Stel je persoonlijke vraag #56

Ben de enige die positief verrast is geloof ik. Ik dacht dat ik in een vvd buurt woonde maar Gl-pvda was hier de grootste. Het stembureau is de school van m’n kind dus toch iets meer vertrouwen in de rijke lui hier. :partying_face:

1 like

Gelukkig niet meer! Ontslag genomen per 1 augustus dit jaar en beste keuze ooit haha ondanks vast contract, doorgegroeid en redelijk goed salaris werd ik er echt depri van

7 likes

VVD en PVV :upside_down_face:

3 likes

Ben je en dit jaar meer of minder met de verkiezingen bezig dan voorheen?

Ik veel minder. Ik stem toch wel GL-PvdA zoals altijd (voorheen altijd twijfelen tussen GL en PvdA maar dat probleem is uit de wereld) dus een stemwijzer invullen is niet nodig. Maar ik voel er niet zoveel enthousiasme bij dit jaar, vind hun poster stom en Timmermans mwah. Ik heb ook geen zin om debatten etc te kijken en in mijn omgeving lijken mensen ook niet zo’n behoefte te hebben om erover te praten. Voorheen voelde ik altijd veel meer opwinding richting de verkiezingen. Ben benieuwd of het aan mij ligt of dat dit breder herkenbaar is.

• Ja, herken ik wel, ik ben er ook een stuk minder mee bezig
  • Nee, ik maak me er wel ongeveer even druk om als altijd
  • Tegenovergestelde juist, ik ben er meer mee bezig dan voorgaande verkiezingen
  • Nvt/ik stem niet in Nederland

0 stemmers

Wat interessant om te zien dit!

Wel treurig om te zien dat ik echt omringd ben door PVV’ers.

Hahaha ik zie nu voor me dat die ouders de kinderen tikkies gaan sturen voor dat flesje drinken onderweg :joy:

1 like

Ja hier ook. Beetje VVD en verder PVV. Geen verrassing, maar wel jammer dat er geen enkel rood stipje in de buurt te bekennen is.

Treurig, hier zijn alle dorpen PVV. :cry:

3 likes

Er zouden dit jaar veel meer zwevende kiezers zijn dan andere jaren, een week voor de verkiezingsdag. Denk echt dat het komt doordat mensen geen zin hebben zich nog een keer in te moeten lezen en een beetje afgestompt zijn. Er wordt in mijn omgeving ook weinig over gesproken en dat was voorgaande jaren echt wel anders.

2 likes

Hier ook. Afgewisseld met een stipje BBB in het buitengebied en SGP

1 like

Op zich is het niet verrassend dat de PVV op zo veel plekken de grootste is toch? Ze pakken niet voor niks zo veel zetels. Ik had in mijn woonplaats in ieder geval niet anders verwacht, eerder verbaasd over het ene bolletje DENK :sweat_smile:

4 likes

Ik ben absoluut niet verbaasd. Wel teleurgesteld haha

4 likes

Vooral omdat ik een beetje denk: ach, wss volgend jaar weer een nieuwe ronde.

Ik neem het wel serieus en wil me ook inlezen, maar mijn hoop is vooral dat wat het ook wordt het weer eens vier jaar wordt volgehouden. En dat weer gaat over inhoud in plaats van persoonlijke aanvallen en/of hoeveel katten iemand al dan niet heeft

2 likes

Ja same. Ik had me voorgenomen om enkele partijprogrammas door te nemen. Maar nog steeds niet gebeurt, en ik ga denk ik ook voor GL/PvdA. Ook al vind ik hun campagne stom, en timmermans ook.

Andere optie is BIJ1, maar heb eigenlijk behoefte aan een partij met meer ervaring. PvdD vind ik sterk in debatten, maar kan me dan weer niet in al hun partijpunten vinden. Maar ja wat hier boven al wordt gezegd, mogelijk over een jaar weer opnieuw. Met een partij als PVV is regeren gewoon lastig.

3 likes

Jij komt uit DH toch?

Vind het interessant om te zien hoe gesegregeerd die stad is, tussen VVD/GLPvdA/Denk/PVV. Voel het ook altijd als ik daar ben; alsof het 3 steden in 1 zijn ofzo, van heel erg chique tot heel erg tokkie. Vergeleken met de andere grotere steden waar het centrum toch vrij uniform is.

13 likes

But not surprised

2 likes

Ik zei eerder dat ik in een PvdAGL - D66 buurt woon en dat klopt ook, met alleen best wat meer VVD dan ik dacht. Maar dat klopt ook, want ik woon in een dorp/wijk waar ook wel flink wat rijkelui en villabewoners zitten. Ik dacht dat onze grensbuurten meer VVD zou zijn, maar ik bedenk me nu dat onze achtertuin ook grenst aan een straat met alleen maar megahuizen.

Verder heel duidelijke scheidslijn in mijn dorp. Rijke gedeelte in Noord veel VVD en twee buurten PvdA GL in het midden en zuid in de sociaal economisch mindere buurten PVV. Het is hier ook wel extreem moet ik zeggen, echt delen met villa’s >1.500000 en buurten met zo goed als alleen maar sociale huur.

Was verrast dat ‘mijn’ stad waar ons dorp aan grenst mooi rood gekleurd is :smiley:

Vind dat ook heel typisch voor Den Haag. De buurt waar ik hiervoor woonde was heel links, merkte je ook wel en zie je ook terug aan het stemgedrag. Waar ik nu woon is dus echt PVV, werd zelfs vuurwerk afgestoken vorige verkiezingen. Volgens mij was de minder minder speech ook in de wijk.

3 likes

Ik kom er niet vandaan, maar woon er wel.

Er zijn hier wijken die naast elkaar liggen, maar compleet verschillende werelden zijn inderdaad.

1 like

Wat zou jij kiezen?

• De binnendoor route naar werk. Prachtige uitzichten, door weiland, bos en een schattig dorpje. Maar wel een erg gevaarlijk stuk langs een rivier.
  • De snelwegroute naar werk. Dodelijk saai, maar geen kans om te sterven door te water te raken.

0 stemmers

Ongeveer even langs, ongeveer evenveel kans op file.

1 like