Stel je persoonlijke vraag #56

Ja hoezo rijden er intercities naar niet-cities huh echt zo raar? iemand moet kamervragen gaan stellen! Misschien kunnen we de Eurostars naar Londen en Parijs omdopen tot intercities, wel zo duidelijk lijkt mij?

5 likes

Ja echt hoor, hier stopt de intercity gewoon in dorpen!?

2 likes

Haha ja echt wereldvreemd he, heb zelf in zowel in de randstad gewoond als ook erbuiten (zou iedereen moeten doen als je de kans krijgt natuurlijk) Bijv. Deventer ook een paar jaren gewoond, en mensen uit de “randstad” echt, ZO moest je HELEMAAL vanuit Deventer komen meisje? Eh ja, en nee dat is geen probleem. Tenzij ik naar zeeland oid zou moeten.

2 likes

Ik vind dit dus ook weer grappig want groningen staat voor mijn gevoel bekend om alleen maar 1 grote (en een hele leuke trouwens!) Stad te hebben. Verder is er helemaal niks werd mij ook altijd verteld, zelfde geldt voor de provincie Friesland. Ik heb met mn ex door die provincies gereden en ik voelde me toen zelf wereldvreemd. Het was ZO afgelegen. Zegmaar next level. Eigenlijk zou iedereen een rondje 12 provincies moeten doen.

1 like

Leukste provincies van NL (definieer leuk zelf).

• Groningen
  • Friesland
  • Drenthe
  • Overijssel
  • Flevoland
  • Gelderland
  • Utrecht
  • Noord-Holland
  • Zuid-Holland
  • Zeeland
  • Noord-Brabant
  • Limburg

0 stemmers

1 like

Sorry, had net toch maar m’n bericht verwijderd.

Maar het is maar wat je niks noemt, dacht ik altijd als mensen me vroegen of ik het niet saai vond dat Groningen-stad “in het niets” ligt. Misschien ook wat je gewend bent? Maar ik vind die open landerijen en oude dorpen juist mooi en fijn om door te fietsen of te rijden. Ten zuiden van Groningen-stad zit je meteen in Drenthe, dus bossen en meren om te wandelen en te zwemmen. Waddeneilanden ook op korte reistijd, dagje Schier is een heel normaal uitje bijvoorbeeld. En ook als je geen buitenmens bent is in deze provincies ook buiten de steden genoeg te doen qua (kleine) musea, horeca, winkelen, sauna’s, kerstmarkten etc etc. Je moet alleen weten waar je moet zijn en het is kleinschaliger allemaal natuurlijk.

Nou ja, mag voor zich spreken dat ik na m’n studie snel uit de randstad teruggevlucht ben naar het lege noorden haha.

14 likes

Ik ben het helemaal met je eens hoor! Lijkt me ook zo fijn om zo op te groeien heerlijk. Ik krijg het alleen spaans benauwd dat er zelfs op 5 km niet eens iets is?! Ik begrijp dat in mn hoofd echt niet :joy:

Heb jij een favoriete stad nederland?
Voor mij blijft dat altijd alkmaar, vind het zo cute en ik voel me er thuis.

• Nee
  • Ja
  • Ja meerdere

0 stemmers

3 likes

Letterlijk vanuit Amsterdam naar Apeldoorn verhuisd. Heerlijk!!

4 likes

De randstad is sowieso een illusie. Doe toch ff normaal man. Meeste media bedrijven zijn daar neergezet. Heeft niks met een randstad te maken.
De zogeheten “randstad” in duitsland en belgie hebben het ook op bepaalde plekken. Het meeste in ons buurland duitsland zit toch helaas wel in het oosten (dus niet artyfartyberlijn) met miljoenensteden en ja zoiets als rotterdam, is daar echt niks.

3 likes

Wat doe je liever?

• Mn hele leven in belgie
  • Mn hele leven in duitsland

0 stemmers

2 likes

Berlijn is juist in het Oosten? Maar in het Westen heb je wel iets wat op de Randstad lijkt, met Keulen, Bonn, Düsseldorf, Essen, Duisburg, Dortmund, etc. (Ruhrgebiet+ zeg maar). Ook allemaal steden die (relatief) dicht bij elkaar liggen. Maar de grootste steden van het land liggen dan weer voornamelijk niet in dat gebied (Keulen en Düsseldorf uitgezonderd), dat zijn Berlijn, Hamburg, München, Frankfurt, Stuttgart, dus dat is wel anders dan in NL

2 likes

Huh Utrecht op 1? Is een heel leuke stad maar een vrij matige provincie op U en Amersfoort na; we hebben niks in het westen, biblebelt in het oosten én Veenendaal ligt in de provincie, dat moet sowieso ernstige minpunten geven.

Denk dat Gelderland met de Veluwe en Limburg toch wel de beste provincies moeten zijn, veel afwisseling. Zou zeggen dat zelfs Drenthe beter provinciet dan Utrecht.

1 like

Haha! Drenthe provinciet inderdaad uitstekend, vind het altijd gezellig als ik daar ben.

3 likes

Ja heb nog nooit iemand horen zeggen ‘kom schat laten we een weekendje provincie Utrecht doen!’

Provinciën in Utrecht:

Echt gezel!

8 likes

Provincie Utrecht is ook Utrechtse Heuvelrug, die is best mooi (Veluwe wint nog steeds hoor).

15 likes

Ja alleen wonen daar dus helaas The Worst People en idd vergeleken met de Veluwe ernaast is het toch… minder

@Kusjessoldaat herriner me ineens dat jij ooit per ongeluk in Abcoude vakantie had geboekt haha

4 likes

Meest deprimerende vakantie ooit :joy:, er stond dat het op de Utrechtse heuvelrug was! Maar dan zie ik omgeving zoals Lage Vuursche voor me.

1 like

What the hell. Ik dacht waarom blijven die puntjes maar grijs. Moest enorm ver uitzoomen voor een andere kleur. Wie zijn die mensen joh :frowning:

3 likes

Sorry dat bedoelde ik ook, het rurhgebiet! Dus WESTEN. Mijn god ik ben wel eens verdwaald daar op platform 41 ofzo half huilend. Zo groot! Utrecht is echt en de hele randstad NIKS erbij haha. Vind ik iig met 3 middelmatig grote steden.

Vind jij amsterdam groot?

• Ja ik vind het een grote stad
  • Ik vind het een middelgrote stad
  • Ik vind het een enooorme stad

0 stemmers

1 like

NEE

2 likes