Ja en nu je dit post vraag ik me af hoe
. Ze werkt als leerkracht vo, alleenstaand, ook een koophuis in Nederland. Ook een kind opgevoed dus in die tijd ook niet ruim kunnen sparen. En ook niet overwaarde van een doorverkoop van een huis, of een erfenis.
Ik denk dat het huis daar goedkoop was en primitief is, maar dan nog.
Good for her
In sommige buitenlanden is een huisje 20k ofzo en misschien heeft iemand wel een keer een meevaller gehad of wel kunnen sparen of een sidehustle ofzo. En je kan ook een lening nemen op je overwaarde hoorde ik laatst.
oh dit ga ik toevoegen!
Ik ging hoopvol kijken want had echt de hoop dat de nieuwbouwwijk waar ik woon met veel āexportā een beetje links was. Maar helaas, SGP is ook hier in de wijk ruimschoots de grootste partijā¦
Voor zover ik weet ken ik 2 mensen en de een is 50+ en de ander niet
Dan heb ik eindelijk een legitieme reden om een Jeep te kopen.
De buren waar ik het langst naast heb gewoond vroeger hebben een huis in zuid spanje. Maar volgens mij gingen/gaan ze er nauwelijks naartoe dus ze zullen het wel verhuren denk ik. En kennissen hebben een zogeheten āzomerhuisā. Wat dat ook mag inhouden want ik weet persoonlijk het kan er stervenskoud worden lol.
Stel je hebt de luxe en kan een tweede huis kopen maar het moet in deze landen zijn, welke zou je kiezen?
- Italie
- Spanje
- Portugal
0 stemmers
Als Portugal niet zo ver was geweest had ik daarvoor gekozen.
Italiƫ is ook een heel fijn vakantieland, ga er toevallig volgende week naartoe.
We wonen zelf in het buitenland, dus eigenlijk zou een vakantiehuisje in Nederland ook niet slecht zijn.
Maar voorlopig blijft het bij dromen! š«
Karpathos ![]()
Ja ik vrees dat dat in nederland voorlopig wel bij dromen blijft tenzij je echt loaded af bent haha. Of je moet een kamertje willen. Leuk! I love italie, waar in italie ga je naartoe?
Ik ben er vaak geweest maar heel cliche heeft toscane wel mn hart gestolen. En hoe verder naar het zuiden hoe meer het naar afval stinkt
. Toen ik er als klein meisje kwam stonden er ook zoveel random āvillaāsā leeg in die beetje afgelegen streken in toscane. Ik vraag me dan af of mensen het hebben gekocht inmiddels.
Stormt het bij jou al significant?
- Nee
- Nee wel regen
- Ja echte storm hier
0 stemmers
oke ff disclaimer het boeit me niet HOE VAAK je je handdoek wast maar:
houd je (mentaal) je handdoekgebruiksbeurten bij zodat je weet wanneer je hem in de was gooit?
- ja ik weet precies hoe vaak ik hem gebruik
- ja niet precies maar zo ongeveer wel of ik houd ongeveer een aantal dagen aan
- nee helemaal op gevoel maar ik geloof dat het ongeveer wel rond hetzelfde aantal zit met marge van een paar beurten
- nee en het verschilt ook heel erg hoe lang ik met een handdoek doe
0 stemmers
Nog een enge poll.
Mensen met een vaste relatie⦠van wie zou je liever willen dat ie als eerste doodgaat?
- De ander
- Ik
0 stemmers
Ik hoorde een countryliedje over de wens dat de zanger als eerste dood zou gaan zodat hij nooit zonder zān vrouw zou hoeven zijn. Toen dacht ik nahhh dat heb ik eigenlijk niet, heb ik nu een slechte relatie?
Waar gaat het grootste deel van het geld dat je vrij te besteden hebt naartoe? Dus echt wat overblijft na vaste lasten, boodschappen, schulden, sparen etc.
Ik heb vakantie er expres even uit gelaten omdat ik verwacht dat die bij veel mensen anders heel hoog zal staan en ik meer benieuwd ben naar de structurelere dingen. Heb weekendjes weg er wel in gezet voor mensen die echt vaak korte tripjes doen bijv. naast een langere vakantie.
- Buiten de deur eten en drinken
- Sporten
- Kleding (incl schoenen, accessoires etc)
- Persoonlijke verzorging en beauty (producten maar ook kapper, floaten etc.)
- Hobby
- Weekendjes weg
- Uitgaan (incl. festivals)
- Uitjes zoals pretpark, musea, bowlen etc.
- Cadeaus
- Anders namelijkā¦
0 stemmers
Ja ik weet dat precies, zelfs met mn chaotische kop. Ik mag hem van mezelf ook max 2 keer gebruiken daarna moet het in de was anders krijg ik voor mijn gevoel al kriebels. Een handdoek mag van mij ook absoluut niet op de badkamertegels. Ik weet dat het heel overdreven is maar ik vind dat zo vies.
Liggen er wel eens handdoeken op je badkamertegels? De handdoeken waar je je dus ook mee doucht bedoel ik.
- Ja hoor boeie
- Nee
- Ja soms
0 stemmers
Doe jij ook wel iets als iets van eten valt ofzo het snel terug in de pan/schaaltje zodat je niet weet welke het was en je het gewoon eet?
- Nee gooi dat weg
- Ja dit precies
- Nee ik eet het dan los
0 stemmers
Ik vind het minder vies als ik niet weet welke vies is.
Als het op de grond heeft gelegen, gebruik ik 'm niet meer. Ik gebruik ze dan als droogloopmatje.
Ligt eraan wat het is, maar meestal is het fair game voor de hond.
Maar na het wassen gebruik je het wel weer? Gewoon een vraag want ik ben daar zelf raar in. Dan koop ik nieuwe handdoeken. Mn vader heeft jarenlang min of meer geworsteld met smetvrees en miss heb ik er iets van meegekregen haha
Nee echt geen handdoeken op de vloer als dweil gebruiken en dan oh nee i cant haha
Dat ik voor mezelf als eerste dood kies heeft overigens niks met mān relatie te maken, maar met dat ik niet oud wil worden.