Stel je persoonlijke vraag #56

Nog een enge poll.
Mensen met een vaste relatie… van wie zou je liever willen dat ie als eerste doodgaat?

• De ander
  • Ik

0 stemmers

Ik hoorde een countryliedje over de wens dat de zanger als eerste dood zou gaan zodat hij nooit zonder z’n vrouw zou hoeven zijn. Toen dacht ik nahhh dat heb ik eigenlijk niet, heb ik nu een slechte relatie?

2 likes

Waar gaat het grootste deel van het geld dat je vrij te besteden hebt naartoe? Dus echt wat overblijft na vaste lasten, boodschappen, schulden, sparen etc.

Ik heb vakantie er expres even uit gelaten omdat ik verwacht dat die bij veel mensen anders heel hoog zal staan en ik meer benieuwd ben naar de structurelere dingen. Heb weekendjes weg er wel in gezet voor mensen die echt vaak korte tripjes doen bijv. naast een langere vakantie.

• Buiten de deur eten en drinken
  • Sporten
  • Kleding (incl schoenen, accessoires etc)
  • Persoonlijke verzorging en beauty (producten maar ook kapper, floaten etc.)
  • Hobby
  • Weekendjes weg
  • Uitgaan (incl. festivals)
  • Uitjes zoals pretpark, musea, bowlen etc.
  • Cadeaus
  • Anders namelijk…

0 stemmers

Ja ik weet dat precies, zelfs met mn chaotische kop. Ik mag hem van mezelf ook max 2 keer gebruiken daarna moet het in de was anders krijg ik voor mijn gevoel al kriebels. Een handdoek mag van mij ook absoluut niet op de badkamertegels. Ik weet dat het heel overdreven is maar ik vind dat zo vies.

Liggen er wel eens handdoeken op je badkamertegels? De handdoeken waar je je dus ook mee doucht bedoel ik.

• Ja hoor boeie
  • Nee
  • Ja soms

0 stemmers

1 like

Doe jij ook wel iets als iets van eten valt ofzo het snel terug in de pan/schaaltje zodat je niet weet welke het was en je het gewoon eet?

• Nee gooi dat weg
  • Ja dit precies
  • Nee ik eet het dan los

0 stemmers

Ik vind het minder vies als ik niet weet welke vies is.

Als het op de grond heeft gelegen, gebruik ik 'm niet meer. Ik gebruik ze dan als droogloopmatje.

18 likes

Ligt eraan wat het is, maar meestal is het fair game voor de hond.

4 likes

Maar na het wassen gebruik je het wel weer? Gewoon een vraag want ik ben daar zelf raar in. Dan koop ik nieuwe handdoeken. Mn vader heeft jarenlang min of meer geworsteld met smetvrees en miss heb ik er iets van meegekregen haha
Nee echt geen handdoeken op de vloer als dweil gebruiken en dan oh nee i cant haha

2 likes

Dat ik voor mezelf als eerste dood kies heeft overigens niks met m’n relatie te maken, maar met dat ik niet oud wil worden.

3 likes

Eh ja, want ze gaan daarna in de 60 graden of kookwas.

10 likes

Geen probleem als ik eerder de pijp uit ga
Maar ik heb zo’n sterk voorgevoel dat hij toch eerder gaat. Wel heel erg kut dat je dan met dat intense verdriet/rouw zit. Maarja we zullen zien haha.

Heb jij het wel eens over de dood met je partner?

• Echt nooit
  • Zelden
  • Af en toe

0 stemmers

1 like

Waarom wil je niet oud worden?

2 likes

Ik gun hem dat verdriet niet dus daarom zou ik willen dat hij eerder gaat.

Handig* voor hem, mannen leven gewoon korter

3 likes

Als je een vakantiehuisje zou kunnen kopen, waar zou je dan voor kiezen:

• vakantiehuisje op je droomlocatie, maar zo ver weg dat je er max. 2 keer per jaar komt.
  • Het vakantiehuisje ligt mooi in de natuur, maar het is niet per se je droomlocatie. Het is echter niet zo ver weg en je zou er vaak en spontaan naartoe kunnen gaan.

0 stemmers

Ik heb het best vaak lollig erover met mn partner dat we stiekem hopen dat de ander doodgaat want zo kunnen we zonder een vieze scheiding nog de datingscene op. Maar ik las/hoorde ergens dat heel veele mensen dit stiekem hopen?? Kwam sowieso ook in de film this is 40 mijn lievelingsfilm

Nee en dat is heel ironisch want ik ben letterlijk classicus :joy: één van de redenen dat ik nog nooit naar een Grieks eiland ben geweest is ook fomo, ik vlieg liever niet dus als ik dan ga vind ik dat ik ook maar meteen alles moet zien, maar de dingen die ik wil zien zijn stapels stenen en de meest niche eilandjes die 1 keer in een mooi gedicht zijn genoemd, en dan raak ik sowieso gedesillusioneerd omdat er alleen maar resorts met noord-europeanen zijn lol

(maar stiekem ben ik daarna een hybride mediëvist geworden dus nu kan ik ook naar een random abdij in Frankrijk en dat dan heel cool vinden)

10 likes

Wtf. Ja gun hem dat wel als je zo denkt. Hij gaat eerder, klaar.

Zo’n comedian had dit toch ook in zijn show. Dat als je nu denkt dat het best goed uit zou komen als je partner doodgaat dat je het beter gewoon uit kan maken.
En naar aanleiding daarvan hadden heel veel mensen het uit gemaakt ofzo, omdat ze ineens dit besef hadden dat het ze niet uitmaakte als de partner nu zou sterven.

6 likes

Ja wilde net zeggen, Daniel Sloss - Jigsaw

Daar gaat het over of je echt niet zonder elkaar kan of dat je allebei afwacht tot de ander doodgaat omdat je geen zin/lef hebt om een betere match te vinden.

Oe wat tof dat je classicus bent! Geef je les of wat ben je na je studie gaan doen? Ik heb het ook een blauwe maandag gestudeerd (En ben nog nooit in Griekenland geweest :joy:)

3 likes