Ja, ik heb überhaupt nog nooit een relatie gehad, dus ik kan me daar ook niet zoveel bij voorstellen. Maar je gaat natuurlijk ook niet na twee weken samen al samenwonen (meestal).
Mijn buren een paar deuren verderop zijn winkels/resturants, en we zwaaien altijd als ik langsloop, en ik maak regelmatig een praatje met ze. Heb meer contact met hen dan met de buren in mijn gebouw, die zeg ik wel gedag als ik ze zie, en we nemen pakketjes voor elkaar aan, maar maak eigenlijk nooit een praatje met ze ![]()
Jij doet me echt ongelofelijk veel denken aan @boonie
Althanks dat denk ik want jullie typen heel lange verhalen en ik ben snel afgeleid.
Over dat wel of niet alleen zijn in huis herinnert me weer aan corona 2020. 24/7 met elkaar, we hadden nooit ruzie en deden toen zo ongeveer alles samen. Maar soms sloot ik me serieus op in de badkamer haha. Hij vroeg zelfs voor de grap toen of ik niet een tv en bank daar wilde hebben. Een groot gezin hebben lijkt me dan ook de hel op aarde
Denk jij nog wel eens aan de corona tijd?
- Zelden
- Nooit
- Af en toe
- Regelmatig
0 stemmers
Echt een koortsdroom die periode, geen idee meer wat wanneer plaatsvond in die jaren
Ik weet vooral dat ik nog nooit zoveel heb gewandeld als toen en ook heb geleerd om met een winkelwagen te lopen
. Ze gingen bij de ingang de handvaten schoonmaken. Ik weet ook nog dat we voor het eerst mondkapjes opdeden en we beide een beetje moesten lachen want het voelde zo vreemd om dat ineens op straat te dragen. Er zijn wel veel hilarische fotos van mensen die een soort variant van een mondkapje hadden gemaakt.
Is de post van @anon23633354 de uitleg? Want ik vind het ook een beetje lastig om te begrijpen dat je niet sociaal genoeg bent om vrienden te maken maar wel een relatie kunt krijgen? Hoe verschillen die 2 van elkaar in het aangaan?
Snap verder wel dat als je een relatie hebt dat dat genoeg kan zijn voor iemand.
Voor mij zijn veel gebeurtenissen op mijn tijdlijn ook in de categorie ‘dat was voor/tijdens/na corona’. Echt een soort tijdsmoment om situaties te beschrijven.
Ik zou me kunnen voorstellen dat een relatie wat duidelijkere kaders heeft en dat verwachtingen over wat erbij hoort ook wat duidelijker zijn dan in bijv een vriendschap. Vriendschap bestaat in veel meer verschillende gradaties en soms is er ook geen overeenstemming over wanneer iets een vriendschap of kennis is bijvoorbeeld of de mate van contact. Terwijl het binnen een relatie (zeker qua samenwonen) wel voorspelbaarder/duidelijker kan zijn. Dus in die zin zou een relatie “makkelijker” kunnen zijn qua sociaal contact.
Weet niet of dat ook voor @anon23633354 geldt uiteraard!
En een relatie is ook minder intens denk ik? Als ik met een vriendin afspreek ga ik er van uit dat het leuk is en we samen het gezellig gaan hebben. Niet dat ze bijv geen zin heeft om te kletsen of moe is van werk. Dan spreken we liever een andere keer af denk ik. Van mijn partner verwacht ik dat niet per se. Natuurlijk doen we leuke dingen en is het vaak gezellig maar soms is het ook gewoon co-living.
Dat brengt het wel goed onder woorden, denk ik.
Ik verhoud ons ook niet direct tot liefdesrelatie wat ik overal lees maar meer als huisgenoten ofzo?
Oh, ik heb wel echt een paar vrienden waar ik mee af kan spreken en we dan samen op de bank hangen en een film kijken of zo. Dan kan een van ons (of allebei) prima gaar van werk zijn of geen zin hebben om gezellig te doen, dan is het gewoon al fijn om bij elkaar te zijn.
Ja kán ook wel eens voorkomen maar ik spreek meestal toch wel af om het samen leuk te hebben of wat te gaan doen. Maar verschilt vast per persoon en vriendschap
Je hebt naast je studie een bijbaantje in de winkel. Het is er vaak rustig en dan wacht je op klanten. Wat vind je dan geoorloofd om te doen?
- Aangeven dat je weinig te doen hebt en actief vragen om meer werk
- Op je telefoon scrollen
- Appen
- “Noodzakelijke” telefoontjes plegen (huisarts, monteur oid)
- Leuke telefoontjes plegen (bijkletsen met familie of vrienden oid)
- Een (studie)boek lezen of leren
- In een puzzelboekje puzzelen
- Via de computer van de winkel studeren
- Eigen laptop meenemen en studeren
- Vrienden of fam uitnodigen in de winkel en bijkletsen
- Zitten ipv staan achter de toonbank
- Een serie of film kijken
- Anders, namelijk:
0 stemmers
Eindstand: doen alsof je het druk hebt en absoluuuuuut niet bij de kassa zitten/staan met een boekje of telefoon.
Echt uren versleten in winkels doen alsof ik aan ‘t werk was ![]()
Ik heb uren onzichtbaar vuil op staan vegen ![]()
![]()
Ik snap echt het probleem van zitten/lezen etc niet zolang er niemand is?? Maar dat was echt een SCHANDE in alle winkels waar ik heb gewerkt
“je wordt niet betaald om stil te zitten” aldus mijn toenmalige werkgever ![]()
Ik werkte ooit in een soort surf/strand winkel en als het slecht weer was kwam er niemand.
Dan gingen we om de beurt in het magazijn chillen in een opblaasboot.
Op een gegeven moment heb je alle bikini’s wel een keer op een hangertje gehangen.
Voor de samenwoners: als je me-time nodig hebt hoe lang is dat dan meestal?
- 15 min
- 30 min
- een uur
- een paar uur
- een hele dag
- een weekend oid
- ik heb nooit me-time nodig
- ik woon niet samen en wil per se stemmen
0 stemmers
Is dit hetzelfde voor je partner?
- nee die wil meer
- nee die wil minder