Stel je persoonlijke vraag #56

Heb je dit aangegeven bij de huisarts om te laten testen op parasieten?

2 likes

Zou jij ā€˜banger’ zijn voor streetfood in India t.o.v. andere landen in zuid(oost) AziĆ«?

• Nee hetzelfe als de andere landen
  • Ja
  • Nee juist minder bang in India

0 stemmers

Dit is puur gebaseerd op social media, maar toch vertrouw ik gevoelsmatig meer op streetfood in Thailand, Vietnam, Maleisiƫ of Indonesiƫ bijvoorbeeld in vergelijking met India.

3 likes

Ja gebaseerd op mijn eigen ervaring echt een duidelijke ja haha. Word echt nooit ziek normaal gesproken en eet overal streetfood, vers fruit etc.

1 like

Ik heb dit ook gehad (heel heftige voedselvergiftiging waarna ik opeens regelmatig darmproblemen had), ben toen ook getest op alle mogelijke bacteriƫn en parasieten. Uiteindelijk bleek dat ik aanleg had voor IBD en dat dat mogelijk is getriggerd door die voedselvergiftiging. Ik slik nu medicatie ervoor. Zeker de moeite waard om uitgebreid te laten onderzoeken!

2 likes

Ahw dat is wel echt mega kut. Ik had mn ā€œdateā€ dan ook gewoon geholpen! Is toch zielig.

Mn moeder en ik kunnen beiden slecht tegen zuivel. Ik moet dus echt overgeven van warme choco met slagroom. Daar is mn stalen maag daar weer niet bestand tegen. Maar is alsnog mn favoriete warme drankje :joy:

2 likes

Ik ben drie keer een maand in India geweest en heb echt bij kraampjes gegeten die er duizend keer meer sketchy uitzagen dan bovenstaande foto’s en nooit problemen gehad.

1 like

Warme chocolademelk met slagroom:

• Love it!
  • Mwah wel oke
  • Gatverdamme niet voor mij
  • Zo af toe als het koud is

0 stemmers

Ik weet ook gewoon dat ik daarna misselijk ben maarja

Nog lekkerder met een scheut rum erin

9 likes

Warme chocolademelk vind ik echt goor, maar koud is heerlijk.

1 like

Of pepermuntlikeur (ja ja shoot me)

6 likes

Lekker maar ben daarna altijd vet misselijk.

1 like

Wel al een keer gedaan, maar ik had ook de diagnose ā€˜waarschijnlijk IBS’ gekregen. Misschien toch de moeite waard om nog eens te laten checken, thanks!

1 like

Ik ben wel een snob, want wil geen opgewarmde Chocomel of poedertjes. Gewoon echte chocola en niet te zunig. Mini marshmallows vind ik er ook lekker in (en ook een snufje zout).

12 likes

Snufje kaneel erin is ook erg lekker!
En idd zoveel chocolade dat het lekker dik wordt.

5 likes

Koffie met een flinke scheut warme chocomel, dat is echt m’n favo in de winter :drooling_face:

Wat vind je dan van zo’n chocoladelolly die je door je melk moet roeren? Wij kregen die een keer in een lunchroom en ik vond dat maar een tegenvaller

3 likes

Maar wel echte volle chocomel opgewarmd met goede slagroom en niet van die slappe.
En dan goed je bek branden want tja de slagroom voelde toch koud

3 likes

Veel te weinig chocola en vaak ook geen lekkere chocola.

5 likes

Ja maar wel alleen zo’n veel te dure op wintersport boven op een berg in zo’n stenen witte mok :heart_eyes: De enige zuivel naast chocola waar ik de buikpijn voor over heb :crazy_face:

6 likes

En de melk kwam uit de magnetron en was dus eigenlijk niet heet genoeg om de chocolade fatsoenlijk te laten smelten
:no_mouth: