Ik heb Indonesische roots en moest twee van de drie googlen
![]()
Is dit in jouw stad/dorp goed te verkrijgen?
- Weet zeker van wel
- Weet zeker van niet
- Denk van wel
- Denk van niet
0 stemmers
In Den Haag hebben jullie echt chill veel indo eten, heb het idee dat het in dit dorp toch een beetje bij de Amazing Oriental blijft of misschien mis ik een goeie spot.
nee hoor! sowieso heeft niet elke toko al deze dingen en moet je ook maar net in een stad of familie opgroeien waar veel indonesisch/indisch beschikbaar is/wordt gegeten.
maar ik had gisteren een discussie met vrienden over op welke temperatuur deze dingen het lekkerst zijn dus ik was even benieuwd
@Zemraluani ja ik kwam er ook pas een paar jaar geleden door het forum achter dat we in den haag echt in een luxepositie zitten wat dat betreft. ik wist wel dat wij een grotere populatie indo’s/indische mensen hebben dan de rest van het land maar ik had niet helemaal door dat het normaler is om maar 1 of geen toko in je woonplaats te hebben dan minstens een stuk meer of zoals in den haag tientallen
love hoe extreem specifiek dit allemaal is haha
ik vind trouwens een hap nemen van kue lapis van hetzelfde kaliber al een kitkat zo eten
ik kreeg gisteren bijna een tia toen een vriendin zo’n hap nam
Ik vind het mondgevoel van die verschillende laagjes juist lekker, vooral als het die groenroze zijn.
Het meest exotische in mijn dorp is de Kippiepan van Kippie. Mis hier wel echt een goede toko met verse maaltijden.
Jaaaa en 1 laagje in je mond is ook veel te weinig hahahah, zoveel meer smaak als je een lekkere hap neemt ![]()
Ik woon nu bijna 2 jaar in een dorp en ik vind het gebrek aan fatsoenlijke afhaalopties het grootste gemis tov wonen in een stad. Als ik nu eten wil bestellen kan ik alleen maar friet, pizza, chinees of sushi krijgen…
Hier komen we niet verder dan de Poolse supermarkt ![]()
En afhaal/bezorgen is hier ook zo tragisch @Monito. Het voordeel is dat ik dus amper geld verspil aan eten bezorgen. Mijn vrienden wonen gelukkig allemaal in steden en dan kan ik het een beetje inhalen.
Haha ja dat is wel weer een voordeel. Zelfde is dat hier ook enkel een budget supermarkt is. Als ik nu toevallig eens in een AH XL kom vind ik dat echt een paradijs.
Vind jij dit grappig? Komt uit het reformistisch dagblad haha, ff screenshot van archief want de site is natuurlijk dicht op zondag ![]()
![]()
![]()
![]()
- Waar was God 29 oktober? Hahahahaha gristengekkies
- Ik vind dit een serieus onderwerp en begrijp ze goed
0 stemmers
- Legitieme zorgen
- Hahahahhahahahahhaha gristengekkies
0 stemmers
Hervormingsdag
- Wat de fak is dat
- Vier ik, is niet grappig
0 stemmers
Ik doe vrijwilligerswerk op een plek die zondags open is en we hebben een officiële brief gekregen van een nationale vereniging voor de zondagsrust met het ernstige verzoek om de deuren voortaan te sluiten op zondag.
En een lokaal evenement had een heksenthema en kreeg ook een verzoek om daarmee te stopen want het zou niet christelijk zijn.
Deze mensen hebben echt tijd te veel en zorgen te weinig.
Hervormingsdag is ook op 31 oktober, de dag dat Maarten Luther zijn 95 stellingen tegen een kerkdeur spijkerde (of iets dergelijks). In onze kerk zingen we dan altijd een bepaald lied op de eerste zondag na 31 oktober (vandaag, maar ik was er vanochtend niet).
Oh ik weet niet hoelang er al in Halloween in NL is maar als dit de concurrentie is dan denk ik dat Halloween het dag 1 al gewonnen had van de Hervormingsdag.
Heb jij een kerk?
- Nee ik ben een moderne vrouw
- Ja
0 stemmers
“Krijgen demente bejaarden straks euthanasie.”
…Nou dan is het probleem van vergrijzing en en tekort aan personeel van bejaardenzorg, grotendeels opgelost
Die refo’s hebben wel een goed gevoel voor drama zeg
Ik verhuisde van een stad met bijna 300 bestelmogelijkheden op Thuisbezorgd naar 9, waarvan 1 een slijterij is, de ander een bonbon winkel en een bloemenwinkel dus qua echt eten is er bijna niks. Mis de stad nog elke brakke dag ![]()
Christenen hebben een vervolgingskink en dan gaan ze of beginnen over fictieve problemen in Nederland of ze beginnen eindeloos over ‘de christenen in Nigeria’ want dichterbij huis is er geen vervolging te vinden.
Bestaat jouw woonplaats voornamelijk uit mannen die constant de verjaardag van hun vrouw vergeten?