Stel je persoonlijke vraag #56

Bij ons is het elk jaar een ander duo dat alles organiseert.

1 like

Haha ja ik stelde me een ander soort groep voor dus nieuwe poll erbij:

Als jij vrienden hebt met wie je weleens weekendjes weggaat, is dat

• Een gedeelde vriendengroep met mijn partner maar de vriendschap ging in de eerste instantie via mij
  • Een gedeelde vriendengroep met mijn partner maar de vriendschap ging in de eerste instantie via hen
  • Een gedeelde vriendengroep met mijn partner en ik ken mijn partner via dezelfde manier als die vrienden
  • Mijn eigen vrienden zonder partners
  • Dit wisselt

0 stemmers

4 likes

Als ik niet van de organisatie bén dan doe ik het liefst zo min mogelijk. :joy: Er zijn mensen die het leuk vinden om voor anderen te zorgen en er zijn mensen die het leuk vinden als er voor ze gezorgd wordt en ik hoor duidelijk tot de laatste groep.

11 likes

Werk jij op papier 36uur (4x9), maar dan in de praktijk gewoon 4x8?

• Ja en heb een kantoorbaan
  • Ja en heb geen kantoorbaan
  • Nee
  • Nee maar ik werk ook geen 36 uur

0 stemmers

Niet liegen!

2 likes

M’n manager moedigt het zelfs aan als ik, als m’n werkdag het toelaat en ik geen dag met een klant heb, ga sporten tijdens werktijd dus ik werk dan vaak niet eens 8 uur lol

7 likes

Toen ik nog werkte wel, vond m’n werkgever ook prima. Zolang m’n werk maar gedaan was.

1 like

Ik vind 36 uur op papier en dan eigenlijk 32 werken een beetje smokkelen van beide kanten, want in de praktijk doe je in mijn ervaring gewoon een functie voor 40 uur als je 36 werkt. Je houdt dezelfde verantwoordelijkheden/taken. Dus je werkgever krijgt eigenlijk 10% korting op je!!! En als je dan zo efficient bent dat je het in 32 kan, krijg jij ook wat korting op je werkuren. Win win.

14 likes

Heb je wel eens afgezegd in de sollicitatieprocedure? Niet omdat je een andere baan had gevonden maar echt omdat je dacht nee dit is het niet.

• Ja ik was wel uitgenodigd, maar heb me bedacht en ben niet op gesprek geweest
  • Ja na het eerste gesprek heb ik bedankt
  • Ja na het tweede gesprek heb ik bedankt
  • Ja na de aanbieding/onderhandeling heb ik bedankt
  • Nee
  • Nvt

0 stemmers

1 like

Ze deden zo’n belachelijk laag aanbod, omdat ik nog wat kleine zaken moest leren. Dus ik ging niet akkoord en zij wilde totaal niet tegemoet komen.
Toen werd men ‘boos’ dat het toch niet fout moet lopen op het salaris
 :sweat_smile: byebye

5 likes

Heel gekke sfeer tijdens het gesprek, de persoon had de gegevens van iemand anders voor zich en vond dat mijn antwoorden niet overeen kwamen met wat zij bedacht had, nee dat kan kloppen want ik ben dat niet. Eerste gesprek daar was met iemand anders en dat ging juist super maar met die tweede moest ik werken dat zag ik niet gebeuren, ze verontschuldigde zich niet en ging in de stapel ook niet op zoek naar mijn cv verder

7 likes

haha huh diegene vertelde jou wie je was/moest zijn?

doet me denken aan de keer dat ik ergens was voor een opdracht toen ik nog in de detachering werkte en de manager van de klantkant me een soort van probeerde te waarschuwen “het is hier HEEL lastig werken hoor”. Ook maar voor bedankt

3 likes

Ja de eerste vraag was hoe ik de uren ging regelen met mijn kinderen. Die had ik toen niet dus ik zeg eeeh ik heb geen kinderen. Echt wel dat staat hier op mijn papier. Alles daarna ging op dezelfde manier, ook dingen als afstand enzo, het was toch wel een eind reizen vanuit waar die ander woonde. Ja mooi maar wat ik al zei ik ben PiuPiu en ik woon hier in de stad. Echt vreselijk ongemakkelijk en onfatsoenlijk bovendien

2 likes

Nee maar wel na de eerste werkdag.
Had een hele goede klik met de leidinggevende met wie ik het gesprek had en ik had ook alleen met hem gesproken. Op de eerste dag werd ik voorgesteld aan de persoon met wie ik veel moest gaan samenwerken en die bleek echt knettergek. Heb de leidinggevende die middag gezegd dat ik geen tweede dag meer zou komen. Sta nog steeds 100% achter die beslissing en het erge was dat die leidinggevende het ook helemaal begreep. Bij mijn huidige baan boden ze me na het eerst gesprek de baan al aan maar heb gevraagd om een tweede gesprek met andere collega’s, haha.

16 likes

oh dat klinkt wel heftig zeg! Had die situatie nog niet bedacht idd, na je proefperiode kan ook nog

1 like

Ik ben de persoon die alles wil zien en doen in de omgeving, desnoods ga ik alleen op pad haha. Ben ook altijd godsgruwelijk vroeg op dan. Krijg echt jeuk van binnenzitten in een ~landelijke omgeving. Denk omdat we zelf allemaal in de stad wonen en huisjes die we huren altijd ~in de natuur~ zijn.

2 likes

Wacht ik bedenk me dat mijn taak meestal is op google maps dingen in de omgeving vinden, vind ik ook leuk om te doen en ik vind altijd dingen die mn vrienden niet vinden. Kom echt vaak leuke zaakjes of paadjes of wat dan ook tegen, misschien een kwestie van geduld?

Ben jij een goeie google mapser?

• Gebruik ik niet
  • Nee totaal niet
  • Nee niet echt
  • Ach een beetje
  • Ja wel redelijk
  • Dit is waar ik excelleer!!!

0 stemmers

2 likes

Ben jij invested in Zohran Mamdani?

• Wie?
  • Nee
  • Beetje
  • Ja

0 stemmers

1 like

Ja echt mijn special talent; maak ook hele lijsten met aantekeningen voor vakantieplekken, die ik met liefde & plezier deel met anderen.

1 like

Ik haal de 9 uur (helaas) wel maar ben wel blij dat het in m’n contract zit en ik dus ook daadwerkelijk betaald krijg voor de uren die ik maak. Voel me ook minder opgejaagd ofzo aan het eind van de dag.

In mijn CAO is fulltime dus ook 45 uur, blijf ik heftig vinden :joy:

1 like

en één keer na 4 dagen werken gestopt :joy: de gesprekken waren goed, leek een interessante baan maar er gebeurde zoveel shit in de eerste dagen dst ik dacht, wegwezen nu het nog kan haha

5 likes