Stel je persoonlijke vraag #56

Ja same. Ik had me voorgenomen om enkele partijprogrammas door te nemen. Maar nog steeds niet gebeurt, en ik ga denk ik ook voor GL/PvdA. Ook al vind ik hun campagne stom, en timmermans ook.

Andere optie is BIJ1, maar heb eigenlijk behoefte aan een partij met meer ervaring. PvdD vind ik sterk in debatten, maar kan me dan weer niet in al hun partijpunten vinden. Maar ja wat hier boven al wordt gezegd, mogelijk over een jaar weer opnieuw. Met een partij als PVV is regeren gewoon lastig.

3 likes

Jij komt uit DH toch?

Vind het interessant om te zien hoe gesegregeerd die stad is, tussen VVD/GLPvdA/Denk/PVV. Voel het ook altijd als ik daar ben; alsof het 3 steden in 1 zijn ofzo, van heel erg chique tot heel erg tokkie. Vergeleken met de andere grotere steden waar het centrum toch vrij uniform is.

13 likes

But not surprised

2 likes

Ik zei eerder dat ik in een PvdAGL - D66 buurt woon en dat klopt ook, met alleen best wat meer VVD dan ik dacht. Maar dat klopt ook, want ik woon in een dorp/wijk waar ook wel flink wat rijkelui en villabewoners zitten. Ik dacht dat onze grensbuurten meer VVD zou zijn, maar ik bedenk me nu dat onze achtertuin ook grenst aan een straat met alleen maar megahuizen.

Verder heel duidelijke scheidslijn in mijn dorp. Rijke gedeelte in Noord veel VVD en twee buurten PvdA GL in het midden en zuid in de sociaal economisch mindere buurten PVV. Het is hier ook wel extreem moet ik zeggen, echt delen met villa’s >1.500000 en buurten met zo goed als alleen maar sociale huur.

Was verrast dat ‘mijn’ stad waar ons dorp aan grenst mooi rood gekleurd is :smiley:

Vind dat ook heel typisch voor Den Haag. De buurt waar ik hiervoor woonde was heel links, merkte je ook wel en zie je ook terug aan het stemgedrag. Waar ik nu woon is dus echt PVV, werd zelfs vuurwerk afgestoken vorige verkiezingen. Volgens mij was de minder minder speech ook in de wijk.

3 likes

Ik kom er niet vandaan, maar woon er wel.

Er zijn hier wijken die naast elkaar liggen, maar compleet verschillende werelden zijn inderdaad.

1 like

Wat zou jij kiezen?

• De binnendoor route naar werk. Prachtige uitzichten, door weiland, bos en een schattig dorpje. Maar wel een erg gevaarlijk stuk langs een rivier.
  • De snelwegroute naar werk. Dodelijk saai, maar geen kans om te sterven door te water te raken.

0 stemmers

Ongeveer even langs, ongeveer evenveel kans op file.

1 like

Wat bedoel je met erg gevaarlijk? Je valt toch niet zomaar in een rivier?

69 likes

Ik zou niet bang zijn voor een rivier, heb ik jarenlang zo gereden maar mijn ervaring is: als er iets op binnendoor wegen gebeurt sta je veel langer stil en langere file dan op de snelweg. Snelweg is toch ook vaak makkelijker rechtdoor dan 20x afslaan/rotonde nemen en dat is wel mijn voorkeur

3 likes

Op de snelweg weer meer kans om te sterven door idioten op de weg dus potato potato deze vraag wat mij betreft. Gewoon beetje afwisselen en de route rijden waar je zin in hebt zou ik doen.

6 likes

Er is geen vangrail, naast de weg is 30 cm berm/gras, daaronder een helling en de rivier.

Dus je valt niet, maar als een tegenligger raar rijdt (het is een smalle 60 weg), kan diegene je wel van de weg af drukken en dan sterf je waarschijnlijk wel in het water, vastzittend in je auto.

Op die manier.

Dus is dat gevaar het waard om deze leuke route te rijden of kies je snelweg?

Ooh joh ik zou hier niet eens over nadenken maar misschien zegt dat meer over mij. Tuurlijk kies je dan de leukste route toch haha.

Als dat een argument is zou ik de snelweg niet per se bestempelen als veiliger iig

16 likes

Ik rijd sinds kort weer auto en echt, ik vind het zo treurig om s ochtends op een grijze dag aan te sluiten in zo’n eindeloze slinger aan rode achterlichten op de snelweg.

In het donker en met regen zou ik waarschijnlijk wel via de snelweg gaan.

4 likes

Oh ik zou daar echt niet voor kiezen, ben niet per se bang voor bepaalde wegen. Maar stel je moet elke dag een uur/twee uur rijden en je moet dan altijd kruip door sluip door, mega vermoeiend. Dan toch maar snelweg.

6 likes

Zou ook niet per se mijn voorkeur hebben denk ik, maar ik zou veiligheid van (Nederlandse) wegen zelf daar niet per se als argument voor gebruiken. Maar iedereen is anders natuurlijk! Ik zou zelf de route kiezen waarbij je het meeste door kan rijden. Snelweg is dat ook niet altijd. Maar het klinkt alsof zij die andere (binnendoor) route veel leuker vindt

2 likes

haha dit klinkt zo dramatisch

maar als iemand je van de weg afdrukt en je bent niet bewusteloos kan je toch gewoon ontsnappen of denk ik daar nou te makkelijk over? riem af ruit naar beneden of intikken en naar boven zwemmen, zo diep zijn sloten ook niet en een auto zinkt ook niet direct volledig toch.

edit: nvm je hebt toch vrij weinig tijd + paniek dus niet veel mensen overleven het

Je zegt het wel echt alsof er op die binnendoor route dagelijks zo’n 15 mensen niet op hun werk aankomen omdat ze te water raken.

59 likes

Je kan toch ook de snelwegroute op de heenweg kiezen en dat landelijke op de terugweg? Maakt niet uit als je dan de rivier in bent gereden je bent iig op tijd op je werk gekomen! Nee maargoed zoiets zou ik dan denk ik doen.
Als het maar wel een verharde weg is. Had een vriendinnetje die woonde ook aan een kanaal langs een zandweg. Dat was zowel in de winter, dan zat je met de banden direct vast in de modder, als in de zomer niet te doen. Want dan stuift alles overal naartoe.

3 likes

Ja of juist andersom, afhankelijk waar je het snelst gemist wordt en de grootste kans hebt op gered worden! :face_with_monocle:

Moet helemaal denken aan final destination omdat je doet alsof het een soort vaststaand lot is haha.

Anyway, ik zag gister een filmpje van een vrouw die achter een vrachtwagen met van die losse bomen/grote balken erop reed, zoals in final destination iykyk, en gezien de staat van de wereld riep ze JUST DO IT, IM READY TAKE ME

Deel jij het sentiment? Dus niet dat je letterlijk dood wil en ff je familie negerend, zou jij ergens ook denken van hoppa dan is het maar klaar

• Nee totaal niet
  • Ja een beetje
  • Ja haha

0 stemmers

1 like