kost zo’n minibakje 8 euro?? De vega variant maar rond de 3 euro, dus dat is dan makkelijk!

Het enige vlees wat wij eigenlijk nog eten is af en toe kip, vis of van dat 50/50 gehakt waarvan de helft plantaardig is. Buiten dat het beter voor het milieu is, houden we ook ineens boodschappengeld over.

2 likes

Zij is oud-verpleegkundige lees ik. Nouja de reden is duidelijk waarom ze oud verpleegkundige is🤦‍♀️

3 likes

Ik vind het wel gekkig en ouderwets voelen om dagelijks vlees te eten, dat doet eigenlijk niemand die ik ken nog. Vind dat, hahahaha hypocriet want ik eet ook vlees, een beetje smerig zelfs, weet niet maar zo vettig en vunzig.

Krijg zelf nu ook meatsweats als ik bv eens kapsalon eet, dat voelt ook smerig maar sommige mensen zijn zo gewend aan vet vlees dat ze dat niet hebben.

Krijg jij meatsweats?

• Ik eet nooit vlees
  • Ja, ik eet zelden vlees
  • Ja; eet soms vlees
  • Ja, eet 50/50 vlees
  • Ja, eet altijd vlees
  • Nee, eet zelden vlees
  • Nee, eet soms vlees
  • Nee; eet 50/50 vlees
  • Nee, eet altijd vlees

0 stemmers

Vind jij mensen die ham op brood eten vies?

• Huh nee
  • Ja :100:
  • Nu ik erover nadenk ja

0 stemmers

2 likes

Oh bah ja die mensen die elke dag vlees ‘moeten’ eten zoals de man van m’n moeder. Die noemt Melanzane di parmigiano ook een vegetarisch gerecht :skull: ja er zit geen vlees in maar je noemt bloemkool toch ook niet een vegetarisch gerecht of een broodje pindakaas

10 likes

Eet je wel eens een slavink? Of een vink-variatie zoals rundervink of blinde vink.

• Ja, lekker
  • Nee, dankje

0 stemmers

1 like

Of nog erger, een boomstammetje

7 likes

Ja of ik blijf gewoon staan. Niet alleen mannen doen dit, vooral vrouwen die per se met z’n drieën naast elkaar willen blijven lopen.

5 likes

Zou jij stemmen op een partij waarbij ze in de campagne poep zo huppa uit de anus van een paard opvangen en daarbij zeggen ‘dit mag niet meer’ en de poep vervolgens in hun gezicht smeren in een pietenpak en daarbij zeggen ‘dit ook niet meer’?

• Ja Love het BvNL (w :nauseated_face: bren vn Hga’s partij)
  • Noooooooou. Nee.
  • Ben jij bezeten door de geest van @jumpsuit of wat de fuck is dit

0 stemmers

Ik heb geen TikTok dus kan jullie niet linken, maar BvNL zuid-Holland is waar je moet zijn voor je scat interesses

1 like

Ok ik begin me zorgen te maken waar ga jij op stemmen

7 likes

Het is tussen dit of Lisa Westerveld, lastige keuze.

(Maar kijk pls dit filmpje het is echt kk bizar)

3 likes

Oh ik dacht dat het een metafoor was :sob:

Mag ik MET KLEM lisa aanraden aub

8 likes

Ik dacht ook je Lisa in een slecht daglicht probeerde te zetten @Zemraluani :sob:

Heb de vorige keer Lisa gestemd en overweeg dat weer te doen.

2 likes

HAHA dit was wel het opzoeken waard idd

https://www.tiktok.com/@bvnlzuidholland/video/7562499988874382624

3 likes

Lisa is echt geweldig en ik ga dit jaar sowieso weer op haar stemmen! Zij blijft zich onverminderd inzetten voor mensen die het hard nodig hebben en hun struggles op de agenda zetten terwijl een groot gedeelte van de Tweede Kamer juist het tegenovergestelde doet.

9 likes

Hier krijg je kanker van in je oogbal wat een ellende