Stel je persoonlijke vraag #56

Ik vind die dingen ook echt een tegenvaller, zo waterig met stukjes chocola die in de melk drijven. Zelf maken is me ook nooit gelukt dat je dan lekkere dikke chocolademelk hebt. Dus chocomel vind ik dan nog het lekkerst. Of weet iemand hier een goed receptšŸ˜?

3 likes

Cacao, een scheut koffiemelk en een schep suiker, papje van maken en dan kokend water erop

4 likes

Echt dik wordt het niet, maar ik vind dat je qua smaak de volste chocolademelk krijgt met 2 eetlepels cacao, 1 eetlepel suiker en klein beetje zout. Daar papje van maken met scheutje melk, en dan de verwarmde melk daar doorheen roeren.
M’n broertje houdt van zoeter, die doet de cacao en suiker verhouding andersom geloof ik haha

3 likes

Ik heb er eigenlijk helemaal niks mee. Zo’n mok melk staat me sowieso tegen en dan kan je er nog allemaal :star: verfijnde handgemaakte Belgische chocola in smelten, het blijft een beetje viezig ofzo en na twee slokken spijt.

5 likes

In een pannetje melk warm maken met snufje kaneel en er dan fijngehakte pure chocolade (en evt beetje suiker) doorheen roeren met een garde tot alles is opgelost het de gewenste smaak en consistentie heeft. Dus op het vuur laten totdat het helemaal klaar is.

@PiuPiu Ik moet lachen want dit is echt zo’n Hollands recept :joy: cacao water en suiker haha

Wat mij betreft is het allerlekkerst: melk, ROOM, pure chocolade, melkchocolade, cacaopoeder, vanille-extract en een beetje suiker. En natuurlijk met de rest van de room zelf slagroom kloppen :heart:

9 likes

https://www.nu.nl/economie/6373869/vapiano-sluit-alle-nederlandse-restaurants-na-faillissement.html

Ooit bij Vapiano gegeten?:

• Ja, het eten was lekker
  • Ja, het eten was goor
  • Nee, maar ik heb wel van deze restaurantketen gehoord
  • Nee, ik ken het niet en ik zal het ook niet missen

0 stemmers

1 like

Tering. Bedankt allemaal nu heb ik echt zin in dit
IMG_2299

Goed heet en dan ook met zoveel slagroom :heartpulse:

17 likes

ik heb hier jaaaaren geleden echt vaak gegeten, en 't was er ook altijd bomvol dus ben wel verbaasd dat ze failliet zijn (al ben ik hier zelf ook al een tijd niet meer geweest lol)

2 likes

Of baileys

2 likes

IMG_5604

Ik doe deze altijd in mn koffie, echt heerlijk. Lijkt me warm ook wel lekker

8 likes

Zag net deze comment onder nu.nl artikel

Tja, een keten van Italiaanse restaurants. Ik ken veel mensen, inclusief ikzelf, die een groot liefhebber van de Italiaanse keuken zijn. Niemand daarvan gaat in zo’n restaurant zitten. We eten graag in restaurants die zo dicht mogelijk bij de originele Italiaanse keuken komt. Mijn vrouw heeft een Italiaanse vader en zijn dat dus gewend. Bij zo’n keten eet je niet echt Italiaans. Een goede Italiaanse kok is moeilijk te vinden. Prima dat ze weg zijn

Haha. Ik denk dat niemand naar Vapiano ging voor de authentieke Italiaanse gerechten.

22 likes

Het eten was altijd goed, maar is echt achteruit gegaan. Ben er een jaar of 2 geleden nog eens geweest en toen was het smakeloos en niet meer lekker.

3 likes

Nja goor is een groot woord maar een uur wachten op een matige pasta was niet voor herhaling vatbaar

2 likes

Lang lang geleden een super gezellige Rotterdamse forummeeting gehad daar! :heart:

12 likes

Ja ik heb het weleens lang geleden gedaan met groepen bij congressen in het buitenland omdat dat handig was qua betalen en veel ruimte maar vind het ook het geld niet waard.

Het heeft ook niet te maken met alleen authentiek Italiaans willen ofzo of alleen heel sjiek willen eten maar Nederlanders worden echt massaal gescamd om ronduit matig of goor te eten voor te veel geld.

2 likes

Ik vond het alleen veel te duur voor een ā€˜snelle hap’

Niet per se lekker, maar ook weer niet goor. Wel ok op zich, maar snap wel dat ze failliet zijn want voor dat geld kun je makkelijk veel lekkerder eten vinden

2 likes

Is alles de schuld van de vvd?

• Ja alles

0 stemmers

3 likes

Vapiano is iets dat je eet omdat je honger hebt en het zit op een handige plek, een soort Julia’s waar je kan zitten, dus dan is alles okĆ© om te eten. Maar ik ging er laatst met m’n kinderen heen want ik dacht ā€˜lekker snelle hap’. Nou het was echt verschrikkelijk, echt heel lang gewacht op het eten en ook heel veel betaald voor matige pasta.

2 likes