Stel je persoonlijke vraag #56

In de basis: Ja, vind het belangrijk dat er iets te kiezen is. In de uitwerking met allerlei conservatieven die kinderen indoctrineren met hun gestoorde gedachtegoed? Nee.

24 likes

Ik vind dat er met de meeste onderwijsideologieën niet veel mis is, maar sommigen slaan daar in door. Dan maar liever niet.
Religie staat wat mij betreft los van onderwijs.

1 like

Ik heb een hybride, met wijzers maar ook een (heel) klein schermpje waar ik mijn berichtjes op kan lezen, en houdt mijn stappen bij en zo.

3 likes

Ik wilde al een disclaimer doen maar ik ben gewoon een moeilijke eter en donut is het enige bekende voor mij :joy:
Of misschien is dat ook racisme dat ik geen onbekend eten durf te eten. Maar er is ook genoeg ‘wit’ voedsel (sorry voor de term weet niet hoe ik het anders moet zeggen) wat ik niet eet.

1 like

Bij mij komt het in vlagen. Meestal kan ik vrij lang zonder seks, gewoon nul behoefte hebben. En mannen boeien mij normaal ook nul, ben niet snel onder de indruk.

Alleen heeeel soms heb ik dus ineens een vette crush op iemand (zonder een emotionele band), en heb heel veel zin in seks met diegene :sob: Zo frustrerend, want dan voel ik me een soort man die denkt met zijn piemel.

2 likes

:grimacing:

3 likes

Woow ik mis juist echt goede streetfood zoals in Azië. Waar je gewoon even snel een hele verse maaltijd krijgt.

Hier vind ik alleen maar een loempiazaak, friettent of hipsterfoodtrucks zoals op festivals. Leuk, maar niet de moeite waard.

14 likes

O haha goed lezen is ook een vak

Nouja ik zeg altijd dat ik een stalen maag heb, geen idee wat dat betekent maar ik heb gewoon nooit last of buikgriep gehad. Kan er volgens mij nog afwasmiddel erin gieten en het is prima.

Heb jij snel last van buikgriep?

• Ja
  • Nee
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ik kan ook eigenlijk best goed tegen heel spicy eten, het is niet dat ik er van houd. Het doet me geloof ik weinig, of iig minder dat de gemiddelde persoon. In mexico kunnen ze je wel HEEL spicy eten geven weet ik uit ervaring haha

Maar buikgriep is toch wat anders dan voedselvergiftiging. Ik heb alsnog geen idee trouwens.

Ik heb een keer in Marrakech een bonensoep gegeten voor ontbijt bij zo’n minirestaurantje en ik ben daar twee weken ziek van geweest, maar iedereen in het reisgezelschap ook.

7 likes

Ja je bedoelt voedselvergiftiging denk ik. Buikgriep komt niet door wat je eet, dat is een virus.

Maar ik heb hetzelfde, ik ben denk ik nog nooit ziek van bepaald eten geweest? Ook niet snel misselijk, ook nog nooit overgegeven van drank op de avond zelf bijv

Was je 2 weken ziek van een bonensoep of had gewoon iemand een virusje meegenomen uit Nederland?

@Kastanjeboom idem!! Ik was op YouTube iemand aan het kijken die een kanaal heeft over streetfood en kreeg zo’n trek in alles haha naast snacks mis ik ook echt van die kraampjes waar je ook snel en makkelijk een hele maaltijd kan kopen. Zou echt een uitkomst zijn hier.

3 likes

Ik heb ook nog nooit iets met mijn buik gehad qua eten maar ik heb wel sterke sensoren ofzo, ik was ooit bij een bakkertje op Mallorca en daar kochten we pasteitjes en we gingen die opeten en ik vond er echt een vreemde misselijkmakende smaak aanzitten en de rest had nergens last van ik legde het pasteitjecweg en de rest ging door met eten, en toen was ik de enige die later niet hoefde over te geven.

1 like

Nee dit was echt 100% de soep, de mensen waar we verbleven en die daar woonden aten dit vaker en hadden nergens last van, maar de rest zat binnen twee uur op de wc. Zo toevallig kan een virus niet zijn dat acht mensen tegelijkertijd ziek worden. Mijn hele darmstelsel was gewoon van slag ofzo, ik zat echt niet twee weken lang op de wc maar alles wat ik at kwam er heel snel en met veel pijn weer uit (lekker tmi). Ik heb daarna nog een hele tijd gevoelige darmen gehad maar dat is nu weer oké.

Huh maar voedselvergiftiging en buikgriep hoeven het beide niet te zijn? Het zijn sowieso darmklachten.

Ik heb daar best snel last van maar in 9/10 gevallen is het geen griep of voedselvergiftiging.

Edit:
Ik zie nu pas je tweede alinea, sorry.

ik was een keer met voedselvergiftiging op date. :+1: ik had die date al twee keer uitgesteld, dus ik vond dat ik het niet kon maken om het weer af te zeggen. dus ik diarreeremmers en paracetamol erin en hop, in de trein naar amsterdam. ik had zelfs voor de zekerheid een schone broek mee, mocht het écht misgaan, haha.

het ging best een tijdje goed totdat we op de terugweg in de tram zaten en ik zó misselijk werd. bij de volgende tramhalte eruit gesprint en in de eerste prullenbak die ik zag geprojectielkotst. niet normaal hoe veel ook. wonder boven wonder was diegene niet op me afgeknapt, maar ik kan het niemand aanraden.

2 likes

Super vreemd, maar er is voor mij echt een ‘voor India’ en ‘na India’. Voordat ik in India was geweest heb ik in best wat andere Aziatische landen streetfood en gewoon in restaurants gegeten en geen klachten gekregen (soms mijn reisgezelschap wel). Op mijn eerste dag in India heb ik in het (best luxe) hotel iets gegeten en direct een week lang superziek geworden. Sindsdien heb ik best vaak darmproblemen, zeker eens in de drie maanden maar soms vaker, dan heb ik een soort exorcisme dat 3 tot 5 uur duurt en waarbij ik alleen maar in foetushouding in de douche of het bad kan liggen. Meestal thuis gelukkig, maar heb het ook al op kampeervakantie en bij mijn schoonouders gehad, dat is echt niet chill.

2 likes

Ik ken iemand die dit ook heeft gehad, echt heel vervelend. Het bleek bij haar een bacterie (of parasiet?) te zijn die gewoon bleef leven in haar darmen en dat kon worden opgelost met de juiste kuur.

Ik heb (vermoedelijk) in Laos een parasiet opgelopen en was initieel ook ziek. Vervolgens bleven mijn darmen een beetje apart doen t.o.v. daarvoor. Vaker krampen/diarree en met hele gekke vlagen. In NL ben ik uiteindelijk naar de huisarts gegaan en toen bleek dat ik al maanden een parasiet had :smiling_face_with_tear:

2 likes

Echt fijn om over iedereens maag en darmproblemen bij te lezen tijdens de lunch🥰

3 likes