Warme chocolademelk vind ik echt goor, maar koud is heerlijk.
Of pepermuntlikeur (ja ja shoot me)
Lekker maar ben daarna altijd vet misselijk.
Wel al een keer gedaan, maar ik had ook de diagnose ‘waarschijnlijk IBS’ gekregen. Misschien toch de moeite waard om nog eens te laten checken, thanks!
Ik ben wel een snob, want wil geen opgewarmde Chocomel of poedertjes. Gewoon echte chocola en niet te zunig. Mini marshmallows vind ik er ook lekker in (en ook een snufje zout).
Snufje kaneel erin is ook erg lekker!
En idd zoveel chocolade dat het lekker dik wordt.
Koffie met een flinke scheut warme chocomel, dat is echt m’n favo in de winter ![]()
Wat vind je dan van zo’n chocoladelolly die je door je melk moet roeren? Wij kregen die een keer in een lunchroom en ik vond dat maar een tegenvaller
Maar wel echte volle chocomel opgewarmd met goede slagroom en niet van die slappe.
En dan goed je bek branden want tja de slagroom voelde toch koud
Veel te weinig chocola en vaak ook geen lekkere chocola.
Ja maar wel alleen zo’n veel te dure op wintersport boven op een berg in zo’n stenen witte mok
De enige zuivel naast chocola waar ik de buikpijn voor over heb ![]()
En de melk kwam uit de magnetron en was dus eigenlijk niet heet genoeg om de chocolade fatsoenlijk te laten smelten
![]()
Ik vind die dingen ook echt een tegenvaller, zo waterig met stukjes chocola die in de melk drijven. Zelf maken is me ook nooit gelukt dat je dan lekkere dikke chocolademelk hebt. Dus chocomel vind ik dan nog het lekkerst. Of weet iemand hier een goed recept😍?
Cacao, een scheut koffiemelk en een schep suiker, papje van maken en dan kokend water erop
Echt dik wordt het niet, maar ik vind dat je qua smaak de volste chocolademelk krijgt met 2 eetlepels cacao, 1 eetlepel suiker en klein beetje zout. Daar papje van maken met scheutje melk, en dan de verwarmde melk daar doorheen roeren.
M’n broertje houdt van zoeter, die doet de cacao en suiker verhouding andersom geloof ik haha
Ik heb er eigenlijk helemaal niks mee. Zo’n mok melk staat me sowieso tegen en dan kan je er nog allemaal
verfijnde handgemaakte Belgische chocola in smelten, het blijft een beetje viezig ofzo en na twee slokken spijt.
In een pannetje melk warm maken met snufje kaneel en er dan fijngehakte pure chocolade (en evt beetje suiker) doorheen roeren met een garde tot alles is opgelost het de gewenste smaak en consistentie heeft. Dus op het vuur laten totdat het helemaal klaar is.
@PiuPiu Ik moet lachen want dit is echt zo’n Hollands recept
cacao water en suiker haha
Wat mij betreft is het allerlekkerst: melk, ROOM, pure chocolade, melkchocolade, cacaopoeder, vanille-extract en een beetje suiker. En natuurlijk met de rest van de room zelf slagroom kloppen ![]()
https://www.nu.nl/economie/6373869/vapiano-sluit-alle-nederlandse-restaurants-na-faillissement.html
Ooit bij Vapiano gegeten?:
- Ja, het eten was lekker
- Ja, het eten was goor
- Nee, maar ik heb wel van deze restaurantketen gehoord
- Nee, ik ken het niet en ik zal het ook niet missen
0 stemmers
Tering. Bedankt allemaal nu heb ik echt zin in dit

Goed heet en dan ook met zoveel slagroom ![]()