Ja je bent een randdebiel als je in die toestand zo’n hond neemt, of uberhaupt zo’n hond neemt, maar ik vind het ook randdebielerig dat dit soort dieren (maar eigenlijk alle rasdieren) niet verboden worden. Ik blijf erbij, een rasdier is echt voor niemand goed. Behalve misschien voor de mensen die hun geld ermee verdienen.
Ik voel echt 0 voor mensen die dit soort moordmachines als hond nemen en nog minder voor mensen die dan ‘ja je moet ze gewoon goed opvoeden’ roepen. Die hond heeft een fucking six pack.
Vind het eigenlijk al heel wat dat ik de publieke ruimte moet delen met honden.
Ja sorry ik ‘eis’ dan op z’n minst een muilkorf én een eigenaar die het beest fysiek kan tegenhouden mocht het nodig zijn. Echt het minimum. En toch zie ik juist bij dat soort honden zo vaak baasjes die heel slecht ter been zijn of totaal niet sterk.
Moet je een hond hebben die je zelf met je lichaam kan tegenhouden?
- Ja
- Nee je mag ook een hond nemen die met jou kan gaan lopen
0 stemmers
Loop zelf wel eens met een terriër van 35 kilo (maar een stuuuuuuuuuk minder spier dan pitbull) en daar heb ik echt wel eens m’n gewicht voor nodig gehad als die ineens een kat spotte oid.
Heb jij een vaccinatie litteken?
- Ja
- Nee
- Ben nooit gevaccineerd
0 stemmers
Denk je dat iemand die “echt sneu voor ze” typt dat meent?
- Nee ik vind iedereen in mommybloggertopic ook heel nep idd
- Ja dat denk ik wel
0 stemmers
Heb dit gisteren tegen mijn partner gezegd dat ik het niet begrijp als mensen een hond nemen die ze niet kunnen houden. Mijn eigen hond is 12kg en snap echt niet dat mijn ouders mij vroeger lieten lopen met een berner sennen van 40kg
Haat jij honden?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Het is gewoon een roddel topic dus raar als je daar dan gaat mee praten over iemands gebroken relatie met zogenaamd medelijden.
Niet dat ik beter ben maar ik kom gewoon voor de roddels.
Ja al dat ‘en ze hadden nét hun nieuwe huis af’
‘Zo jammer van al die beige verf!’
Vooral dat neppe ‘zoooo sneu voor de kinderen’…
Mijn hond is ooit aangevallen door een bordeaux dog (lijkt op zo’n XL bully) en die was aangelijnd maar liep gewoon zonder echt te trekken op mijn hond af, de baas kon echt níks doen om ‘m te houden. Mijn hond was tot op het bot beschadigd na de aanval, moest geopereerd etc. Deze hond had al eerder andere honden verwond en een kat vermoord en had daarom een muilkorfplicht, maar daar hield de eigenaar zich niet aan want “zielig”
Ja hallo je neemt ook geen tijger als huisdier.
Ik snap het gewoon echt niet. Voel diepe minachting als ik mensen zie lopen met zo’n tamme nepwolf en een zakje met verse drol.
heb het idee dat deze honden ook vooral in rotterdam en brabant lopen
Het zijn ook eigenlijk wolven met downsyndroom
Wat heb je liever?
- 10 honden
- 10 kinderen
0 stemmers
Ik ben wel gek op honden maar ik was dit weekend in Archeon en er was iemand met een Duitse herder, ik dacht eerst nog als servicehond maar het was echt een onopgevoed beest dat daar tussen de kleine kinderen liep. Waarom neem je zo’n hond mee. Eén dom kind die aan zijn staart trekt en je bent verder van huis. En bovendien helemaal niet leuk voor een hond om heen te gaan.
Daarom laat in mijn hond altijd thuis met dergelijke activiteiten haha en bestaat mijn gemiddelde vakantie uit kamperen in bos of bij strand en verder niks doen
Ik dacht altijd dat ik honden wel leuk en schattig vond maar hoe ouder ik word hoe enger ik ze op straat vind. Er is ook veel meer naar me gesprongen en gehapt in de afgelopen tien jaar heb ik het idee.