Stel je persoonlijke vraag #56

Ben jij Demiseksueel?

• Nee
  • Wist tot nu niet wat het was maar JA
  • Jep

0 stemmers

Beetje wereldvreemd maar ik wist niet dat dit een ding was. Voor mij is dit heel normaal maar ik blijk toch een labeltje te hebben :grin:

4 likes

Is het ook niet toch? Ik kan me echt niet voorstellen dat je dit zegt als iemand je naar je geaardheid vraagt.

(En dan bedoel ik een ‘ding’ als in dat het echt iets is wat in de samenleving speelt, niet dat het niet bestaat)

3 likes

Nee niet op die manier inderdaad.
Maar ik had niet gedacht dat er een woord voor was.
Heb me er ook nooit bewust mee bezig gehouden maar toen ik er net over las viel ineens het kwartje, goh ja dit heb ik! Zonder zo’n woord denk je eerder aan een laag libido maar dat is het ook niet.

4 likes

Jammer genoeg doen sommige mensen er alles aan om interessanter over te komen dan ze zijn haha.

13 likes

Ik zal mijn partner even doorgeven dat ze naast lesbisch ook demiseksueel is. Even een extra label erbij.

Wat ben je dan als je niet demiseksueel bent? :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Horny

23 likes

Any hole is a goal

6 likes

en aseksueel? ik vind demiseksueel ook een raar label maar zelf identificeer ik me wel als aseksueel. boeit me weinig verder maar ik voel me wel altijd out of touch (letterlijk lol) als mensen over seks praten haha.

• ja
  • nee
  • ik twijfel/weet het niet zeker

0 stemmers

1 like

Ik denk dat ik aromantisch ben! Dat bestaat dus ook nog

1 like

Ik weet van mijn puber dat hier ook nog een mix van bestaat met elk een eigen vlag

Nier dat ik jouw gevoel wil bagataliseren maar voel je je ook zo wanneer je verliefd bent? Ik dacht na m’n huwelijk dat ik aseksueel was tot ik heel erg verliefd werd, toen voelde ik dat niet meer.

Nu ben ik al een poos single en ik mis de seks totaal niet en het boeit me ook niet.

4 likes

ja veel mensen zeggen dat maar ik heb dit altijd al gehad ook, het hoeft van mij allemaal nooit haha. ook in nieuwe relaties of wanneer ik verliefd was

2 likes

Oh sorry, ik deed dan aan projectie :grimacing:

1 like

jaloers, dat is het enige van (lang) single zijn dat me echt leip maakt soms

8 likes

Ja ik ook, of ik mis gewoon een bepaalde emotionele binding op dat gebied. Ik ben nog nooit verliefd geweest, kan het me ook helemaal niet inbeelden. Ik word er ook ontzettend ongemakkelijk van als iemand me leuk vindt, maar niet als ze me aantrekkelijk vinden en het om seks draait.

Ik weet niet, ik voel een soort innerlijke neiging om alles wat met romantiek te maken heeft ver van me vandaan te houden, ik voel het gewoon niet. Heb daardoor wel vaak het gevoel dat ik iets mis oid, mensen blijven ook altijd zeggen wacht maar, maar niemand heeft me ooit dat gevoel gegeven en ik ben al een tijdje 30er haha.

1 like

Ah ja lijkt me vervelend!

1 like

Ja heel herkenbaar! Ik ben wel een keer smoorverliefd geweest, toen zat ik volgens mij in de tweede. Maar daarna heb ik nog nooit meer gevoeld. Ik kan wel gewoon een soort van comfortabelheid/rust voelen bij iemand, maar ik krijg echt geen kriebels, ik mis je niet, ik hoef je niet elke dag te spreken, ik wil je niet in mn huis en ik hoef al helemaal niet mee naar de verjaardag van je tante ria

3 likes

ja helaas! ik heb ook hoge standaarden (of ja eigenlijk deels ook heel normale) dus ons doen het ook niet meer voor me. toch liever geen seks dan slechte seks :joy:

1 like

Blegh, ja dat snap ik want hoe veel mannen doen nou écht een beetje moeite voor de andere bedpartner.

2 likes

Heb jij een klok in je badkamer?

• Ja, een analoge
  • Ja, een digitale
  • Nee
  • Alleen als ik mijn telefoon meeneem

0 stemmers

2 likes