Stel je persoonlijke vraag #56

Zou jij aan een onverharde weg kunnen wonen? Dus ja een zandweg.

• Ja hoor prima
  • Alsjeblieft niet
  • Ik denk het wel

0 stemmers

Mijn god wat was het altijd een gedoe en alle ouders ergerden zich als ze ons aan die zandweg moesten ophalen :joy: je auto is dan ook 24/7 enorm smerig haha

1 like

Dat zijn doorgaans prachtige huizen op een mooie locatie, dus ja hoor!

9 likes

Nou de locatie is juist vaak behoorlijk afgelegen. Dus je moet altijd je kinderen ophalen/wegbrengen. Kunnen nooit alleen naar huis fietsen als ze jong zijn dus het is echt veel gedoe. Heb er heel vaak geslapen en het heeft zn voor en nadelen. Idd alle ruimte maar dat hobbelige rijden elke dag. Zou er wel snel klaar mee zijn denk ik. Verbaasd me ook hoeveel ja prima zeggen. Elke dag met max 20 km hobbelend naar een verharde weg blegh. Zie het weer helemaal voor me haha

2 likes

Ja dit, super leuk tussendoor maar dan niet op weg naar werk maar gewoon voor de leuk en dan achterop de motor. Ik word soms een stukje binnendoor gestuurd naar werk over van die ellendige 60km weggetjes waar je elkaar net niet lekker kan passeren en daar word ik echt helemaal gek van

2 likes

stel dat je die route langs het water (regelmatig dus) neemt, zou je dan heel goed opzoeken wat je moet doen als je auto te water raakt zodat je een plan hebt en meer kans om te overleven

• ja ik zou ook instructievideo’s kijken en oefenen
  • ja ik zou het uitzoeken en in mn hoofd prenten
  • nja misschien keer wat over lezen
  • nee zou ik niet bij stil staan om me op voor te bereiden
  • nee ik vertrouw er wel op dat ik dat uit mezelf bedenk
  • nee geen zin om me druk te maken; als het mijn tijd is is het mijn tijd

0 stemmers

Ja sowieso. Dat kanaal met zandweg waar ik over vertel zijn toen 3 pubers in een auto beland. 1 kon het raam nog inslaan maar echt angstaanjagend. Dat zou iedereen toch doen voordat je er gaat wonen of regelmatig langs rijd mag ik hopen. Echt griezelig. Better safe than sorry.

2 likes

Precies. Dus kies wijselijk voor me (ik ga altijd binnendoor tnt)

1 like

Ik zou vooral zo’n hamertje kopen waarmee je je raam makkelijk inslaat.

4 likes

Er raken echt regelmatig auto’s ye water en dan is zo’n hamer (en die ook op een toegankelijke plek ophangen) echt een lifesaver. Ik werd er vanuit mijn werk wel eens mee geconfronteerd en heb toen twee van die hamers gekocht en ik rij nu ook echt niet graag langs water, vind bijv de weg richting Bergschenhoek vanaf de a12 echt doodeng

5 likes

ja same! maar ik las dat blijkbaar ruiten tegenwoordig zo dik oid zijn dat ze minder makkelijk ingeslagen kunnen worden. en je ruit naar beneden draaien gaat elektrisch dus dat moet je dan echt supersnel doen voor dat uitvalt. echt dom

daarom echt handig als je in je hoofd hebt wat je direct moet doen

5 likes

Ik zou niet eens nadenken over welke weg, gewoon de snelste route toch?

2 likes

ik ben pas verhuisd en ik zie nu dat in mijn nieuwe buurt ook bijna alleen maar rode bolletjes zijn (GLPVDA bovenaan), zo fijn

had al zo’n vermoeden want overal hangen linkse posters voor het raam en palestinavlaggen <3

Vind jij het belangrijk dat je binnen 5 km vanaf een middelgrote stad in nederland woont?

• Ja
  • Nee hoor

0 stemmers

Ik googelde ff want ik dacht op 1 of andere manier dat dat vanaf 100.000 inwoners is. Maar het is dus al vanaf 40.000. Omg nederland is zo cute en klein lol. Ik ken letterlijk niemand persoonlijk die ooit verder dan 5 km vanaf een (middel)grote stad heeft gewoond.

Mensen binnen de randstad:

• Ik woon in een stad(je)
  • Ik woon in een dorp
  • Ik woon landelijker dan dat
  • ik kan niet lezen en woon buiten de randstad maar heb toch een antwoord gekozen

0 stemmers

Mensen buiten de randstad:

• Ik woon in een stad(je)
  • Ik woon in een dorp
  • Ik woon landelijker dan dat
  • Ik woon in de randstad en ben blind

0 stemmers

Vind het altijd zo dom als mensen denken dat iedereen buiten de randstad super landelijk woont, meerendeel woont toch gewoon in Venlo of Apeldoorn of Etten-Leur of Uden ofzo.

3 likes

Oh ja die ene podcastserie waarin ze mensen opzochten die de randstad uit waren verhuisd en het idee hadden dat wij allemaal in een bos de hele dag aan het journallen zijn, mijn god.

28 likes

Hahaha ja ik ga niet stemmen op een openbaar forum wegens wat nare ervaringen maar ik snap nooit waarom de randstad in nederland uberhaupt een ding is. Ik vraag me dan ook wel eens af of bijv duitsland, belgie etc zoiets als de “randstad” heeft zoals wij dat hebben. In de randstad zijn ook zoveel suffe landelijke dorpjes vooral in noord holland maar het is dan randstad. Heb trouwens ff vroeger in apeldoorn gewoond en vond het zo mooi! Dat flevoland bin de randstad hoort is om te gillen. 1 opgepompte polder met alleen gras en 2 steden. Ja alsof iemand dronten meetelt.

2 likes

Hahaha die edit :skull_and_crossbones::skull_and_crossbones:

2 likes

Ja je hebt de randstad; dan is er in alle richtingen wildernis tot aan de landsgrenzen. In het noorden heb je dan nog wel Groningen-stad als een soort laatste bastion van menselijkheid voor de zee begint en richting het zuiden heb je midden in de wildernis Eindhoven als oase van cultuur, dan weer verdere wildernis (maar met heuvels) tot aan Maastricht, een cultureel wonder omringd door niets. In het oosten stopt de wildernis niet tot ongeveer Berlijn.

6 likes

Ja, eigenlijk best dom dat de trein na Utrecht Centraal nog ergens stopt.

9 likes

ja ik werk in de randstad maar woon in brabant en zoveel collega’s die verbaasd zijn dat ik van ZO VER kom gereisd
zo ver is het niet en er gaan gewoon treinen??? ik woon zowat naast het treinstation dus ik rol mn bed uit, stap in de trein en dan is het ff chillen en dan ben ik er, vanuit jouw huis in vleuten of bilthoven is het minstens even lang reizen hoor

14 likes