Stel je persoonlijke vraag #56

Ja van mij mag het zo blijven ook maar ik had me niet gerealiseerd dat het dit weekend was

1 like

Ik woon in Kreuzberg

3 likes

Je wordt uitgenodigd op een verjaardag in een wat duurder restaurant. De organisator geeft aan dat 4-gangen menu + eerste drankje en water bekostigd worden en dat verdere drankjes voor eigen rekening zijn.

Dit vind jij:

• Schappelijk
  • Niet schappelijk; al het eten en drank zou bekostigd moeten worden
  • Te gul

0 stemmers

1 like

Ik vind het heel gul! Maar niet te gul, moet diegene zelf weten. Ik zou wel een megamooi cadeau halen als ik wat passends weet.

25 likes

Ik stem te gul, tenzij het een ouder- of autoriteitsfiguur is. Dus (schoon- of groot-)ouder, tante of oom, baas

Van een gelijke zou ik het een beetje ongemakkelijk vinden omdat ik weet dat ik hen niet op die manier kan trakteren haha.

8 likes

Niet schappelijk en gewoon gierig? Je nodigt mij uit dus dan hoor ik niet zelf te lappen toch? Is in mijn familie/vriendenkring echt uit den boze.

Net als een feestje in een kroeg en dat je alleen wijn/bier/fris mag bestellen (baco zelf betalen) en dan na 2 drankjes zelf moet lappen. Als je een feest geeft doe het dan goed.

2 likes

Ik vind het een beetje hollandsch en onnodige administratie om zo’n onderscheid te maken tussen het eerste drankje en de rest. Prima als iedereen zelf moet betalen maar als je trakteert betaal dan ook voor een paar flessen wijn op tafel en die paar biertjes/colaatjes.

16 likes

Ja of je betaalt alles of je stelt een etentje voor maar noemt het dan geen uitnodiging

3 likes

Ik zou zelf dan idd ook kiezen voor een iets minder luxe restaurant en dan alles betalen dan een wat duurder restaurant met deze ingewikkeldheden

12 likes

Dus dat! Neem iedereen dan mee naar een simpel cafeetje maar wel dat je alles betaald

2 likes
Wie moet de morning after pil betalen?
  • De man
  • De vrouw
  • Ligt aan de situatie (leg uit)
  • Anders

0 stemmers

1 like

Inleiding:

Wat denk je: heeft Marco Borsato aan meisje(s) gezeten?
  • Ja sowieso
  • Waarschijnlijk wel
  • Ik denk het niet
  • Nee sowieso niet
  • Weet ik veel

0 stemmers

2 likes

Leg uit: nou in een relatie betaal je samen voor de anticonceptie wmb.
Ofwel van een gezamenlijke rekening of om en om ofzo.

Maar als ik in een hypothetische situatie na een one night stand een morning after pil nodig zou hebben zou ik die zelf “gewoon” halen en niet nog gaan appen met een tikkie ofzo denk ik :sweat_smile:

18 likes

Ik heb bij dat meisje op school gezeten lang geleden en ik heb er 0.0 twijfel over dat dat gebeurd is. Vieze smeerlap.

6 likes

Wat doe jij met je versleten/oude ondergoed?

• In de kledingbak/textielbak
  • Naar de kringloop
  • Weggooien in grijze kliko/restafval

0 stemmers

Ik dacht hier over na want heb net een bestelling gedaan van ondergoed voor partner en mij :sweat_smile:. Omdat we heel versleten stuks hebben moeten die weg. Maar ik vind het dus gek/vies om ze in de kledingbak te doen, alsof andere mensen het nog gaan dragen. Of moet je dat in die bak doen zodat het gerecycled wordt?
Neig nu naar gewoon weggooien!

In mijn gemeente moet dat in de textielbak. Anders krijg je een waarschuwing voor een boete bij controle van je huisafval. Ook totaal afgeragde schoenen mogen niet bij het restafval.

3 likes

Het textiel in de textielbak wordt ook uitgezocht. Dus wat nog goed is kan in een kringloopwinkel oid belanden en wat echt oud is wordt gerecycled en wordt oa isolatiemateriaal van gemaakt.

1 like

Ik doe het in de bak maar was het wel eerst nog

2 likes

ik gebruik die als doeken om penselen uit te vegen tijdens het schilderen, eigenlijk al mijn versleten textiel gebruik ik hiervoor.

Irrationeel maar ik ben bang voor perverts die ermee aan de haal gaan dus ik gooi ondergoed toch echt in de kliko

4 likes