Stel je persoonlijke vraag #56

Zijn er echt volwassen mensen die denken dat ze niet zonder hun partner kunnen? Ik vind dat echt iets wat je als vijftienjarige met een kalverliefde denkt :sweat_smile:

2 likes

Ik heb geen idee hoe lang ik met een handdoek doe, ik vergeet dit soort dingen ook te vervangen. Gelukkig is mijn man er heel precies in en als hij zijn eigen handdoek vervangt, doet ie meteen die van mij.

1 like

Ik denk dat mensen noujuist als ze veel ouder zijn en dus al heel lang samen zijn, veel minder goed zonder elkaar kunnen. Plus de echt oudere generaties zijn vaak ook al vanaf hele jonge leeftijd bij elkaar, dan groei je echt samen op dus kan me goed voorstellen dat je dan zo’n gevoel hebt van wat moet ik zonder die ander. Als je bijvoorbeeld al 50+ jaar met iemand samenleeft, ga het dan nog maar eens alleen doen als je al 60+ bent, dat lijkt me echt heftig hoor.

17 likes

Ja ik denk dat als ik na 40jr (of nog langer hoop je natuurlijk) samen het ineens alleen moet doen ik dat heel pittig zou vinden :sweat_smile:
Zie dat bij mijn vader in de omgeving ook veel, op je 80e ineens na 60jr elke dag alleen op de bank zitten doet wel wat met een mens.

2 likes

Ik ben 15 jaar samen met mijn partner, wat dus bijna de helft van mijn leven is. Als je kijkt naar het deel dat ik me actief herinner al helemaal. Ik kan me best voorstellen dat ik als ik 60 jaar ben ik niet zo snel zou weten hoe ik moet leven zonder hem. Ook al heb ik kinderen etc. Die zijn niet meer dagelijks in beeld.

1 like

Jullie beantwoorden m precies andersom dan dat Daniel Sloss het bedoelde.

2 likes

Heb jij alleen gewoond?

• Ja ooit nu niet meer
  • Ja en woon nu alleen
  • Nee

0 stemmers

Zo ja hoe lang?

• Korter dan 1 jaar
  • 1 jaar
  • 2 jaar
  • 3 jaar
  • 4 jaar
  • 5 jaar
  • 6 jaar
  • 7 jaar
  • 8 jaar
  • 9 jaar
  • 10 jaar
  • 11 jaar
  • 12 jaar
  • Langer dan 12 jaar

0 stemmers

1 like

Euh er zijn weinig ergere dingen die me zouden kunnen overkomen dan dat mijn vriend dood zou gaan?? Ja ik zou het wel overleven en ik ben een zelfstandige meid etc maar fuck zeg ik moet er echt niet aan denken.

61 likes

Wat deprimerend dit weer. Ik ben verhuisd en ik zag in mijn buurt een rood bolletje dus dat was hoopgevend maar daarna alleen maar PVV en VVD :sob:

Ik koos ook eerst voor mezelf om dezelfde reden maar dan laat ik mijn gehandicapte partner achter met een autistisch kind waar hij niet voor kan zorgen (praktisch gezien) dus sorry hubby

1 like

Stel dat je vrijwilligerswerk zou moeten doen, wat zou je dan kiezen? In theorie kosten alle opties evenveel tijd, zeg een dagdeel per week.

• Verzorger in dierenasiel
  • Leiding scouting
  • Trainer jeugdsportteam
  • Verzorger in hospice
  • Voorlezen van kinderen met een taalachterstand
  • Maatje van iemand met een fysieke beperking
  • Maatje van iemand met een mentale beperking
  • Bardienst in buurthuis tijdens bingo/biljart/klaverjas
  • Humanistisch uitvaartbegeleider
  • Chauffeur buurtbus
  • Ticketcontrole in theater
  • Mediatheek middelbare school
  • Kindertelefoon/Luisterlijn
  • Onderhoud volkstuin/voedselbos
  • Hulp bij administratie/belasting/toeslagen etc.
  • Communicatie en social media voor een stichting
  • Taalmaatje voor nieuwkomers

0 stemmers

1 like

Als je uitzoomt over het hele land zie je PVV echt overal zitten, zo deprimerend. Je weet het wel maar om het dan zo te zien…

2 likes

(dit is geen DE SINGELS ZIJN ER O0K post maar gewoon omdat ik dacht ik zou niet zonder mn partner wil/kunnen als ik die had maar eigenlijk ook niet zonder mn vrienden)

‘kan’ jij zonder je vrienden?

• nee
  • liever niet maar kan wel
  • jawel
  • ik heb niet echt vrienden

0 stemmers

altijd als ik ff in een funk zit en weken loner libie leef uit gemak en gewenning denk ik dat het fine is en eigenlijk wel relaxed zo en ik doe alles alleen!! ik kan dat i luv dat! en dan zie of spreek ik mijn vriendinnen omdat dat dan toch op een gegeven moment wel weer eens moet en denk ik wow zonder jullie is het geen leven hoor en dan voel ik me weer veel vrolijker “”opeens”” heel curieus

14 likes

Oh ja ik wilde zeggen liever niet, maar toen las ik jouw laatste stukje en dat heb ik ook precies zo. Kan ze weken niet zien/spreken en er geen behoefte aan hebben en als ik ze dan zie denk ik echt omg love jullie zien we elkaar morgen weer??

8 likes

ja ik dacht wel eens dat ik gewoon bedoeld was om een eiland te zijn want vriendschap is toch elkaar heel vaak zien! dus dan zou ik mijn vrienden wel niet echt nodig hebben. maar ik kan echt niet zonder ze en dat heeft niets te maken met hoevaak ik ze zie of spreek

vind het ook extra leuk als je dan zo’n periode hebt dat je elkaar even veel ziet (meestal in de lente/zomer)

4 likes

Langer dan twee weken zonder een IRL moment met een vriendin heeft een enorme impact op mijn humeur, dus RESOLUTE NEE ik kan absoluut niet zonder mijn vriendinnen.
Toen ik nog samen was met mijn vriend dacht ik dat ik wel oké was met een handjevol vriendinnen op afstand, wel ride-or-dies maar ik zag ze maar 3 keer per jaar ofzo, maar ik was zooooo fout. Ik wist gewoon niet wat ik miste.

3 likes

Ik las dit laatst en ik vond het zo intens bizar, ik bedoel als hij ze niet nodig heeft prima maar leven zonder vrienden lijkt me echt afgrijselijk.

Werd gedeeld op Twitter en daaronder waren ZO VEEL reacties van mensen zonder vrienden en die daar volgens henzelf ook niet op zaten te wachten want “vrienden verraden je ooit” !!!
Dat vind ik dan echt zo jammer voor die mensen want echte vrienden omg zijn zo fantastisch!

En als dan de partner doodgaat heeft zo iemand dus helemaal niemand meer, echt zo triest. Vind ik persoonlijk veel en veel eenzamer dan zonder partner.

8 likes

Wat zou jij als eenzamer ervaren?

• Geen vrienden hebben
  • Geen partner hebben

0 stemmers

4 likes

:clap::clap::clap:

7 likes

Ik heb ‘maar’ twee vrijwilligersfuncties gedaan: als een soort maatje voor verschillende jongeren die niet meer thuis wonen en als klassenassistent bij VluchtelingenWerk tijdens de taallessen. Vooral dat tweede vond ik echt heel leuk om te doen! De docent ondersteunen in de lessen, wat extra uitleg geven en huiswerk nakijken.
Zou ik echt iedereen aanraden.

8 likes